Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door komtwelgoed »

Ja hoor Joop, meer dan 11.000m2 en plek zat voor campers op slechts 1,5km van zee maar ik wil m'n uitzicht niet verpesten.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door JoopBrekken »

Witte schuimdozen natuurlijk niet maar een mooi oranje/bruin busje kan wel?
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Jan en Simonne »

Vast wel!
Ik vind het in elk geval heel mooi retro! :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door komtwelgoed »

Dat ziet er al een heel stuk beter uit Joop en ook de hoogte is bescheiden. Dat valt niet zo op midden in de natuur.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door JoopBrekken »

Dus wij kunnen wel een paar dagen in je tuintje ( 11.000 m2 pff) komen staan?
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Charles Franconi »

GREECE, HERE WE COME.

Na een jaar of 5 in de Algarve, het zuidelijke deel van Spanje en Marokko te hebben gedaan, nu deze winter voor de 2e keer naar Zuid Griekenland.
Ca. 400 campers in de winter, je bent blij als je er 1 ziet.

Wel met 2 campers erheen om eenzaamheid te voorkomen, maar wat een mogelijkheden.

Charles
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Hoofdnoorman »

JoopBrekken schreef:Dus wij kunnen wel een paar dagen in je tuintje ( 11.000 m2 pff) komen staan?
Nou Joop, Komtwelgoed is de slechtste niet. Maar je moet wel gezellig blijven en zeker dan een lekkere appeltaart meenemen.
Maareh "Komtwelgoed", het was toch erg moeilijk omhoog komen bij jou toch?

Wij zien elkaar nog wel even over een paar weken. Ik ben onderweg, helaas zonder taart, maar die koop ik wel even. :hug:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door JoopBrekken »

Een oude taart heb ik gelukkig altijd bij me....
En omhoog kom ik wel.
Nu nog een uitnodeging.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door komtwelgoed »

Klopt Hoofdnoorman, er is een stuk betonweg van 40 meter lengte met een helling van 20% waarvan een heel klein stukje 23%.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Hoofdnoorman »

Om eens even op de titel terug te komen.

Uit mijn ervaring op diverse plaatsen blijkt dat er wel degelijk tolerantie van de overheid t.o.v. campers en zelfs caravans is. Net een paar dagen aan het strand in Benicarlo gestaan en de politie rijdt langs, controleert en vervolgt vriendelijk glimlachend hun surveillance.
In Vinaros echter schijnen er eergisteren harde woorden te zijn gevallen tussen de Politie en een Nederlandse campereigenaar, welke het nodig vond om op de boulevard niet alleen zijn stoelen en tafel buiten te zetten, maar ook daar nog eens te gaan staan koken. De mensen mochten blijven staan maar moesten onmiddellijk hun huisraad en keukeninventaris naar binnen transporteren.
Dat men toch niet graag de camperaars kwijt is in de omgeving van Vinaros tot Peniscola, blijkt wel aan het feit dat men dit jaar een gratis serviceplaats heeft aangelegd halverwege in Benicarlo. Daar zijn ook zeven plaatsen gecreëerd waar je 48 uur mag staan.

In de afgelopen 4 jaar heb ik 421 dagen aan de kust van Spanje op vrije plaatsen, soms parkeerplaatsen, gestaan.
In één geval kwam de politie tijdens de surveillance mij vertellen naar een parkeerplaats verderop te gaan.
In een ander geval kwam de politie vertellen dat ik de volgende dag voor 06.00 weg moest zijn i.v.m. markt en verwees ons naar het voetbalveld. Wij waren toen met twee campers.
In een derde geval moesten wij onmiddellijk weg. Dit was i.v.m. hevige regenval en de, te verwachtten, overstroming. De, overigens uitzonderlijk goed Engels sprekende, agente op scooter, vertelde dat zij zich straks niet konden bezighouden met ons en moesten vertrekken i.v.m. de eigen veiligheid.

Drie keer zijn wij dwangmatig weggestuurd. Steeds op dezelfde plaats in verschillende jaren. Ik sta daar veel dagen achtereen samen met meerdere camperaars. Zolang we tussen de lijnen in de parkeervakken staan en ons rustig houden is er niets aan de hand. De politie rijdt 4 à 5 keer per etmaal over de parkeerplaats heen en is vriendelijk. En dit gaat goed totdat er campers met aanhangers komen die twee vakken nodig hebben maar de camper niet tot het eind van een vak rijden zodat er tenminste nog een kleine auto achter geparkeerd kan worden, of zelfs het nodig vinden om 4 vakken in beslag te nemen door midden op de belijning te gaan staan. Tsja, de aanhanger moet open kunnen, de scooter er uit of het aggregaat moet worden gestart om stroom op te wekken omdat men de volgende dag weer met de E-bikes de omgeving wil verkennen. Dat laten lopen van die aggregaten doet men, bij voorkeur, in de vroege avonduren als de omwonenden nog heerlijk in de tuin of balkonnetje zitten.
Hoe gek of het ook klinkt, je hebt ervaring gekregen en weet dat nu, binnen een dag de politie komt om de boel te ruimen. Het is gewoon voorspelbaar als er gedrag van één of meerdere camperaars uit de pas gaan lopen.

