Tolvrij Oostenrijk/Kroatie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door eef van baal »

ik had nog heel veel plaats in de camper, en we waren weer op de terugweg, ligt er zo'n control plats langs de weg maar niemand daar de weegschaal stond aan dan maar even wegen, OEPS 3800 kg, en we hadden de fietsen thuis staan.

als je dit dus in Oostenrijk hebt, kan e rekening oplopen tot € 10.000,00, heeft mij iemand verteld die daar zijn boterham verdiend.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door Marco Polo »

Deze Duitse verhuurder houd het op iets lagere bedragen ;-)
http://www.rentmobil.de/wohnmobile-wohn ... adung.html
Maar bijna 2200€ is ook nog een boel geld.
Is natuurlijk niet voor 100kg overbelading.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door Kees_S »

Gwen1980 schreef:Even een vraagje tussendoor voor de kenners:
Onze camper weegt officieel max 3500 kg op het kenteken. Hij heeft ook best een redelijk laadvermogen (600 kg). Komende zomer gaan we er voor het eerst echt langere tijd mee weg (tot nu toe alleen maar weekendjes). We willen hem voor vertrek op een weegbrug laten wegen, om te kijken of we niet overbeladen zijn en zullen zo min mogelijk water, boodschappen en brandstof meeslepen. Toch denk ik dat we echt aan het randje zullen zitten qua belading, met 5 personen, voor 3 weken zomervakantie.
Is er bij een grensovergang in Oostenrijk ook een mogelijkheid om nog even te wegen, om zeker te weten dat we niet per ongeluk toch iets te zwaar zijn voor de snelwegen daar? Ik ga er van uit dat mijn camper niet direct onveilig is als we er 100 kg overheen schieten, omdat hij ook omgekeurd zou kunnen worden naar 3850 kg, maar heb geen zin in gedoe met zo'n tolkastje. Als we iets te zwaar blijken te zijn, dan rijden we wel binnendoor, maar liever over de snelwegen.
Vergis je niet. ik denk dat je ruim boven de 3500 kg uit gaat komen. Dat laadvermogen van 600 kg is waarschijnlijk reeds voor een groot deel op aan de extra's die op/in de camper zitten, de gasfles(sen) en de diesel. Tel daar nog eens vijf personen bij op en je bent er overheen.
In Oostenrijk aan de grens kun je niet wegen, maar de Oostenrijkers wegen je wel automatisch met lussen die ze overal hebben in het wegdek. Kom je een tunnel uit, staat daar Herr Wachtmeister met de rode lamp. En de boetes zijn niet misselijk. Plus uitladen/afslepen. Ik zou geen risico nemen en de camper bij de RDW laten keuren naar 3850 kg en een Go-Box (online) aankopen.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door Gwen1980 »

Nou, omkeuren heeft niet bepaald onze voorkeur, want dan moeten we ook weer een ander rijbewijs halen. En dan mag je op heel veel andere plaatsen weer niet komen.
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door Marco Polo »

Heel veel?
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door Kees_S »

Gwen1980 schreef:Nou, omkeuren heeft niet bepaald onze voorkeur, want dan moeten we ook weer een ander rijbewijs halen. En dan mag je op heel veel andere plaatsen weer niet komen.
Nee hoor, het blijft een personenauto/kampeerwagen >3500 Kg. Dus geen nieuwe verboden plaatsen.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6350
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door rongreven »

Behalve dan de wegen verboden boven de 3500 kg.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door Marco Polo »

Zijn dat er veel dan?
En wil je daar komen dan met een vaak toch niet al te bescheiden voertuig ?
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door hathi »

Wat een bang makerij,en dat voor een camper die meestal alleen op papier in gewicht veranderd terwijl het meestal nog steeds dezelfde camper betreft,gebruik je verstand en laat je niet bang maken door die preciese 3500kg,en die ophoog- hype,en van horen zeggen verhalen,als je dat allemaal moet geloven,worden alle Campers onderweg over vallen,s,nachts met gas ingespoten,(wat veel erger is) en ga zo maar door,ja het zal wel eens voor komen,maar ook zoals met het gewicht,niet zoals hier de indruk word gewekt ,want dan kunnen we allemaal wel thuis blijven gewoon genieten van je Camper,en je gezond verstand gebruiken
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door Marco Polo »

Op papier alles kloppend hebben en in de praktijk een tikje ongehoorzaam zijn ;-)
Maar dan precies anders om dan jij bedoeld Hans :D :P
Dat was voor mij gezond verstand in ieder geval ;-)

Groeten Marc
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door Kees_S »

hathi schreef:Wat een bang makerij,en dat voor een camper die meestal alleen op papier in gewicht veranderd terwijl het meestal nog steeds dezelfde camper betreft,gebruik je verstand en laat je niet bang maken door die preciese 3500kg,en die ophoog- hype,en van horen zeggen verhalen,als je dat allemaal moet geloven,worden alle Campers onderweg over vallen,s,nachts met gas ingespoten,(wat veel erger is) en ga zo maar door,ja het zal wel eens voor komen,maar ook zoals met het gewicht,niet zoals hier de indruk word gewekt ,want dan kunnen we allemaal wel thuis blijven gewoon genieten van je Camper,en je gezond verstand gebruiken
Ik zou dan met overgewicht maar wegblijven uit Oostenrijk en Zwitserland want de Herr of Frau Wachtmeister daar zijn gek op buitenlanders met een camper en hebben een tolerantie van NUL. Uitladen en overladen in een andere (huur)auto of afslepen en altijd een flink gat in de beurs voor alleen de bekeuring. Ze hebben gewoon weeglussen liggen en dagelijks ergens een controle waar alle voertuigen die op de lus meer dan 2800 kg wegen de fuik in gaan en dan echt met de billen bloot mogen.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door faalhaas »

En let op, het gaat in eerste instantie om belastingfraude. En pas in tweede instantie om de overbelading.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door hathi »

Juist Faalhaas, Dat bedoel ik ,men moet hier niet komen met allerlei aannames,en verhalen,wat een eigen leven is gaan leiden,als er bij al die honderden NL campers die jaarlijks door Oostenrijk rijden,nu 5 een bekeuring kunnen tonen,zou het meer op waarheid berusten,dan die verhalen,let wel ik pleit niet voor ,om je er niets van aan te trekken,maar gebruik je verstand,en als men die buitenlanders persee moet hebben,pakken ze die wel voor iets anders,ze vinden altijd wel iets om te cashen
Hans
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Tolvrij Oostenrijk/Kroatie



Bericht door Kees_S »

Lijkt mij betrekkelijk eenvoudig om op basis van overgewicht toe te slaan met cashen en vergeet ook niet de verkeerde tol. Tot 3500 kg is vignet, daarboven is go-box. Dan pakken ze je dus in één keer voor overbelading en voor verkeerde tol (is geen tol) betaald :bang: :bang:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Plaats reactie