Schrikken van de kosten van een buscamper

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door Cee Pee »

kampo schreef:Bedankt Ceepee
Dan zal ik het in mijn tekst aanpassen.
Het woord beunhaas kennen we hier niet, maar we kunnen ons er wel wat bij voorstellen :-B
@Kampo, https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Beunhaas
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door de Jonckheer »

kampo schreef:Bedankt Ceepee
Dan zal ik het in mijn tekst aanpassen.
Het woord beunhaas kennen we hier niet, maar we kunnen ons er wel wat bij voorstellen :-B
O, en wat is dat dan wel? Ik neem aan negatief. Dan zal ik je uit de droom helpen. Ik heb een goede 30 jaar naast mijn reguliere werk als buschauffeur voor mijzelf zwart gewerkt als automonteur, wat men een beunhaas pleegt te noemen. Ik beweer nog nooit iemand belazerd te hebben en altijd net werk te hebben afgeleverd tegen een stukken lagere prijs dan een garage, wat niet zo moeilijk is. En dat moet ook wel als je het van mond op mond reclame moet hebben. Ik kon niet in de krant adverteren om maar iets te noemen. Natuurlijk zit er ook bij de zwartwerkers kaf onder het koren maar dat is bij de merkdealers en andere garages niet anders. Maar die kunnen wél adverteren waardoor ze nieuwe klanten aantrekken. Ik had een vaste klantenkring van collega's en buurtbewoners en dan pas je wel op om de kluit te belazeren. De meeste van mijn klanten had ik voor vele jaren en waren dus trouw.
Ik beweer het hier wel vaker, niet iedereen heeft een vette bankrekening maar wel iedereen wil auto rijden maar dat is een probleem als je alles bij een dealer moet laten doen want daar loop je op leeg.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door Marco Polo »

Je hebt heel Nederland belazerd als je het goed bekijkt door belasting te ontduiken - en je hebt een witwerkende monteur het brood uit de mond gestoten - maar zo bedoel je het waarschijnlijk niet :P :D ;-)
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door iSonic »

Een beunhaas is een persoon die een vak of beroepuitoefent, zonder daarvoor de benodigde opleiding te hebben gehad. Ook wordt de term gebruikt voor vaklui die goedkoper dan volgens de reguliere markttarieven hun werk verrichten. Het is niet direct een zwartwerker.

Een beunhaas hoeft echter niet per definitie slecht werk af te leveren. Er zijn zelfs bedrijven die het woord beunhaas als geuzennaam gebruiken. Het gebruik van de benaming wekt echter veel weerstand op bij mensen die wel met veel studie of oefening het beroep beoefenen, en kan zodanig als belediging worden opgevat.

Het woord is afkomstig van het Nederduitseböhnhase — een zeventiende-eeuwse term voor iemand die het vak van kleermaker uitoefende zonder dat hij lid was van een gilde.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door iSonic »

Van wikipedia
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door de Jonckheer »

Marco Polo schreef:Je hebt heel Nederland belazerd als je het goed bekijkt door belasting te ontduiken - en je hebt een witwerkende monteur het brood uit de mond gestoten - maar zo bedoel je het waarschijnlijk niet :P :D ;-)
Dat valt wel mee, onderdelenzaken zoals Brezan hadden een goede klant aan mij en daar loopt ook personeel rond. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door Marco Polo »

:lol3:
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door Peter LMC »

Toch nog even.
Beun de Haas was vroeger wereldberoemd in heel Nederland. :-B
Wie kent hem nog??? :?:

https://www.youtube.com/watch?v=1r6EvtjqJp4
https://www.youtube.com/watch?v=wt3XjPLTmBo
https://www.youtube.com/watch?v=W97BfYw0VjU
https://www.youtube.com/watch?v=N-bJaiXJmzs

En zo zijn er nog veel meer spotjes van te vinden.
Ik vond ze wel grappig. :-B

En vergeet deze twee niet.
https://www.youtube.com/watch?v=g7JfgxKfsbA
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door Karelkaywa »

Leuk! Ik start een topic om aan te geven dat niet alleen Fordbezitters in de pechcategorie kunnen vallen maar ook Ducatorijders. En het (of is het "de") topic is omgebogen naar een kompleet filmprogramma. Prima eind om te stoppen met dit topic
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door Premiumliner »

Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door @3 »

Karelkaywa schreef:Natuurlijk mag er verder gereageerd worden op dit stuk proza. Maar ik weet niet of ik nog verder reageer.
Karelkaywa schreef:Prima eind om te stoppen met dit topic.
??
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door Karelkaywa »

Wat u wilt. Ik vraag niet om een slot. Maar zoals veel topics dreigt ook hier dat het een heel andere kant opgaat. Ondanks dat ikzelf de eerste was die het woord "beun" gebruikte, lijkt het erop dat het een beundiscussie wordt. Mag van mij hoor maar hoeft niet. Maar schroom niet en blijf schrijven
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Schrikken van de kosten van een buscamper

Bericht door Aloys »

Ook ik heb de indruk dat het originele bericht van dit topic inmiddels voldoende is uitgelicht... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gesloten