Autoroute A6, op weg naar Spanje...

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
hrutten
Berichten: 5
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 19:48

Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door hrutten »

Aanrijding Autoroute A6 Belleville.
Het is dinsdagmidag 10 oktober 2017, onze tweede reisdag vanuit nederland naar het zuid oosten van Spanje om daar tot medio december te verblijven.We rijden rustig 90 km per uur op de cruise control en het wordt richting Lyon wat drukker.
In de achteruit spiegel zie ik opeens een donkere auto in het niets achter onze camper opduiken en een paar tellen later hoor ik een enorme klap, de camper wordt onbestuurbaar, zwenkt naar rechts, tegen de vangrail, weer terug naar de eerste baan, landt op de linkerzijde en komt slijpend over het asfalt tot stilstand...... stilte....." heb jij wat" vraagt mijn vrouw en ondertussen zie ik ons hondje langs de voorruit glijden. "nee, ik mankeer niks"... gelukkig, we zijn zo op het eerste gevoel ongedeerd. Met veel moeite kruipen en glijden we met hulp van een forse vrachtwagenchauffeur langs het dak en via het opengebroken dakluik naar buiten. Het verkeer rijdt langzaam voorbij, ik zie verbaasde blikken en we staan trillend tegen de vangrail geleund te kijken naar de enorme schade die onze camper opgelopen heeft; maar we mankeren niets en zijn veilig.
Honderd meter verderop zie ik de zwarte Franse auto - met de neus omhoog - staan en vlak naast mij staat een bleke Fransman in een geel hesje met zijn hand op zijn borstbeen; zo te zien valt het mee en hij begint mij verontschuldigend uit te leggen dat hij uit Lille komt, zich moe en slaperig voelde maar dat veel parkeerplaatsen op de autoroute - waaronder ook de laatste - gesloten waren. Hij bekende dat hij met de cruise control 130 kilometer per uur reed en in slaap was gevallen.........
De ravage op en rond de autoroute was enorm, je ziet overal je spullen tot in de bermen verspreid liggen als resten van een verschrikkelijke klap die het einde van je vakantie betekent maar godzijdank voor geen van beide partijen noemenswaardig letsel opleverde.Gendarmerie, Ambulance, Pompiers en bergingsbedrijf waren snel ter plaatste.
En dan begint het administratieve geregel en gesteggel, SOS Alarmcentrale bellen, NKC verwittigen, thuisfront appen, bijna dagelijks belcontact met bergingsbedrijf van Eijck, NKC verzekeringen, NKC kampeerautoverzekering, camperdealer Tielen enz.
Een verschrikkelijke ervaring rijker en dankbaar over de goede afloop.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje.



Bericht door Dafluc »

Schrikken en heel vervelend zo'n ervaring. Maar net wat je schrijft. Dankbaar zijn voor de goede afloop.
Succes en sterkte met de verwerking en de afhandeling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje.



Bericht door B1gcheese »

Wat een nachtmerrie! Maar ik sluit me daarbij aan, gelukkig geen persoonlijk letsel. De rest zijn spullen en die kun je vervangen.
Ben wel benieuwd hoe de administratieve afhandeling verder verloopt...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door juanv »

Inderdaad een kaarsje branden dat alles zonder kwetsuren is verlopen. Hopelijk gaat de regeling nu ook nog vlot :crazy:

Ik neem die A6 bijna nooit, wat niet wil zeggen dat je elders niks zou kunnen voorhebben !

Doch voor zuid oost Spanje is de route via Orleans, Vierzon, Limoges, Angouleme, Bordeaux, Biarritz, Zaragoza, Valencia slecht een twintigtal Km langer, maar veel rustiger en ook veel goedkoper :lol3:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door petervanzelst »

Jullie hebben het er in ieder geval zelf goed afgebracht, dat is het belangrijkste. Maar het is een verschrikkelijke ervaring, dar kunnen we van meepraten ( zie de rubriek: welk hondenras bezitten jullie" laatste pagina)
Ik las wel dat de hond " over de voorruit gleed, hebben jullie de hond niet in een harnas?? Als onze hond, met een botsing aan de voorzijde, geen harnas had aangehad, dan was hij zeker zwaargewond of dood zijn geweest.
Ik hoop dat de NKC de zaak bij jullie net zo goed en snel afhandeld als bij ons.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door Jan en Simonne »

Wat een afschuwelijke ervaring!
Dank voor het delen.
Wat ik ervan leer, is dat ik voortaan zelfs de bench van de hond ga vastzetten.
Het kan zomaar gebeuren, al heeft het niets met je eigen rijden te maken.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door gjvonk »

Gelukkig zijn jullie ongedeerd. Natuurlijk kan wat jullie is gebeurd ons allemaal en overal overkomen.

Maar wij mijden de A6 al jaren 'als de pest' omdat we het een super enge snelweg vinden. Als we via Perpignan naar de oostkust van Spanje gaan (of omgekeerd), rijden we al sinds jaar en dag via Parijs, A10, A71, A75, A9. Het enige stukje A6 wat we dan rijden is als we van de Boulevard Peripherique af draaien. Parijs vinden we minder eng en gevaarlijk dan het stuk tussen Dijon tot voorbij Lyon... we hebben daar zelf in 1990 al bijna een ernstig ongeluk gehad omdat wij met 4 man en hond met 130 in een Toyota Corolla aan kwamen rijden en pal voor ons een vrachtwagen stapvoets vanaf de vluchtstrook invoegde en wij op dat moment ingehaald werden. Dat is meteen de laatste keer geweest dat we daar gereden hebben.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door hurktoilet »

@gjvonk ik snap dat je niet blij werd van die ervaring, maar zoals je zelf al aangaf: dat kan je toch overal overkomen?
Zelf mijd ik de route A6/A7 (autoroute du Soleil) alleen omdat ze erg filegevoelig en heel erg saai is.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door Johny_Boy »

Niemand hoopt zoiets ooit mee te maken ..., maar voor je het weet kan het je zomaar overkomen.

Gelukkig ..., alleen maar materiële schade ... :thumbup:

Veel sterkte met de afwikkeling van alles ... en gelukkig kunnen jullie een volgende keer/jaar nog "overwinteren" Het had er ook heel anders uit kunnen zien ... :!:


Groet,
John en Indy
Vriendelijke groet,
John en Indy
hrutten
Berichten: 5
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 19:48

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door hrutten »

Dank voor de positieve reacties!
20171010_160227_resized_1 (2).jpg
20171010_160227_resized_1 (2).jpg (177.52 KiB) 3465 keer bekeken
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door B1gcheese »

Allemachtig dat doet gewoon pijn aan de ogen :(
Hoe verloopt de afhandeling? Werkt de verzekering goed mee?
Sterkte in ieder geval.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door Jan en Simonne »

Vreselijk... :(
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door Free2be »

Sterkte gewenst in deze nare tijden, hopelijk maakt de afhandeling het 'n beetje goed.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Autoroute A6, op weg naar Spanje...



Bericht door Toon »

het is een duidelijk total los voertuig
bij een allrisk verzekering zal het verzekerde bedrag wel al zijn overgemaakt
normaal zou dat bij NKC volgens eigen ervaring en in de gesprekken met verzekering en taxateur binnen 4 weken na melding zijn
en die zijn reeds geruime tijd voorbij

dan het verhaal van de jaren 90
ja toen reden de Roemenen hier ook met minder als 60 km per uur over de snelweg
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie