Woning gekraakt!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Woning gekraakt!



Bericht door fokus »

Onlangs is er in Gent een BEWOONDE woning door Roma gekraakt. De spullen van de eigenlijke bewoners zijn verdwenen. Politie en burgervader beweren dat ze niets kunnen ondernemen voorlopig, eerst moet de wet verandert worden.
Nogal wat motorhometoeristen zijn, net als wij, regelmatig voor langere tijd onderweg. Hoe reageren we op deze rechtsonzekerheid? Ik zag gisteren al een opschrift hangen met "dit huis is bewoond"; of moeten we een bewakingsfirma inhuren telkens we ons huis verlaten.
SCHANDALIG!! Waarom noemt men dat niet gewoon INBRAAK en vervolgt men die knapen niet?
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Woning gekraakt!



Bericht door Cee Pee »

Het is toch ook gewoon inbraak en als die lui er nog zijn zelfs een heterdaad.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
isoplus
Berichten: 6376
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Woning gekraakt!



Bericht door isoplus »

Komkommertijd het zal nog even duren :-?

Een bord met de tekst dat het huis bewoond is zal niet helpen, onderschat de tegenpartij niet.
Die ziet het als een uitnodiging om in te breken, slecht idee dus..

Gewoon thuis blijven, dan mis je ook al die ellende met gaatjesboorders en mensen die te vlakbij gaan staan en al die andere ergernissen :cheers:
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Woning gekraakt!



Bericht door fokus »

Ik zie ook niet in waarom dit geen inbraak is, sterker nog, zojuist in het nieuws gehoord het wel een maand kan duren voor "krakers" via gerecht uitgezet kunnen worden.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Woning gekraakt!



Bericht door kampo »

Was het huis bewoond of niet bewoond ?
Wat is de definitie van bewoond ?
Geloof niet gewoon alles wat in de krant staat.
In ieder geval zullen ze de wet moeten aanpassen , want dit kan niet.
Groeten Kampo
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Woning gekraakt!



Bericht door WimZ »

In de krant dus niet zo bewoond als het in dit topic lijkt. (Tenzij het nog een andere woning betreft.)
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Woning gekraakt!



Bericht door Free2be »

Het wetsvoorstel lag vorige week op de goedkeuringstafel, maar de politiekers (SPA en Groen), die nu het hardst roepen, hebben geweigerd het goed te keuren, typisch Belgs!
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Woning gekraakt!



Bericht door Toon »

inbreken doe je dus in een bewoond pand
kraken doe je een leegstaand pand
volgens de krant was dit dus een leegstaand pand als het tenminste het pand is wat in de krant staat in de link van WinZ
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Woning gekraakt!



Bericht door fokus »

Oorspronkelijk zegden de media dat het pand bewoond was er waren zelfs spullen verdwenen. Dat de media nu terugkrabbelen verwondert niet in deze politiek correcte tijden!
MAAR ZELFS ONBEWOOND moet men er niet inbreken.
Wat mein is en wat dein is, is duidelijk niet meer van tel.
Ik weet het, ik ben een oude verzuurde rechtse populistische onverdraagzame mestkever.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Woning gekraakt!



Bericht door de Jonckheer »

Die lui gingen er echt uit, zou ik het niet zelf doen met wat maten en honkbalknuppels dan toch zeker door het inhuren van een knokploeg. Wet of geen wet maar van mijn huis en spullen blijf je af!
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Woning gekraakt!



Bericht door hwendt »

Kraken is in het verleden ontstaan omdat de overheid niets deed aan het pandjes melken van een groep misselijke lieden die de panden kochten om te investeren.
Dus gewoon leeg laten staan laten verrotten zodat de grond later voor een kapitaal verkocht kon worden.

Dit allemaal onder de mom... We moeten nog renoveren.

Dat de toenmalige jeugd dit niet pikten omdat de wachttijden in Amsterdam op soms 10 jaar stonden gingen de toenmalige krakers in aktie komen.
De Grote keizer, Vondelstraat en de Bilderdijkstraat en daarbij nog vele straten meer stonden tientallen huizen leeg terwijl de eigenaren er niets aan deden die panden te verhuren..

Ik mocht in die tijd als politieman in de stenen opvangen die door de krakers richting openbare orde lees politie werden gegooid.

De toenmalig regeringsleiders, gemeentelijke bestuurders deden niets meer dan krakers tuig te noemen. Meer deden ze niet en al helemaal niets aan de woningnood welke o.a on de grote steden aanwezig was. Logisch want in die tijd vertegenwoordigde zij de rechtse groeperingen met hun dure huizen in Wassenaar Zandvoort enz.

De grote neuzen ( Minister Luns en consorten ) deden als of het tuig Nederland verpesten met hun akties..

Echter die tijd was wel het begin van verzet tegen de toenmalige bestuurders. Ze werden op hun nummer gezet, ze werden bespogen en geminacht door het gewone volk die 10 jaar op een verrotte woning moesten wachten..
Nu ben ik blij dat de toenmalige jongeren die ook door mij als tuig van de riggel werden genoemd hebben gezorgd dat er zaken veranderde en een eerlijke verdeling kwam..

Waarom dit even schrijven...

Omdat er vermoedelijk huizen leeg hebben gestaan welke al langere tijd leeg stonden en mogelijk met het kennelijke doel om te wachten tot de opbrengsten van verkoop weer tot maximale hoogte zijn gestegen. Zet er zo nodig een huurder in met een dikke huur. Gewoon parasiteren op de jongeren die op zoek zijn naar een eigen plekje.
Dat is dus geld verdienen over de ruggen van jonge mensen die nog aan het begin van hun leven staan en moeten wachten tot ze misschien na 4 of 5 jaar aan de beurt zijn.

Of het letterlijk zo is kan ik niet helemaal bepalen.. maar het is wel een uitleg waarbij ik kraken gewoon goed keur. Huizen mogen geen handel zijn van duistere sjachelaars die het geen moer interesseert of andere in een woningnood situatie zitten en op deze manier even hun neus stoten..

HUgo die even aan zijn vriend Thole moet denken en hem bedanken... :lol3: :lol3: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :crazy: :crazy: :crazy: :lol: :lol: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Laatst gewijzigd door hwendt op wo 05 jul 2017, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Woning gekraakt!



Bericht door martinb007 »

Ga naar de sportschool in een stad wat verder bij je vandaan, spreek wat heren aan en druk ze een paar honderd euro in de hand en ze komen je gekraakte woning zo ontkraken. Voordat de wet is aangepast is je woning uitgewoond.


Groet,
Martinb007
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Woning gekraakt!



Bericht door thole »

HUgo die even aan zijn vriend Thole moet denken en hem bedanken... :lol3: :lol3: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :crazy: :crazy: :crazy: :lol: :lol: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Graag gedaan kerel.
Tegenwoordig ben ik braaf en reageer niet eens meer op postings waarin mensen voor eigen rechter willen spelen, een wedstrijdje verpissen houden.
Het Gesundes Volksempfinden van het klootjesvolk noemden we dat in de jaren 60

Maar uitstekend verwoord Hugo, :thumbup: :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Woning gekraakt!



Bericht door Charles Franconi »

Als ik weg zou zijn en iemand zou het in zn hoofd halen, dan is mijn voorzichtige inschatting dat een flink deel van de Siedlung waar ik woon even komt aankloppen met wat knuppels.

Charles
Plaats reactie