Camper op de zaak zetten...
Re: Camper op de zaak zetten...
Zoon zit (helaas) niet in de zaak.......
Allemaal bedankt voor de reactie's, ik heb er het nodige van opgestoken en droom rustig verder.
Denk dat mn huidige bolide er volgend jaar aan toe is om het bedrijf te verlaten en dan is de kans zeer groot dat het Ducato 177PK van Pössl Twin R gaat worden. Maar...... in een heel jaar kan er weer van alles gebeuren!
Hoop eerst nog een lekkere zomer op ons Griekse landgoed door te brengen en het spul daar eens met goede presentatie te koop te zetten.
M.vr.gr.
Nicolaas.
Allemaal bedankt voor de reactie's, ik heb er het nodige van opgestoken en droom rustig verder.
Denk dat mn huidige bolide er volgend jaar aan toe is om het bedrijf te verlaten en dan is de kans zeer groot dat het Ducato 177PK van Pössl Twin R gaat worden. Maar...... in een heel jaar kan er weer van alles gebeuren!
Hoop eerst nog een lekkere zomer op ons Griekse landgoed door te brengen en het spul daar eens met goede presentatie te koop te zetten.
M.vr.gr.
Nicolaas.
Re: Camper op de zaak zetten...
--
Laatst gewijzigd door arli op wo 19 feb 2020, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
verwijderd
-
- Berichten: 1006
- Lid geworden op: za 08 jul 2006, 10:45
- Locatie: Wijk en Aalburg
- Contacteer:
Re: Camper op de zaak zetten...
Onze camper weegt 5000 kg en wordt behandeld als personenauto.
Verbeter de wereld, begin! (loesje)
Re: Camper op de zaak zetten...
Nog niet veel wijzer maar al wel een Camper besteld in Duitsland.
Het is een Buscamper van CLEVER Celebration,Fiat Ducato 3ltr automaat 177PK.
Ding heeft een Hongaarse registratie van December 2016 maar is splinternieuw.Registratie was vanwege Euro 5 regels.
Zal wel. Ik laat hem in September afleveren ivm nog extra BPM afschrijving.
Nu de ham vraag weer, zal ik hem op de zaak zetten of Privé??? En ben ook tegen verzekeringsproblemen aangelopen. Natuurlijk zal ik hem wel via mn huidige bedrijfswagenverzekeraar kunnen verzekeren maar die speciale camper tarieven liggen een stuk lager.
Iemand de gouden tip??
Alvast dank en fijne Paasdagen!!!
Groeten,
Nico.
Het is een Buscamper van CLEVER Celebration,Fiat Ducato 3ltr automaat 177PK.
Ding heeft een Hongaarse registratie van December 2016 maar is splinternieuw.Registratie was vanwege Euro 5 regels.
Zal wel. Ik laat hem in September afleveren ivm nog extra BPM afschrijving.
Nu de ham vraag weer, zal ik hem op de zaak zetten of Privé??? En ben ook tegen verzekeringsproblemen aangelopen. Natuurlijk zal ik hem wel via mn huidige bedrijfswagenverzekeraar kunnen verzekeren maar die speciale camper tarieven liggen een stuk lager.
Iemand de gouden tip??
Alvast dank en fijne Paasdagen!!!
Groeten,
Nico.
Re: Camper op de zaak zetten...
Privé of op de zaak is een kwestie van rekenen. Hoe verhoudt de inkomstenbelasting over de bijtelling + de (lagere) kosten bij de zaak zich tot de (hogere) kosten bij privé. En dan maakt het ook nog uit of je een IB-ondernemer bent of dat de zaak een BV is, waarvan je DGA bent.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Camper op de zaak zetten...
Inmiddels weer wijzer geworden; Van Fiscalist vernomen dar er bepaalde manieren zijn om investeringsaftrek te krijgen, accountant is er mee bezig.
Verzekeren is een heel ander probleem! ben er inmiddels achter dat de Camperverzekeraars niet willen verzekeren bij bedrijfsmatig gebruik en de bedrijfswagenverzekeraars willen geen camper verzekeren, mooie boel!
Ongetwijfeld zal er een oplossing komen maar ik zit natuurlijk ook niet op een mega premie te wachten.
Mocht er nog een van ee lezers bedrijfsmatig met de camper rijden(en dit ook aan maatschappij heeft opgegeven!!!!) dan hoor ik graag zijn/haar ervaring.
M.vr.gr.
Nico.
Verzekeren is een heel ander probleem! ben er inmiddels achter dat de Camperverzekeraars niet willen verzekeren bij bedrijfsmatig gebruik en de bedrijfswagenverzekeraars willen geen camper verzekeren, mooie boel!
Ongetwijfeld zal er een oplossing komen maar ik zit natuurlijk ook niet op een mega premie te wachten.
Mocht er nog een van ee lezers bedrijfsmatig met de camper rijden(en dit ook aan maatschappij heeft opgegeven!!!!) dan hoor ik graag zijn/haar ervaring.
M.vr.gr.
Nico.
Re: Camper op de zaak zetten...
Bedrijfsmatig gebruik kan toch onder verhuur vallen?
Wel meer premie, maar dat is logisch.
Al bij de NKC geïnformeerd?
Wel meer premie, maar dat is logisch.
Al bij de NKC geïnformeerd?
Groet, Ron Greven
Re: Camper op de zaak zetten...
Inmiddels lid van NKC geworden en goed overleg met hun gehad hierover zonder succes.
Zodra je over verhuur begint gaat iedereen direct stijgeren. Word er verder niet zenuwachtig van, mijn tussenpersoon heeft mij verzekerd dat hij hem "ergens"onder kan brengen maar ben natuurlijk bang voor megapremie.
Blijven speuren dan moet het goed komen en tips welkom!!
Groeten,
Nico.
Nu nog 2016 Dodge Ram Eco diesel maar September met de Ducato Clever 3 Ltr 177PK Automaat
Zodra je over verhuur begint gaat iedereen direct stijgeren. Word er verder niet zenuwachtig van, mijn tussenpersoon heeft mij verzekerd dat hij hem "ergens"onder kan brengen maar ben natuurlijk bang voor megapremie.
Blijven speuren dan moet het goed komen en tips welkom!!
Groeten,
Nico.
Nu nog 2016 Dodge Ram Eco diesel maar September met de Ducato Clever 3 Ltr 177PK Automaat
Re: Camper op de zaak zetten...
waarom zou die zakelijk,moeten?,Ja lekker alles aftrekken,belasting,aftrekken van de belasting?maar je krijgt geheid trammelant,met de belastingdienst ,b.v bijtelling personen auto,ze nemen meestal de duurste personenauto je rijd er immers mee,dan had je volgens mij betereen bedrijfsauto kunnen kopen,en deze later na enkele jaren ombouwen naar Camper,dat zou Mss nog wel lukken ,een Camper word meestal gezien als privé ,en heeft bij de belastingdienst daardoor ook extra aandacht ,zelfs tot over de (duitse )grens
Hans
Re: Camper op de zaak zetten...
Beste Hans,
Je schept een beetje negatief beeld over het feit dat ik de camper zakelijk heb gekocht/wil rijden.
Ik zal je uitleggen waarom ik het zo doe; Heb jaren op de vrachtauto gereden met zowat een complete woonkamer in de cabine,sanitair ontbrak maar met een kannetje water kwam je al een heel eind bovendien kon ik bij zowat ieder tankstation in europa onder de douche.
Door verandering van werk is er gekozen voor een dikke Amerikaan die een gesloten autotrailer trekt, wij vervoeren exclusieve voertuigen door heel europa en moeten soms enkele dagen op een evenement blijven wachten waarbij ik dan of op de achterbank slaap of ergens in een hotel kruip.
Op een evenement in Italië zag ik een paar collega’s met een camper staan en toen viel bij mij het kwartje om het daarmee te gaan proberen,altijd alles bij de hand en stukken comfortabeler dan op de achterbank van de Amerikaan!
Je hebt wel gelijk met je opmerkingen ,,trammelant met belasting dienst en Verzekeraars”, die begrijpen namelijk niets van nuchter denkende ondernemers die nadenken over de meest economisch en comfortabele manier om hun werk te kunnen doen(hokjes cultuur!).
Wat betreft besparing op hotelkosten onderweg heb ik al een klein luisterend oor bij de inspecteur en er blijkt ook goede jurisprudentie te zijn over het probleem investeringsaftrek op personenauto’s.
Ik heb dus beetje hoop op een goede afloop,zonder strijd geen overwinning zal ik maar zeggen!
Tot slot heeft het dus niets te maken met ,,lekker aftrekken van de belasting” maar een ,naar mijn mening, zakelijk verantwoorde keus om je werk zo prettig mogelijk te kunnen doen waarbij ik de 25% bijtelling voor lief neem en zodoende voldoe aan mijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Met vriendelijke groeten,
Nico.
Je schept een beetje negatief beeld over het feit dat ik de camper zakelijk heb gekocht/wil rijden.
Ik zal je uitleggen waarom ik het zo doe; Heb jaren op de vrachtauto gereden met zowat een complete woonkamer in de cabine,sanitair ontbrak maar met een kannetje water kwam je al een heel eind bovendien kon ik bij zowat ieder tankstation in europa onder de douche.
Door verandering van werk is er gekozen voor een dikke Amerikaan die een gesloten autotrailer trekt, wij vervoeren exclusieve voertuigen door heel europa en moeten soms enkele dagen op een evenement blijven wachten waarbij ik dan of op de achterbank slaap of ergens in een hotel kruip.
Op een evenement in Italië zag ik een paar collega’s met een camper staan en toen viel bij mij het kwartje om het daarmee te gaan proberen,altijd alles bij de hand en stukken comfortabeler dan op de achterbank van de Amerikaan!
Je hebt wel gelijk met je opmerkingen ,,trammelant met belasting dienst en Verzekeraars”, die begrijpen namelijk niets van nuchter denkende ondernemers die nadenken over de meest economisch en comfortabele manier om hun werk te kunnen doen(hokjes cultuur!).
Wat betreft besparing op hotelkosten onderweg heb ik al een klein luisterend oor bij de inspecteur en er blijkt ook goede jurisprudentie te zijn over het probleem investeringsaftrek op personenauto’s.
Ik heb dus beetje hoop op een goede afloop,zonder strijd geen overwinning zal ik maar zeggen!
Tot slot heeft het dus niets te maken met ,,lekker aftrekken van de belasting” maar een ,naar mijn mening, zakelijk verantwoorde keus om je werk zo prettig mogelijk te kunnen doen waarbij ik de 25% bijtelling voor lief neem en zodoende voldoe aan mijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Met vriendelijke groeten,
Nico.
Re: Camper op de zaak zetten...
Wij hebben de camper op de zaak.
Wel eerst via onze accountant een schriftelijk vastgelegde regeling met de belastingdienst afgesproken.
We moesten aantonen dat we de camper zakelijk gebruiken (doen we ook, als alternatief voor hotels en vliegtuigtickets bij zakelijke afspraken in europa) en over prive gebruik rekenen we af.
Alle kosten op de zaak: camper, onderhoud, diesel, tol, accessoires enz. Al met al een stuk voordeliger dan eerst deze kosten te verlonen tegen 52% IB.
Zo blijft ondernemen leuk en rendabel
Wel eerst via onze accountant een schriftelijk vastgelegde regeling met de belastingdienst afgesproken.
We moesten aantonen dat we de camper zakelijk gebruiken (doen we ook, als alternatief voor hotels en vliegtuigtickets bij zakelijke afspraken in europa) en over prive gebruik rekenen we af.
Alle kosten op de zaak: camper, onderhoud, diesel, tol, accessoires enz. Al met al een stuk voordeliger dan eerst deze kosten te verlonen tegen 52% IB.
Zo blijft ondernemen leuk en rendabel
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
Re: Camper op de zaak zetten...
Diogenes,dat negatief beeld komt,doordat ik uit ga van een doorsnee ondernemer,want daarbij gaat deze vlieger niet op,had ook niet zo gereageerd,nu ik achteraf deze informatie lees,daarom doe je het ook goed ,door v.t.v te informeren bij de B Dienst.maar leg het schriftelijk vast ,net als Toine S, (NL hè ) daar willen afspraken nog al eens vergeten worden,vooral als het om geld gaat.
Hans