Nu.nl camper advies

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Nu.nl camper advies



Bericht door martinb007 »

Leuk stukje op nu.nl. Wel weer jammer dat ze, zo te lezen, echt geen idee hebben waarop de rdw keurt en daar een prachtig indianenverhaal van hebben gemaakt met een keuring van koppelingen, slangen en andere zaken waar de rdw echt niet naar kijkt. Ook het stoelen verhaal is helaas een halve waarheid, maar ala. Nieuws is nieuws.

http://nu.nl/reizen/4868864/let-hierop- ... erbus.html


Groet, MartinB007
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door Dafluc »

Ze citeren meneer Hoofwijk van de NKC. Dus ze mochten ervan uitgaan dat hij wist waarover hij het had.
De opmerking dat je moet zeggen dat je een kleine bus hebt, omdat je anders het risico loopt tussen de grote campers te worden gezet, vind ik ook bijzonder.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door AadenAnke »

Ja inderdaad een leuk stukje en het kamperen zoals ik dat doe hebben ze niet begrepen. Ook een leuke vindt ik het melden dat je een kleine camper hebt omdat je anders tussen de grootte gezet wordt. Nou en vraag ik me dan af als de zo'n schijnt is het toch lekker?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door Mickel Moen »

Is inderdaad bijzonder, maar soms heeft een kleine bus wel zo zijn voordeel. We staan nu op de camperplaats in Trelleborg. Morgenvroeg met de boot. Al die grote jongens lepeltje aan lepeltje tussen de makeringspalen.

Wij staan met nog een busje en een auto waarin overnacht wordt op een stuk gras tegen de zee aan, wat ze hier de "beach" noemen. Toch prettiger dan aan twee kanten het uitzicht op de hoge witte zijkant van de buurman.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door hurktoilet »

Beetje warrig artikeltje (tja, nu.nl). Eerst gaat het gewoon over campers, en dan plots over eisen aan zelfbouw. Alsof er niet de wereld aan campers is waar je als camperaar mee de weg opkan zonder bij de RDW langs te gaan. En dan krijg je weer serie eisen die gewoon voor iedere automobilist nuttig is (veiligheidshesje, brandblusser).
En over die omvang van je camper: ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat een campingbaas bij een camper aan zo'n mega-bus dacht en vervolgens riep dat hij geen plek meer had. Maar eh, die van mij is gewoon een camionnette van nog geen zes meter. Oh, dan is er nog wel een leuk plekje. Net als vroeger met ons mini-tentje. Veel campings in Frankrijk hebben standaard in de zomer een bordje complet (vol) bij de poort staan, maar als je niet te moeilijk doet en het maar voor een paar adgen is, blijkt er plots nog veel mogelijk. Ik hoop dat de NKC-meneer zo iets gezegd/bedoeld heeft.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door PaulBng »

Idd. Warrig.
TeunisN
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 13:49
Locatie: Thrianta (Drenthe)

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door TeunisN »

Omdat ik niet gehinderd wordt door enige kennis of ervaring op campergebied, komt het stukje op mij niet als warrig over, en zie ik de halve waarheden niet.

Er is een duidelijk advies om eerst eens een camper te huren, diverse indelingen uit te proberen en als jezelf gaat bouwen, te zorgen voor veilige (gas)koppelingen en degelijk water en elektra. Ook wordt er aangegeven op de zitplaatsen te letten i.v.m. veiligheid.

Diegene die er al een tijdje over denkt om eens naar een camper om te zien als kampeermiddel, krijgt in mijn ogen toch een aantal handvatten om niet in de eerste de beste valkuil te stappen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door Atoz »

@teunisN
Het stukje werd dan ook voor beginners geschreven , jij dus
En niet voor mensen die al enkele jaren met een camper rondrijden.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
TeunisN
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 13:49
Locatie: Thrianta (Drenthe)

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door TeunisN »

Precies!

