Woning gekraakt!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Woning gekraakt!



Bericht door hwendt »

Zoals je kon lezen stonden de woningen al enige tijd leeg volgens de gemeente. Er woonde dus niemand...
Als ze bewoond waren had men echt wel op kunnen treden. Als ze al enige tijd leeg staan niet meer..

Dat zal het probleem zijn.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Woning gekraakt!



Bericht door de Jonckheer »

Dat zeg je maar jaren geleden werd mijn speedboot uit mijn box gejat en die kon ik alleen terugkrijgen als de dief er afstand van deed! Zulke idiote wetgeving bestaat hier waarbij de dief meer bescherming geniet dan het slachtoffer. Uiteindelijk deed hij er afstand van en mocht ik zelf alle schade ophoesten (en dat was nogal wat). Nooit een cent schadevergoeding gezien want van een kikker.....enz. Ik wil maar zeggen, ze zorgen er zelf voor dat mensen voor eigen rechter gaan spelen.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Woning gekraakt!



Bericht door fokus »

De woningnood zoals door Hugo beschreven hebben wij in Vlaanderen eigenlijk nooit gehad. Bovendien bestaat er hier zo iets als Krottentaks. Dus huisjesmelkers zullen de eigenaren wel niet zijn. Meer nog, ten gronde zie ik niet in waarom je met je eigen huis niet dezelfde rechten zou hebben als met al je andere bezit? Je mag toch: een auto bezitten en er niet mee rijden, een akker hebben maar hem niet bewerken, niet naar je TV kijken enz...
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Woning gekraakt!



Bericht door thole »

In de Nederlandse grondwet staan grondrechten.
Zo hebben we het recht op huisvesting.(artikel 22 lid 2)


Verder valt er genoeg op internet te vinden over speculanten , huisjesmelkers, bewuste leegstand, de grote woningnood in dekaren 70' en 80' en de rol van de krakersbeweging daarin.

Er bestaat geen recht op het bezit van een auto etc. :lol:
Laatst gewijzigd door thole op di 04 jul 2017, 9:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Woning gekraakt!



Bericht door fokus »

Dat recht op huisvesting moet ge dat afdwingen van de staat of van privépersonen?
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Woning gekraakt!



Bericht door thole »

Kijk we hebben het over geschiedenis.
Bewuste leegstand ten tijde van schrijnende woningnood is misdadig, toen de staat zijn plicht verzaakte sprongen groepen in de bres om mensen te helpen.
Maar ik heb geen zin om dingen op dit moment op te rakelen, het is hier 30º, ik ga zwemmen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Woning gekraakt!



Bericht door fokus »

Groot gelijk!
ceterum censeo belgicam esse delendam
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Woning gekraakt!



Bericht door AadenAnke »

fokus schreef:Onlangs is er in Gent een BEWOONDE woning door Roma gekraakt. De spullen van de eigenlijke bewoners zijn verdwenen. Politie en burgervader beweren dat ze niets kunnen ondernemen voorlopig, eerst moet de wet verandert worden.
Nogal wat motorhometoeristen zijn, net als wij, regelmatig voor langere tijd onderweg. Hoe reageren we op deze rechtsonzekerheid? Ik zag gisteren al een opschrift hangen met "dit huis is bewoond"; of moeten we een bewakingsfirma inhuren telkens we ons huis verlaten.
SCHANDALIG!! Waarom noemt men dat niet gewoon INBRAAK en vervolgt men die knapen niet?
Dus de angst van TS is gelukkig ongegrond woning was niet bewoond en zal de verdwenen huisraad wel afval geweest zijn. De kreet Roma zal dan ook wel een politieke kleur hebben schat ik in. Mijn conclusie ook vanuit België kan je met je camper weg zonder extra risico net als voorheen!

Gr Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Woning gekraakt!



Bericht door Marco Polo »

fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Woning gekraakt!



