Flitspaal

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Flitspaal



Bericht door ducati 900 »

Niks van gemerkt op de heenreis, nu 2 1/2 maand geleden ook nog geen acceptgiro gehad.
Op de terugweg stond iedereen stil, komend vanuit het zuiden al 22 km voor Antwerpen, door het slechte weer,
rode letters of niet.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Flitspaal



Bericht door Free2be »

Het zou zeer wenselijk zijn, dat navigatietoestellen/kaarten aangepast worden en je de mogelijkheid bieden om zoals nu, "vermijden van tunnels, tolwegen", ook een "vermijden LEZ" zou komen, een hele geruststelling als je door 'n gebied met wegenwerken, omleidingen, verwarrende info enz, moet rijden. Maar bon, aan het boetegehalte te zien, ben ik niet alleen. Dat overheden zelf bij dragen aan de vervuilende werking d.m.v. vluchtheuvels, hindernissenparcours allerhande, file creaties, wordt natuurlijk niet aangekaart. Er zijn statistieken die aantonen welke vervuilingsmeerwaarde een vluchtheuvel beidt. En natuurlijk voor de zwakgelovige, de vervuilende wind zal wel d.m.v. goed geplaatste windmolenwieken uit 't centrum geweerd worden.
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Flitspaal



Bericht door Free2be »

Diegene die niet met een Belgische nummerplaat, in de LEZ zone rijden, krijgen geen boete, ze moeten op voorhand zich registreren en een dagpas of jaar abonnement aanvragen. De kans dat je beboet wordt door de politie, is natuurlijk wel aanwezig.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Flitspaal



Bericht door Kroppie »

pschreur schreef:Dus de belastingdienst schrijft bekeuringen uit Kroppie??
maakt het voor jou uit wie de bekeuring uitschrijft?, voor mij niet hoor, betalen zal je .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Flitspaal



Bericht door Peter LMC »

Free2be schreef:Het zou zeer wenselijk zijn, dat navigatietoestellen/kaarten aangepast worden en je de mogelijkheid bieden om zoals nu, "vermijden van tunnels, tolwegen", ook een "vermijden LEZ" zou komen, een hele geruststelling als je door 'n gebied met wegenwerken, omleidingen, verwarrende info enz, moet rijden.
Die navigatie systemen zijn er al net zo lang als er milieuzones zijn.
Zo juist in mijn oude Garmin (Nuvi 2798LMT-D) even een adres in de zone van Antwerpen ingegeven en krijg de melding op het scherm dat dit adres zich in de milieuzone bevind. Dus je wordt gewaarschuwd.
Bij instellingen kan ik kiezen; Altijd vragen, Vermijden of Toestaan.
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Flitspaal



Bericht door Free2be »

Bedankt Peter voor deze toelichting, ik gebruik in m'n bestelwagen (Citroën Berlingo 1,9D van 2007), Waze via m'n smartphone, naar alle tevredenheid, enkel de mogelijkheid ontbreekt om LEZ gebieden te vermijden. Op m'n motor heb ik 'n Garmin 390 ML, zal eens kijken of dit hiermee 'n optie heb om dit in te stellen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Flitspaal



Bericht door Hoofdnoorman »

Marco Polo schreef:Als die palen net zo snel naar NL komen als dat die hoax bij jou terecht kwam duurt het nog wel even :D :D :D
Ik kreeg hem gisteren vanuit Duitsland. Wist niet dat het onzin was.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Flitspaal



Bericht door Marco Polo »

Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Flitspaal



Bericht door TestCase »

Hoofdnoorman schreef:Ik kreeg hem gisteren vanuit Duitsland. Wist niet dat het onzin was.
Voor een volgende keer: Als er expliciet bij staat "Delen en doorvertellen" dan weet je 99,99% zeker dat het een hoax is. Het bereik moet nl. zo groot mogelijk worden dat is de hele grap.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: Flitspaal



Bericht door alkyone »

swagmanneke schreef:
de snelweg valt niet onder LEZ zone,
klopt als een zwerende vinger.

https://www.antwerpen.be/nl/stadsplan/s ... missiezone


Walter

ps je mag natuurlijk allemaal rond rijden( heb niks tegen NL) maar als die gele kentekens va de ring blijven is het fileprobleem opgelost :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie