Foto's op forum plaatsen (poll)

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.

problemen met foto's plaatsen op dit forum

Peiling eindigde op za 28 okt 2017, 8:13

Het lukt mij nooit
14
20%
Ja af en toe
5
7%
Ja het lukt mij wel
50
72%
 
Totaal aantal stemmen: 69

saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door saagstree »

Wat mij nog nooit is gelukt een foto op dit forum te plaatsen.
Steeds weer kom ik in diverse topics dit probleem bij andere forum leden ook tegen.
Wil toch wel eens weten hoeveel andere hier problemen mee hebben.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door Peter LMC »

Moet jou toch ook lukken Klaas. :wtf:
Zullen we een klik voor klik (stap voor stap) handleiding voor je maken??
Misschien is dat er al wel ergens?
Maar er zijn er inderdaad meer die het niet lukt als ik soms lees.
Ik denk dat de meeste een probleem hebben met het verkleinen van de foto's.
Ik vind het veel makkelijker als dat je bv eerst je foto ergens parkeert (tynipic of zo) en dan weer naar het forum linken.
Maar ik heb ook in het begin een hele tijd zitten vechten met mijn klaptop voor ik het door had.
Dafluc had mijn foto's al een paar keer verwijderd omdat er niets van klopte.
Bleek achteraf toch mijn fout te zijn. Sorry Luc.
Drukte op het verkeerde knopje. :bang:
Je bent nooit te oud om te leren. :crazy:
Je woont ver van mij af Klaas anders kwam ik het even voordoen. :-B
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19158
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door Aloys »

saagstree, in een ander topic, schreef:Welkom in de club
Ook mij is het nog nooit gelukt ze denken dat we allemaal wizkids zijn.
Ik heb het al jaren in diverse topics aangekaart en krijg dan heel veel goed bedoelde adviezen maar het lukt me niet of ik snap het niet ik ben 70 jaar en nog opgegroeid met hooft rekenen ,ik ben blij dat ik een mail kan sturen en ontvangen dat is het.
Heb al gevraagd waarom het niet simpeler kan zoals bij bv. Marktplaats maar dan krijg ik van Alois uitleg die ik ook weer niet snap.
Klaas
Het kan zoals het kan, simpeler "zoals op Marktplaats" kan zomaar niet.

Dit forum is een systeem, een softwarepakket, dat iedereen gratis kan downloaden en installeren (mits je daar
handig genoeg voor bent). Er zijn duizenden forums, gebaseerd op dit pakket. Een grote groep vrijwilligers werkt
eraan, zorgt dat het veilig is, dat het niet zomaar gehackt zou kunnen worden etc. Het heet phpBBS en heeft
uiteraard ook een eigen website én forum.

Om het aan te passen "zoals op Marktplaats" betekent dat je er programmeurs voor aan het werk moet zetten.
Een kostbare aangelegenheid. Vervolgens kom je daar dus nooit meer vanaf: bij iedere update die normaal
gesproken gratis is en automatisch geïnstalleerd kan worden, moeten hier dan die programmeurs weer aan het
werk! Want automatisch updaten, dat werkt niet meer als je zélf het programma gaat aanpassen... In het
"beste" geval worden alle door jouw aangebrachte veranderingen door de update overschreven en dus ongedaan
gemaakt.

Het is een ingewikkelde materie waarbij we afhankelijk zijn van die grote groep internationale vrijwilligers die dit
forum-systeem hebben bedacht én gemaakt. En dat is dus bij bijna álle forums (of fora) zo. En persoonlijk ben
ik geen techneut op dit gebied, mijn zakelijke partner (ISN) zou er dan voor opdraaien.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door rijschoollucassen »

Had er ook altijd moeite mee, vooral nadat dropbox zijn 'public' functie stop zette. Sinds enige tijd bestaat er gelukkig de mogelijkheid om foto's vanaf de eigen schijf te plaatsen. Heb je geen gedoe meer met imageshack etc. Punt is wel dat het aantal pixels beperkt is. Dit kun je simpel aanpassen in bv paint door óf de afbeelding in procenten te verkleinen, óf het aantal pixels in te stellen. Niet echt moeilijk (vind ik...)