Bericht door fokus »

Volgens de krant "De Standaard" dus Niet bewoond, volgens krant "Het laatste Nieuws" wel degelijk bewoond. Volgens de burgemeester ( die heel andere politieke kleur heeft dan ik) in eerste TV bericht BEWOOND. Een welles nietes spel dus! Dat het om Roma gaat komt overigens ook van die burgervader!
Mijn vraag blijft. Hoe wapenen we ons daartegen als we langere tijd weg zijn met de zwerver?
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
FrankV
Berichten: 222
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 22:00
Locatie: Geldrop

Re: Woning gekraakt!



Bericht door FrankV »

Weer eens een "broodje aap" verhaal en tendentieus wordt dit toegeschreven aan bepaalde bevolkingsgroepen. Tegenwoordig noemen we dit ook wel eens "fake news".
Ging om een leegstaande woning en niet eens om Roma, dat heeft iemand er maar bij verzonnen. Fact checking, please!
Groeten,
Frank

Dethleffs A5881HG 2005, 2.8 JTD
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Woning gekraakt!



Bericht door ellan vannin »

De eigenaar van het betreffende huis is op het nieuws geweest, en zei dat de woning tijdelijk in gebruik was door bepaalde familieleden. De spullen van die mensen zijn verdwenen. Dus waar nu weer vandaan komt dat het huis leeg stond ??? Bovendien is er contact geweest door de plaatselijke politie met de (Roma) krakers en die hebben zelf aangegeven dat ze over enkele weken weer vertrekken, ook dit is door de politie voor het nieuws verklaard. Het hele verhaal wordt hier op het forum door forumleden volledig uit zijn verband gerukt.
All4dogs
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Woning gekraakt!



Bericht door seth_space »

Als ik dat artikel zo lees
n Gent is er opnieuw een huiseigenaar die machteloos staat tegenover krakers die binnentrokken zijn in een leegstaande woning. “We hebben vastgesteld dat er zich een zestiental personen in het pand bevinden. Er wordt nu bemiddeld”, zegt woordvoerder Manuel Mugica Gonzalez van de Gentse lokale politie. Volgens de eigenaar veranderen de krakers de sloten van de woning, die gerenoveerd ging worden.
Het gaat om twee panden in de Proveniersterstraat in het centrum van Gent.
Typisch geval van kraken van een leegstaand pand, zoals in de jaren 89,90 in NL schering en inslag was en gelukkig gezorgd heeft voor een reeks aan goede maatregelen. Deel van die maatregelen was ook dat leegstaande panden anti kraak bewoond worden ( voordeel voor studenten) en niet meer als belegginginstrument jaren verpauperen omdat de eigenaar lak heeft aan de buurt.
Dus zoals altijd bij dit soort verhalen zit er meer dan een zijde aan het verhaal. Nuances zijn echter niet aan iederen besteed en kreten zoals: knokploegen etc.. hoor je dan al snel.
Een deel van de waarheid vertellen is nogal manipuleren van de "volksmentaliteit" ;)

Typische en herkenbare variant van de eigenaar die plotseling een huurcontact had met een studente. (waar die dan gebleven is maakt kenlijk niet meer uit, er was een overeenkomst en ze zouden "binnenkort" gaan renoveren.
Een van die panden wordt binnenkort gerenoveerd en was wel degelijk bewoond: een kotstudente had een huurovereenkomst met de eigenaars van het huis.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Woning gekraakt!



Bericht door de Jonckheer »

Het is nog steeds aan de gang, dat onttrekken van woningen aan het woning bestand. Loop ik hier (Hoorn) door de stad en ik kijk omhoog boven de winkels staat dat bijna allemaal leeg, terwijl dat woningen zijn. Ze worden alleen niet als zodanig gebruikt maar staan gewoon leeg al zal een enkele als opslag worden gebruikt. Schandelijk vind ik dat in een tijd dat velen soms 10 jaar moeten wachten op woonruimte. Onbegrijpelijk dat de overheden daar niets aan doen. Ik vermoed dat het over heel Nederland over vele tienduizenden woningen gaat.
Plaats reactie