Partner geen zin... dan maar alleen reizen?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Frankia FF2

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Frankia FF2 »

Gewoon doen Wil!
Dichtbij huis, misschien op een camping uitproberen?

Ik ken meerdere camperaars die weleens alleen op pad gaan.
En daar is niets mis mee.
Een stukje zelfstandigheid, het 'alleen zijn' ervaren kan ook weleens fijn zijn.
Met name als je altijd alles samen altijd onderneemt.

Manlief gaat ook weleens alleen op pad met de camper.
De laatste keer ging een vriend mee, samen naar de Messe in Dtl.
Mannenweekend, mooi toch?! :)
Wij zijn 45 jaar samen, maar liefde is ook loslaten.
Oftewel elkaar vrijheid gunnen.

Veel plezier met jullie camper, en vertel wat je ervaring was. :wink:


Groet Lia
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door waarnaartoe »

Ik ben sedert dit jaar in pensioen (aow) mijn vrouw moet nog 2 jaar werken en heeft het druk op het werk. Gevolg momenteel minder zin om te reizen. Ben nu met haar aan het bekijken hoe ik eens een weekje of zo op mijn eentje op reis zou kunnen.

Ik geniet ook van de camper door 's morgens naar een natuurgebied te trekken (mountainbike of motorbootje mee) en daar mijn dag te vullen. Tegen dat mijn vrouw thuis komt heb ik al het avondmaal klaar.
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Kroppie »

een therapeut is niet nodig , camper pakken en gaan, die visioenen verdwijnen vanzelf tydens de 1e km,s,
en bij pech de wegenwacht bellen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Mirte »

Will schreef:Zijn er veel mensen die dit herkennen en er dan maar alleen op uit trekken.
Ik zie namelijk nooit alleen reizende mannen, gek genoeg wel vrouwen.
Ja, herkenbaar. Ik zou me afvragen of dat wat jij wil alleen met een camper is te bereiken. Misschien kan dat ook op andere manieren, die minder een aanslag op je portomonnee doen. Voor solo-tochten kun je (neem ik aan) wel met een kleiner exemplaar toe. Misschien eerst iets huren? Een camper kopen en hebben is nu eenmaal een dure liefhebberij en of jouw alleen-reizen bevalt moeten jullie uitproberen.

Mannen reizen zéker ook alleen, maar mss niet per camper.
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door martinb007 »

Doe iets waar jullie je beide lekker bij voelen. De vraag hier stellen is ergens diep in je hartje het antwoord al weten.


Groet,
Martinb007
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3716
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Bubbles11 »

Ik zie namelijk nooit alleen reizende mannen, gek genoeg wel vrouwen.
Toevallig stonden wij dit voorjaar even op een camping waar 29 plaatsen waren bezet. 12 van de 29 werden bezet door alleenreizende mannen. Er stond 1 alleenreizende vrouw.
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Kroppie »

ligt er ook aan wat je wilt zien natuurlijk

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door thole »

Ik zie namelijk nooit alleen reizende mannen, gek genoeg wel vrouwen.
We ontmoeten zowel alleen reizende mannen als vrouwen. Echter we hebben het maar een paar keer meegemaakt dat iemand zonder partner met de camper op reis was. En dat waren wel mannen.

Een beetje herkenbaar is wel dat de partner, Everdien, wat minder zin krijgt om te reizen, wat meer thuis wil zijn.
Nu hebben we de laatste 10 jaar ook veel gereisd, 8 maanden per jaar.
We zijn nu bezig met een reis van ruim 6 maanden, eerst 3 maanden in Marokko en nu in Griekenland.
De laatste tijd heeft ze wel te kennen gegeven niet meer zo'n lange reis te willen maken en überhaupt wat vaker thuis te willen zijn.
We zullen zien hoe het gaat in de toekomst, ik heb die gevoelens niet, ik wil wel zo blijven reizen. We zullen wel een modus vinden, ik ga niet alleen met de camper weg, we hebben het veel te leuk samen en we zitten elkaar totaal niet in de weg. Alleen reizen lijkt me geen zak aan.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door AadenAnke »