Kortom, ik vind het best meevallen en zie verschillende inzichten van verschillende gemeentes. Ik zie echter ook dat de problemen zich vrijwel altijd afspelen bij camperplaatsen waar zich een grote concentratie campers bevinden en waar er sujetten tussen zijn die zich gewoon niet goed "kunnen" gedragen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Jan en Simonne »

:thumbup:

Wij staan ook nog steeds met plezier vrij, aan stranden, in (jacht)havens en op parkeerplaatsen, net zoals het uitkomt.
Eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Eenmaal weggestuurd.
Nooit bekeurd.

Maar wat Rudy zegt: je kunt op je vingers natellen, wanneer er opgetreden gaat worden.
En dat is altijd, als er mensen zijn, die zich niet aan de "regels"houden , met betrekking tot netjes gaan staan en geen overlast veroorzaken.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Toon »

wij voor de eerste maal bijna 3 maanden weg geweest
de eerste maal in Venaros eind september begin oktober
we stonden op de plek waar thole de foto van laat zien
in de perioden dat wij daar kwamen mocht je volgens regelmatige bezoekers daar niet staan en stonden we dus op de parkeerplaats naast de beton plaat en geen stoelen of niets buiten
op een dag komt er een camper en die gaat bovenop de betonplaat staan en lekker in het zonnetje gaat zitten
ik kom in gesprek met deze beste man die er ook al jaren komt
en inderdaad hij heeft er zonder problemen 4 a 5 dagen gestaan en na hem kwamen er dus vanzelf meer
in die perioden mocht je niet (achter de muur) staan
dat betekend aan de andere kant van de rivier monding
daar werd elke dag iedereen weg gestuurd
nu komen we half november daar op terug reis weer terecht
en wat denk je
iedereen staat achter de muur en niemand op de beton plaat
je kunt er geen peil op trekken
onze ervaring is dat er gewoon veel wordt getolereerd door de plaatselijke politie mits het in de perken blijft
er gaan al jaren dezelfde klachten en verhalen rond van wat er ooit is gedaan wat niet kon en je dan daardoor op die plaats niet meer mag staan en of buiten mag zitten
wij zorgen voor geen overlast en doen wat wij denken dat mag
al die verhalen van wat vorig jaar wel mocht en wat niet mocht zijn verleden tijd
nu duikt overal al weer het verhaal op van de hollander die op de beton plaat buiten staat te koken en iedereen weg moest
niet dus hij moest dus inpakken
onze conclusie
spanje is een zeer gast vrij land en we zullen er zeker weer snel naar toe gaan
het is hier veel te koud :-B :-B
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik weet niet of het de overwinteraars is opgevallen dat, heel langzamerhand, men zich beter/voorzichtiger gedraagt in Spanje. Misschien dat wij nu allen al iets wijzer worden.

Op dit moment sta ik op een gedoogplaats. Ook hier was het iedere keer hommeles. Vrijwel eens per maand werd de boel schoongeveegd. Meestal kwam die actie één of twee dagen nadat er duidelijk overlast ontstond.
Die overlast kan eigenlijk van alles zijn wat een naaste bewoner in het verkeerde keelgat schiet of wat de politie duidelijk constateert. Ontruimingen zijn al bijna voorspelbaar geworden.
Als iemand, in het zicht van publiek, de WC cassette ledigt in het riool (verwijderen putdeksel), kan er actie komen. Dezelfde actie mag men verwachten bij het gebruik van aggregaten op parkeerplaatsen, luidruchtig feestje bouwen naast of voor de camper met stoelen en tafels, uitgebreid de was ophangen, onfatsoenlijk in parkeervakken staan of andere (aanstootgevende) zaken.

De camperaars zijn net vliegen. Jaag je ze weg, dan zijn ze binnen de kortste keren weer terug. De "localen" zullen het onderhand ook wel lastig vinden om steeds de hulp van de politie in te roepen.

Twee weken geleden moest de parking een dag leeg. Politie kwam langs met parkeerverbodsborden en deed dit twee dagen van tevoren. Keurig en vriendelijk. Ik zat, verscholen, naast de camper op een stoeltje. Geen commentaar van de heren. Iets verderop zat men echter met 4 personen en tafeltje gezellig te doen. Deze mensen werden gesommeerd om alles in te pakken.

Wat ik ondertussen heb ervaren is: Als je je gedeisd houdt, heb je weinig "overlast" van de plaatselijke politie.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Vrij parkeren aan banden gelegd in Spanje



Bericht door Toon »

en laat je niet bang maken van verhalen over wat voorheen is gepaseeerd
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie