Raamuitzetters van klapraam 'klikken' niet meer

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
hanness
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 21:43

Raamuitzetters van klapraam 'klikken' niet meer



Bericht door hanness »

dag allemaal,

van 1 van de klapramen van onze camper (20 jaar oud, Hymer Swing, standaard polyfix) is het klikmechanisme in de raamuitzetter (schuif klik-constructie) versleten (beide kanten).

mijn vraag:
- op internet kan ik wel een vervangende uitzetter van polyfix kopen (ong25 eur per stuk !) maar liever zou ik een palletje/veertje kopen om te kijken of het zo op kan lossen?
- op internet zijn alle maten 20 of 30 cm. die van ons zijn 25 cm en die heb ik tot nu toe niet gevonden

tips/trucs zijn welkom.....

groetjes, han
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: raamuitzetter van klapraam 'klikken' niet meer



Bericht door javanes »

Al eens ingespoten met siliconenspray?
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
hanness
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 21:43

Re: Raamuitzetters van klapraam 'klikken' niet meer



Bericht door hanness »

siliconenspray zou een goede optie zijn als het palletje-veertje er nog in zou zitten, maar die zijn aan beide kanten weg: er klikt ook niets meer...vandaar mijn vraag over het 'vervangings-setje' voor het palletje-veerjte...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Raamuitzetters van klapraam 'klikken' niet meer



Bericht door Kroppie »

afwijkende lengte is toch geen groot probleem, kwestie van het bevestigingspunt op het kozijn op een iets andere plek zetten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie