Afscheid

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Afscheid



Bericht door ellan vannin »

:cry: Na maanden dierenartsbezoeken, zelfstudie, weer andere medicatie/voeding gisteren uiteindelijk het verdict te horen gekregen na echo, endoscopy en bloedonderzoek: mijn aller aller aller beste vriend (hond) ooit, zijn beide nieren zijn op. Oorzaak: kunnen talloze zaken zijn, behandeling: dieet. Leeftijd Rintie 13,5 jaar en reeds bijna 13 jaar bij mij na bezoek daarmaals aan het asiel. Verwachte restlevenduur: 1 maand, 6 weken misschien 2 maanden. Tjonge wat doet dit pijn :cry: Ik laat hem nu geen minuut meer alleen en hoop op een wonder. Prettig kerstfeest iedereen. x:(
All4dogs
Campertrol
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 26 jan 2014, 17:29
Locatie: Drenthe

Re: Afscheid



Bericht door Campertrol »

Dat is een heel naar bericht Ellan! Wij hebben onlangs binnen twee maanden tijd twee van onze trouwe huisvrienden (Berner Sennen reuen) moeten laten inslapen. Om maar even aan te geven dat we aan deze kant weten en snappen wat je nu doormaakt. Heel veel sterkte gewenst!

Vriendelijke groeten, Bert
Waar zouden we zijn zonder de camper?
Burstner T620, Fiat Ducato 2.5TD, 1991. VERKOCHT!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Afscheid



Bericht door Dafluc »

Wij kennen het gevoel helaas ook. Sterkte.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Afscheid



Bericht door Bob Diesel »

Hij heeft een mooi leven gehad
met zo,n baas aan zijn zijde
sterkte
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Afscheid



Bericht door Marco Polo »

Sterkte Ellan!
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Afscheid



Bericht door Johny_Boy »

Heel veel sterkte toegewenst! en probeer, ondanks je verdriet..., toch nog te genieten van de tijd dat hij nog bij je is...

John en Indy
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Afscheid



Bericht door appellover »

Wij hebben dit ook meegemaakt onze Engelse setter Swing , nietfalen ,vergiftigd zichzelf , was pas 6 jaar . Nierdialyse voor honden bestaat niet helaas .Wat een verdriet . We wensen jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd
Groet van Yvonne en Ron


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Afscheid



Bericht door Jan en Simonne »

O, wat erg...
We weten, hoe het voelt helaas...
Heel veel sterkte!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Afscheid



Bericht door freddorr »

Ik weet niet hoe het voelt, maar afscheid te moeten nemen van de enige vriend(in) die je onvoorwaardelijk rouw is lijkt me verschrikkelijk. Maakt niet uit of het nu mens of dier is.
Heel veel sterkte de komende tijd.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Afscheid



Bericht door ellan vannin »

Bedankt dames en heren voor de lieve steunende woorden.
All4dogs
Moshi
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 21:43

Re: Afscheid



Bericht door Moshi »

Wat een verdrietig bericht Ellan. Ik kan me goed voorstellen dat je Rintie geen minuut meer alleen laat! Ik hoop dat jullie, ondanks deze moeilijke tijd nog van elkaar kunnen genieten en wens je veel sterkte en kracht als het moment van afscheid daar is. Wij leven mee ....
Gebruikersavatar
aquagoog
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 29 jul 2009, 20:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Afscheid



Bericht door aquagoog »

Wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte. Helaas ook voor ons een herkenbaar iets.
Groet
Catharina

Reizen is een driedubbel plezier: verwachting, avontuur en herinnering.

Volg onze trips op https://olliontour.nl/
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: Afscheid



Bericht door Reny »

Ik hoop het nog lang niet mee te maken, wat een verdriet na 13 jaar vriendschap.

Ik duim dat je nog genoeg tijd krijgt om Rintie nog gruwelijk te verwennen, sterkte!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blokske
Berichten: 145
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 20:54
Locatie: Huldenberg centraal in Belgie

Re: Afscheid



Bericht door Blokske »

Hallo Ellan Vannin,

Laat ik je alvast veel sterkte toewensen voor de mooie en zware beslissing die je zult moeten maken, het is het laatste dat je voor Rintie kan doen om zijn lijdensweg te milderen. x:(
Ik ben er zeker van dat er heel veel blije momenten vooraf zijn gegaan aan deze tegenslag in jullie vriendschap.
Hier heb ik ook al 2 Chihuahua's met een diepe Soulmate band moeten afstaan en dat doet altijd pijn, met het scherpste mes snijden ze in je ziel.
Ik heb me dan zelf verteld dat de scherpte en de diepte van het mes zijn pijn eigenlijk per vriend verschillend is en je het moet aanvaarden door te bedenken dat het "hoe dieper de pijn nu" "hoe groter de liefde voordien" was tussen jullie en dat gaf mij althans veel sterkte door te beseffen dat ik die beestjes heel graag zag maar dan ook heel graag he.
Het wegebben van deze snijdende pijn van gemis aan een Soulmate gaat traag voorbij en op elke hoek an de straat waar je ooit iets leuks of speciaal meemaakte samen gaat het tranenwatervalletje zijn gang gaan door de herinneringen die terugkomen, je moet dat dan positief kanaliseren en denken goh wat zag ik je graag het is onbeschrijfelijk, geen enkele pen in deze wereld kan in woorden of taal schrijven hoe graag ik je zag mijn liefste Rintje.... :eh:
Stilletjes aan gaat dat kropgevoel wegebben en dat gaat bij iedereen op zijn eigen ritme, de diepe snijdende pijn gaat zich omzetten in een zachtere vorm maar je zal jezelf steeds blijven herinneren wie het was die je dat gevoel gaf en daar doen we het dan voor he omdat een vriend in ons binnenste blijft verder leven tussen onze oren, maar dan zonder fysieke knuffel of kwijl langs je gezicht.
Er is ongetwijfeld één speciaal plekje op deze wereld waar je ooit eens samen het grootste en sterkste verhaal hebt meegemaakt, laat dat je baken worden in de nagedachtenis naar je beste vriend zo kan je daar nog wel eens een woordje gaan plaatsen tegen je beste vriend die daar ook nog voelbaar gaat aanwezig zijn.
Ik doe het zo en dat geeft me nu na 10 jaar en de andere na 5 jaar nog een goed gevoel de pijn is wat verzacht ondertussen en de gedachte aan mijn jongens Idefix en Benz is heel levendig op deze plekken, ik praat dan (in mezelf soms ook hardop) even een paar woorden over hoe hun opvolging het nu doet en in welke mate zij hun sterke band proberen te evenaren maar die vorige hondjes blijven die vorige en dat kan niemand evenaren omdat elk karakter zo verschillend is en op zich uniek, ik ga ook niet beginnen vergelijken want dat is onmogelijk maar weet dat wat jullie al gehad hebben iets is dat "niemand" van jullie nog kan afpakken....
Met deze gedachte en ondertussen natte kaken ga ik afsluiten en je veel moed toewensen om je beste vriend een mooi einde te geven zonder te veel lijden en met een goed gevoel dat je de juiste beslissing neemt/nam.
Blokske.

LMC A 654 G Black Selection met zitgroep achteraan.
Plaats reactie