Camperbedrijven intimideren klanten

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door seth_space »

Inderdaad rare recties van de handelaren. Ik snap dat social media een bedreiging kunnen vormen als je daar niet mee om kunt gaan maar dit soort maatregelen vraagt gewoon om een boycot van een dergelijk bedrijf
Sindsdien hebben sommige bedrijven in de algemene voorwaarden opgenomen dat klanten zich in geen geval via sociale media negatief mogen uitlaten, op straffe van een boete van enkele duizenden euro’s.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door Kroppie »

die bedrijven moeten dus nog iets leren over klantenbinding, kunnen wij ze wel leren natuurlijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door hwendt »

Ach daar ben ik al een tijd me bezig. Ik laat me dus weer niet intimideren door een camperbedrijf.

HUgo
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door kampertjes »

na ja... veel gekker zal het niet worden denk?
Als je nu echt van je klanten af wilt moet je zoiets in de leveringsvoorwaarden zetten....
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door iSonic »

Het is onredelijk om dat te eisen maar ik kan het me wel voorstellen. Sommige mensen eisen het onmogelijke en klagen dan steen en been op Social media om hun zin te krijgen. Als bedrijf kun je daar vrij weinig aan doen en je krijgt wel een hoop negatieve publiciteit.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door seth_space »

Een bedrijf zal altijd moeten leren omgaan met negatieve publiciteit. Op een goede manier omgaan met social media kan je bedrijf tot een bloeiende zaak maken. Bedrijven die geen visie hebben op social media zullen daar inderdaad veel last van hebben en ja klanten kunnen vreselijke zeurkousen zijn met walgelijk onredelijke klachten.
Als je echter veel respons hebt zullen die in de hoeveelheid verdwijnen.
Ik zit via campercontact momenteel dagelijks CP's te zoeken en je leest de kritieken/beoordelingen. Soms erg onredelijk maar meestal volledig gecompenseerd door de andere beoordelingen.
Het beeld van een bedrijf op social media is net zo belangrijk als je etalage/showroom/verkopers etc..
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door Abri079 »

Meerdere meldingen? 2, 5, 10? Op hoeveel verkochte campers?
Dat is een kop waar ik niets mee kan.
Heeft iemand meer duiding?
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door seth_space »

In de reacties onderaan het NKC artikel staan reeds twee zaken met naam en toenaam genoemd. Vedere gegevens ontbreken nog maar NKC heeft juist daarom een meldsite ingericht. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door Vertrokken2 »

En denken we nu echt dat dit voorbehouden is aan de camperhandel?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Berichten: 247
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 22:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door BeakerFlo »

Mijn broer heeft een restaurant en heeft wel een handvol keer te horen gekregen dat als ze geen kopje koffie gratis krijgen dat ze een slechte recensie plaatsen (en dat is de meest milde vorm). Gek hoe tegenwoordig social media dus ook een stok is om mee te slaan. Gelukkig posten mensen ook positieve berichten. Ik kan me zomaar voorstellen dat alle ondernemingen die met klanten werken dezelfde problemen hebben. Vooral bedrijven die klachten verzamelen zoals de NKC zouden iets van wederhoor kunnen invoeren. Maar mensen dan dingen gaan verbieden is wel heel gek.

groet,
Floris
groet, Floris!

rondreizend in een VW Bus T3 Syncro uit 1988 afgewisseld met een Land Cruiser 90 met een daktent.
Meer over mijn bussen: http://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door hurktoilet »

Vandaag in het AD
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door martinb007 »

Juridisch onhoudbaar en ze zouden van mij de pot op kunnen. Laat maar voorkomen met je dreigen. Jammer dat de bedrijven niet met naam en toenaam worden genoemd, voorkomt dat ik er een keer intrap bij dat soort figuren.


Groet, MartinB007
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperbedrijven intimideren klanten



Bericht door Kroppie »

verkoopvoorwaarden lees je toch VOOR een koop, bevallen ze je niet, doei.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie