Meer wildkampeerders in Zeeland

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Meer wildkampeerders in Zeeland



Bericht door de Jonckheer »

Heerlijk he, zo'n vrij land, pfff. :bang:
Ik ben te oud om te emigreren maar anders . .
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Meer wildkampeerders in Zeeland



Bericht door rob2 »

Je bedoelt; ik ben oud genoeg om te emigreren
je vertrekt ( na je 65e ? ) en behoudt je volledige AOW+ evt. pensioen wat wil je nog meer :wink:
Groet,
Rob
TeunisN
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 13:49
Locatie: Thrianta (Drenthe)

Re: Meer wildkampeerders in Zeeland



Bericht door TeunisN »

JoopBrekken schreef:Volgens de diender die ons eens ergens in NL lastigviel is het in de meeste APV,s verboden om te overnachten op een P in een kampeermiddel.
Luxe wagen en vrachtwagen mag dus wel..
Dit staat er in de APV van mijn gemeente:

Afdeling 5. Kamperen buiten kampeerterreinen

Artikel 4:17. Begripsbepaling

Kampeermiddel: een tent, tentwagen, kampeerwagen of caravan, dan wel enig ander onderkomen of enig ander voertuig of gedeelte daarvan, voor zover geen bouwwerk zijnde, waarvoor als gevolg van artikel 27 van de woningwet een bouwvergunning is vereist, een en ander voor zover deze onderkomens of voertuigen geheel of ten dele blijvend zijn bestemd of opgericht dan wel worden of kunnen worden gebruikt voor recreatief nachtverblijf.

Artikel 4:18. Recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen

1. Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten een kampeerterrein dat als zodanig in het bestemmingsplan, de beheersverordening, exploitatieplan of een voorbereidingsbesluit is bestemd of mede bestemd.
2. Het verbod geldt niet voor het plaatsen van kampeermiddelen voor eigen gebruik door de rechthebbende op een terrein.
3. Het college kan ontheffing verlenen van het verbod als bedoeld in het eerste lid.
4. Onverminderd het bepaalde in artikel 1:8. kan de ontheffing worden geweigerd in het belang van:
a. de bescherming van natuur en landschap; of
b. de bescherming van een stadsgezicht.
5. Op de ontheffing is paragraaf 4.1.3.3 van de Algemene wet bestuursrecht (positieve fictieve beschikking bij niet tijdig beslissen) van toepassing.

Ik ga ervan uit dat dit min of meer algemeen is voor alle gemeenten.
Plaats reactie