Mijn schoonmoeder is eind februari overleden op 78 jarige leeftijd, mijn schoonvader van 82 is een gepassioneerd kampeerder maar 2 jaar terug ging dat echt niet meer met haar. Vorig jaar hadden zij het besluit genomen caravan maar weg. knoop door gehakt en naar de handelaar wat geef je er voor goed hier heb je hem. leverde dus bijna niets op. Na 55 jaar samen waarbij hij de laatste 30 jaar haar heeft verzorgt in een steeds grotere mate tot volledige verzorging de laatste paar jaar. Nu heeft hij een nieuwe caravan gekocht en probeert het alleen toch nog leuk te hebben. Ik vindt het dapper van hem, maar leert mij wel dat als je altijd alles samen doet en dat samen houd op het dan wel heel erg moeilijk is om alleen je ding te doen. Dus wij gaan af en toe gewoon wat alleen of met een vriend/vriendin doen. Samen is fijn, maar houd eens op. Hopelijk duurt dat wel erg lang voor het zover is. mijn advies probeer uit te vinden wat je alleen leuk vindt en doe dat erbij.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Bob Diesel »

Wat Thole schrijft is wat bij ons ook speelt
Na een tegevallende overwintering ,zijn we afgelopen jaar met opzet dus de wintermaanden
Thuis gebleven, en gaan dat dit jaar weer doen

Elly van mij heeft ook al eens gezegd ,ga dan toch een paar dagen alleen
Maar dat wil ik dus echt niet
Lekker ouderwets he ,samen uit dus samen thuis
Al denk je soms :roll:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door johan1950 »

Nee, ik herken mij absoluut niet in het vraag van de TS.
Naast vrouw en moeder was mijn vrouw op alle reizen met ons schip ook mijn maatje.
Na mijn pensionering, 8 jaar geleden, hebben we echt alles samen gedaan, incl. alle verbouwingen.
Dus met de camper gaan we samen of we gaan niet, dan doen we samen andere leuke dingen.
Ouderwets ??? Weet ik niet en interesseert me eigenlijk ook niet en "Een stukje zelfstandigheid, het 'alleen zijn' ervaren" heb ik helemaal geen behoefte aan.
Maar iedereen moet doen wat hij/zij het beste vind, gaan wij wel onze eigen gang.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door PaulBng »

Ik reis -helaas sinds anderhalf jaar- alleen. Nee, het is niet altijd leuk, maar je wil er toch zo nu en dan eens uit. Ik zie weinig mensen alleen reizen met de camper.

Ik zou zo nu en dan wel eens iemand mee willen nemen. Maar t probleem is dat mijn camper een dwarsbed van 1m30 heeft. En als je reisgenoot niet je wederhelft is,is dat wel een beetje problematisch.

Dus il zit al enige tijdte wikken en te wegen om over te stappen op een camper met langsbedden. Ook een aardige investering....
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door B1gcheese »

Als het aan mij ligt dan zijn we elk weekend weg met de camper, mijn vrouw heeft dat wat minder. We hebben geen kinderen en werken allbei, dan is het heerlij kom het weekend er op uit te gaan en er een mini vakantie van te maken. Als ik de loterij zou winnen zou ik acuut mijn baan opzeggen en full time willen camperen, maar ik weet niet of ik haar zo gek zou krijgen. Het pensioen is in ieder geval nog ver buiten bereik, dik 20 jaar weg schat ik.

Ook de familieverjaardagen worden selectief bezocht, en daar doen ze niet moeilijk over. En wij hebben ook nog twee katten in huis die we niet teveel in de steek willen laten. Als die een keer de geest geven nemen we wellicht een hondje die mee kan. We zullen zien.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Uitgeschreven

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Uitgeschreven »

Ik vind het eigenlijk een gekke vraag. Moet dit nu aan het publiek worden gevraagd? Moeten de forumleden dit voor ts rechtvaardigen ? Straks volgt de vraag of ie dan iemand anders mag meenemen, zijn vriendin bvb..
Ben ook ouderwets.samen uit samen thuis.
Moest ik alleen komen te staan, dan ja. Maar eerder denk ik daar zelfs niet over.
Ik durf zelfs te zeggen dat alleen er voor mij niet veel plezier zou aan te beleven zijn.
Plaats reactie