Tapatalk maakt het nog makkelijker, maar dat programma was me te hinderlijk aanwezig.

Groeten,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door javanes »

Zowel met TinyPic als met de optie van het forum geen probleem.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door WimZ »

Mensen die zeggen dat het niet lukt zeggen nooit waar in welke stap het mis gaat. Als je dat vertelt is de oplossing toch dichtbij. Krijg je een foutmelding?
Reageren op een topic lukt ook en dat is tekst invullen in een vak. Een klein stukje lager kun je een bestand kiezen en ook tekst bij de foto plaatsen. Is toch ook niet moeilijk?
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door B1gcheese »

Geen enkel probleem voor ondergetekende, maar als ICT-er kan dat ook niet anders denk ik.
Met de optie van een bijlage toevoegen denk ik dat jullie het echt makkelijker hebben gemaakt.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door rijschoollucassen »

Ik denk dat voor de meesten het probleem zit in het formaat (aantal pixels) van de afbeelding. De meeste telefoons hebben al en te hoge resolutie om nog rechtstreeks te kunnen plaatsen. Als dat automatisch zou gaan, denk ik dat de problemen grotendeels oplost.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door pepon »

Het zou mooi zijn geweest als in de poll kan worden aangegeven waar de mensen tegenaan lopen.

Bijvoorbeeld het formaat aanpassen of het plaatsen zelf.

Dan kan de Webbeheerder dáár op inspelen.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door Marco Polo »

Zoals Wimz al zegt: waar loopt men vast?
Nu is het alleen frustratie van "hij doet het niet".
Misschien meldt zich een vrijwillig slachtoffer die we er even gestructureerd doorheen kunnen praten.
Antje

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door Antje »

pepon schreef:Het zou mooi zijn geweest als in de poll kan worden aangegeven waar de mensen tegenaan lopen.

Bijvoorbeeld het formaat aanpassen of het plaatsen zelf.

Dan kan de Webbeheerder dáár op inspelen.

Groet, Ron.
Ik liep gisteren vast op 'het formaat aanpassen' en dat is me teveel werk.
Toen met tinipic geplaats en het was zo gepiept :thumbup: het formaat kan je dan aangeven als 'voor forum en email', veel sneller!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door Kroppie »

bij mij geen probleem maar een ander feit , ik heb geen fototoestel (mis het ook niet) en dus geen enkel probleem met foto,s :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door limos07 »

Ik ben wat ouder dan Klaas de "painter"
Mijn eerste competer was een commandore 64 met een bandrecordertje en een oude tv.
Door de jaren heen heb ik wel wat bijgeleerd op de xl.....
mijn favorite progam was toen ""symphonie" een rekenprogamma.
En ik kon faxen versturen s'avonds.
Mijn eerste tefoon op mijn werk was een hele groooooottttee, een grote accu zoals in een auto, tas eromheen ,een hoorn met toetsenbord, ik kon er 20 minuten meebellen, dan was de accu weer leeg. Tijden veranderen
Heb 12 jaren geleden een dure laptop aangeschaft , een siemens- fijutsi>> javanes heeft/had dezelfde, maar ja kleinkinders komen, stroop en melk over het toetsenbord.
Uit eindeling een kleine laptop alleen voor google en voor mail.
Nu ben ik de gelukkige bezitter van een IPAD MET SIMCARD ingebouwd, heerlijk,
Maar fotos naar het forum versturen lukt niet altijd>> tinypic vraagt om securitycode en dan ben ik de draad weer kwijt, vaak vraagt hij niks.
Maar tegenwoordig zijn de fotos weer te groot voor het forum en dan houdt het weer op.
Het blijft een gebed zonder eind. :bang:

Ben nog goed van sinne>> heb zojuist mijn nieuwe rijbewijs voor 5 jaar weer binnen gekregen. :mrgreen:
Als ze mij dat nog afnemen dan houdt het op.
Gr Gerrit
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Foto's op forum plaatsen (poll)



Bericht door Marco Polo »

Een e-mail aan je zelf sturen kan een oplossing zijn op een ipad.
Bijlagen
IMG_3564.JPG
Even een test
IMG_3564.JPG (151.5 KiB) 1000 keer bekeken
Plaats reactie