voetruimte isolatie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9173
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

voetruimte isolatie



Bericht door gjvonk »

Heeft er iemand ervaring met de voetruimte isolatie voor campercabines zoals o.a. aangeboden worden door o.a. camperpassie, memo-Europe en campersalon? Werkt het, zit het de pedalen niet in de weg? Is het aanbrengen eenvoudig?
Buscamper fan
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: voetruimte isolatie



Bericht door JohnN »

Had een dergelijke isolatie in onze vorige camper. Daar hadden we een stuk minder last van de kou. Geen probleem met de pedalen. Is gemakkelijk te installeren, alleen het klittenband laat gemakkelijk los. Een paar extra schroefjes helpt.

John
John
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8266
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: voetruimte isolatie



Bericht door hurktoilet »

gjvonk schreef:Heeft er iemand ervaring met de voetruimte isolatie voor campercabines zoals o.a. aangeboden worden door o.a. camperpassie, memo-Europe en campersalon? Werkt het, zit het de pedalen niet in de weg? Is het aanbrengen eenvoudig?
Bedoel je deze? Ben ik ook wel benieuwd naar.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9173
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: voetruimte isolatie



Bericht door gjvonk »

Ja, die bedoel ik. Ook op de andere sites ziet het product er hetzelfde uit, alleen de prijs is anders.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: voetruimte isolatie



Bericht door MonRoe »

Zit er bij ons al een paar jaar in. Inderdaad even extra vastzetten met wat schroefjes of extra klittenband. Geen last bij de pedalen en het werkt prima isolerend. We laten het zomer en winter er in zitten.
Wij hebben de isolatie gedeeltelijk onder de gewone cabine vloerbedekking zitten.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8266
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: voetruimte isolatie



Bericht door hurktoilet »

gjvonk schreef:Ja, die bedoel ik. Ook op de andere sites ziet het product er hetzelfde uit, alleen de prijs is anders.
Die prijzen verschillen inderdaad flink, de moeite om even te sjoppen...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9173
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: voetruimte isolatie



Bericht door gjvonk »

MonRoe schreef:Zit er bij ons al een paar jaar in. Inderdaad even extra vastzetten met wat schroefjes of extra klittenband. Geen last bij de pedalen en het werkt prima isolerend. We laten het zomer en winter er in zitten.
Wij hebben de isolatie gedeeltelijk onder de gewone cabine vloerbedekking zitten.

Wat bedoel je precies met 'even extra vastzetten'? Laat het standaard meegeleverde klittenband los van de kunststof? Is het meegeleverde klittenband niet voldoende om het geheel vast te houden? Waar zou extra klittenband aangebracht moeten worden, tegen de vloer of tegen de kunststof bekleding van het brandschot onder het dashboard net voor de voetenruimte?
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: voetruimte isolatie



Bericht door Going »

Maak de strip waar het klittenband moet plakken eerst goed schoon met een ontvetter. Ik heb een zelfgemaakte isolatie en ja dat moet er bij rijden af. Zit nu een half jaar en mijn lieve vrouw is soms hard handig bij het verwijderen van de isolatie. Klittenband zit nog altijd zonder een rimpel
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: voetruimte isolatie



Bericht door MonRoe »

Op sommige punten, waar bijv. scherpe bochten zitten of waar het net niet helemaal past, is extra bevestiging nodig. Dit heb je misschien niet gelijk nodig, maar in de loop van de tijd komt het los. Ook bij de pedalen hebben we alles extra goed vast gezet, je wilt toch niet hebben dat tijdens het rijden er iets los komt en bijv. onder je pedalen terecht komt.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9173
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: voetruimte isolatie



Bericht door gjvonk »

Dank, dat vermoeden had ik al. Ik ga ervan uit dat extra klittenband op de kritieke punten volstaat? In Frankrijk heb ik bij de mega supermarches gezien dat Velcro (klittenband) in de vorm van zelfklevende rolletjes beschikbaar is. Is dat hier eigenlijk ook?
Buscamper fan
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: voetruimte isolatie



Bericht door 't Busje »

Ja hoor Gamma, Praxis, Karwei etc hebben dat bij de lijmen en kitten in de buurt. Daar vind je ook dubbelzijdig plakband. Ook heel handig in de camper om zonder schade iets op te hangen (en later weer weg te kunnen halen).
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: voetruimte isolatie



Bericht door jurgenc »

Hadden deze voetruimte isolatie ook. Zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik eenvoudig aan te brengen. Zit niet in de weg bij de pedalen. Had de plastic niet eerst ontvet, de kleefstrip van de velcro kwam dus regelmatig los. Opgelost door gewoon enkele schroefjes ingedraaid en het probleem was opgelost.
Deze isolatie scheelde koude en geluid. Indien nodig zal ik in de nieuwe opnieuw eenzelfde isolatie aanbrengen.
H20
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9173
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: voetruimte isolatie



Bericht door gjvonk »

Na alle positieve reacties: net een isolatieset voor de voetruimte besteld, over 2 weken ga ik hem aanbrengen, ik houd jullie op de hoogte.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9173
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: voetruimte isolatie



Bericht door gjvonk »

Dag collega's, ondanks jullie tips en de gebruikershandleiding, ga ik het pakketje toch terugsturen: het past niet goed genoeg naar mijn zin, het lijkt alsof het aan de bestuurderszijde 'te breed' is, daardoor komt het een soort 'opgepropt' te zitten. Dan gaat het klittenband nooit houden.

Daarnaast is de mof die over de uitstroom opening van de verwarming moet, veel te ruim en schiet daardoor weer naar beneden, zonder vastzetten met zelfklevende tape gaat dat zeker niet werken. Verder blijkt de 'arm' van het koppelingspedaal met de isolatie in aanraking te komen, ik ben bang dat er op termijn door het schuren toch materiaal tussen de aanslag van het koppelingspedaal en de arm komt te zitten, dan blijft er iets spanning op de kabel te staan waarmee de koppeling bediend wordt met als gevolg dat het druklager mogelijk doorlopend belast wordt. Misschien heeft het wel te maken met het feit dat er ook onder het dashboard tegen het brandschot extrem isolatie aangebracht blijkt te zijn, als dat ook aan de zijkant het geval is, dan is de hele voetruimte een cm of 3 per kant smaller, dat verklaart dan weer het 'te breed' zijn van het isolatiepakket.
Buscamper fan
Plaats reactie