En daarom begrijp ik het "op milde wijze" afkraken op ons forum ook niet zo goed.
Het is immers geen stukje in een kampermagazine, maar juist bedoeld voor onwetenden zoals ik.
Het is in dat licht gezien echt geen fout stukje, toch?
(en de NKC laat weer eens iets van zich horen in de multimedia, dat willen/roepen we toch al een tijd hier!)
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door Vertrokken4 »

Maar dat er onzin in staat is zeker:

Quote:

In Europa is geen uniform beleid wat betreft het overnachten in een kampeerbus. In Nederland mag het nergens buiten de daarvoor aangewezen plaatsen. Als je het toch doet en je wordt betrapt, wacht je een fikse boete. Controles vinden meestal niet overdag plaats, maar 's nachts. Dan moet je midden in de nacht op zoek naar een andere slaapplaats met een bekeuring op zak.

In Nederland mag het overal tenzij het verboden is!!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door Aloys »

En het is meestal verboden, een en ander geregeld in een APV. En ja, in Staveren werd ik op een
stormachtige oktoberavond om 22.30 uur in het aardedonker nog naar een camping verwezen...
Ik stond op een parkeerstrook, niemand had er last van. De chauffeur in de touringcar naast mij,
die pakweg 8 plaatsen in beslag nam, kon gewoon verder slapen.

En je kunt beter een vakman gas en elektrisch laten aanleggen. Tenzij je jezelf een vakman vindt,
maar dat weet je dan wel van jezelf dus sla je dat advies gewoon in de wind.

Voor geïnteresseerden in een kampeerbusje vind ik het best een informatief artikel. En op dit soort
artikelen is altijd wel wat aan te merken. De journalist is nu eenmaal geen camperaar. Gelukkig niet,
anders werd het weer een stukje waar voor beginners geen touw aan vast te knopen was! :wink:

En dat van die bekeuringen is een goede opmerking. Potentiële camperaars moeten vooral NIET de
indruk krijgen dat je maar overal lukraak mag staan met zo'n ding. Want dát is wat de camper-
industrie ons graag wil laten geloven: in advertenties staan die VW-busjes bijvoorbeeld op een
verlaten strand, bij een kampvuurtje. Terwijl de realiteit aan de Middellandse Zee wel anders is!
Zelfs zó anders, dat wij er liever niet (meer) komen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
TeunisN
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 13:49
Locatie: Thrianta (Drenthe)

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door TeunisN »

Ik wil zeker geen lans breken voor de NKC, noch voor Nu.nl.

Ik ben het met iedereen eens, dat als er al iets over camperen verschijnt in de media, dit dan wel moet kloppen.

Aan de andere kant, er is een explosieve groei in campers, en die zitten zeker niet allemaal op ons forum, waar de echt goede adviezen worden gegeven. Ons forum valt immers in 2 grote delen uiteen, namelijk de reizen met alles daar om heen aan de ene kant, en de technieksectie inclusief zelfbouw aan de andere kant. Juist die afdeling zou niet zo uitgebreid zijn, als het onbelangrijk of 'een fluitje van een cent' zou zijn.
Dat dan een voorzitter van een kamperclub die "gevaren" ook ziet, en dan adviezen geeft over de kamperkeuze en met name de veiligheid bij zelfbouw, is niet zo heel erg vreemd. Dat hij er voor kiest te "dreigen" met een afkeuring van de RDW, is zijn keuze. Dat de gemiddelde knutselaar, die op internet iets heeft gevonden, daardoor niet zijn bus op gevaarlijke wijze verbouwd, maar eerst verder gaat zoeken, is dan winst.

Het stukje staat bol van de fouten, en zowel de auteur als de zegsmannen zouden hierop gewezen moeten worden (en wie van ons heeft daar zin in om dat te doen), maar de niets vermoedende aanstaande kamperkoper heeft iets meer handvatten om een goed verbouwde bus te kunnen onderscheiden van de slecht verbouwde bus.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie