Rdw gehad maar nu??

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Rdw gehad maar nu??



Bericht door martinb007 »

Dinsdag heb ik mijn bus op mijn naam gezet (stond eerst op bedrijf) en gisteren het kentekenbewijs ontvangen (bedrijfswagen stond daar op)

Vandaag naar de RDW geweest en voor hun is de bus goedgekeurd.

Nu de vraag: de belastingdienst zegt nu dat ik zowieso een heffing krijg tot van 06-06 tot 14-07 (de datum dat de bus voor het eerst in zijn bestaan belasting moest betalen) als zijnde een bedrijfswagen op particuliere naam. (Een dikke 250 euro)

Dit snap ik niet na aanleiding van wat ik hier her en der lees: als je de aanvraag voor het 1/4 tarief hebt gedaan zou de wegenbelasting even worden bevroren en als alles goed is gekeurd dan moet je met terugwerkende kracht die (camper) premie betalen.

Oftewel, als ik de aanvraag doe op (doe een gok) 16-06, dan komt er dan een stop op de betalingen en dan zou ik dus van

06-06 tm 16-06 het dure personentarief moeten betalen en vanaf 17-06 wordt de boel bevroren en moet ik vanaf die datum (op een later tijdstip) met terugwerkende kracht het camper tarief betalen.

Dat is dus wat anders dan de belastingmeneer zegt. Als ik hem moet geloven kan ik hem beter morgen schorsen en op 15-07 als het nieuwe kwartaal weer is ingegaan weer uit de schorsing halen als ook dan de "aanvraag 1/4 tarief blokkade" is ingegaan.

Iemand die uitkomst kan bieden in dit vraagstuk?

Afbeelding




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Rdw gehad maar nu??



Bericht door Toon »

Wat denk je
Als hun het zo aangeven zal er inderdaad betaald moeten worden
Dat de bus in die perioden wel of niet op de weg is geweest maakt hun niet uit
Er staat een bus op jou naam
Daar betaal je over
Dat je hem een x aantal dagen later om laat keuren maakt voor hun niets uit
Je had hem direct kunnen schorsen
En op de dag van keuring een eendags kenteken aan kunnen vragen
Daarna krijg je de belasting papieren thuis voor een camperbus
Dan kun je het kwart tarief aanvragen wat dan ook wordt toegekend zeer waarschijnlijk
Dus jammer voor jou maar ook gewoon betalen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Re: Rdw gehad maar nu??



Bericht door TOL »

martinb007 schreef:.......Dat is dus wat anders dan de belastingmeneer zegt. Als ik hem moet geloven kan ik hem beter morgen schorsen .........
Niet morgen schorsen maar vandaag VOOR middernacht, dan telt vandaag ook nog mee :)
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Rdw gehad maar nu??



Bericht door martinb007 »

Ok bedankt voor de antwoorden!


Groet,
Martinb007
Plaats reactie