Campers met elektrische aandrijving

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
marensja
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 04 mar 2015, 14:24

Campers met elektrische aandrijving



Bericht door marensja »

Hoorde net op het nieuws dat in 2035 alle auto's en dergelijke op elektriciteit of waterstof moet rijden.
Vermoedelijk zal er dan binnen 10 jaar elektrisch of waterstof aangedreven campers op de markt komen.
Ik zie of lees over de ontwikkeling hiervan nog niets.

En wat als je over 10 jaar een nieuwe diesel of benzine aangedreven camper koopt, moet je deze dan in 2035, na 9 jaar gebruik naar de schroothoop brengen ?
Hello World

Marcel en Sjan
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door Cee Pee »

Bent u ook net wakker.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door Meine »

Hier wordt het nieuws verdraaid, in 2035 worden er alleen nog maar nieuwe auto's verkocht die elektrisch zijn. Dat is heel wat anders.
Antje

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door Antje »

Ik wilde het net opmerken!
Goed lezen/luisteren wat het nieuws precies zegt.

Niet echt wakker dus ..
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door Bohemia »

Inderdaad vanaf 2035 alle nieuwe auto's elektrisch. Klimaatverandering gaat zo hard dat hoewel dit heel wat lijkt, het nog wel eens te laat zou kunnen zijn. Die verandering zal natuurlijk niet in één klap gaan, dus het aandeel elektrische auto's zal met verloop van tijd moeten toenemen. Steeds meer en ook vooral echte elektrische auto's niet hybrides die groot deel van de tijd nog op benzine rijden.

Maar goed diesel zou wel eens eerder veel te duur kunnen worden voor al onze leuke camper tripjes en ik hoop zelf dat onze volgende camper elektrisch zou kunnen zijn, maar wel betaalbaar en praktisch bruikbaar. Ik denk dat er eerst goede elektrische bestelbussen op de markt moeten komen en dat dan camperbouwers op basis daarvan elektrische campers gaan bouwen.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door Saviemeke »

Nou, dan hebben we tegen die tijd een land vol met windmolens en zonneweiden, de elektriciteit zal toch ergens door opgewekt moeten worden. Aangezien de andere vormen van opwekking nu al bijna niet meer geaccepteerd worden.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
marensja
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 04 mar 2015, 14:24

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door marensja »

Zowel Kamp als de VVD vindt die opdracht in strijd met het Energieakkoord. Kamp heeft de motie daarom vorige week ontraden. In dat Energieakkoord is vastgelegd dat een verbod op verkoop van benzine- en dieselauto’s pas in 2035 aan de orde mag zijn.

Maar een meerderheid van D66, ChristenUnie, GroenLinks, SP, de Partij voor de Dieren en drie eenmansfracties steunde de motie. De motie is de uitwerking van een milieuparagraaf uit het conceptverkiezingsprogramma van de PvdA, dat eerder deze maand naar buiten kwamen. Daarin staat dat er over tien jaar alleen nog maar elektrische auto’s verkocht mogen worden. Nieuwe wetgeving moet ervoor zorgen dat de benzine- en dieselmotor na die periode ‘uitgefaseerd’ moest worden.


Dit is in navolging van Noorwegen, dat land wil vanaf 2025 geen nieuwe auto's en vrachtwagens die nog op fossiele brandstoffen rijden.
Het klopt dat het nu gesteld wordt vanaf 2035 over nieuw te verkopen, ik wordt altijd later wakker pas na ik gewerkt heb ..

Er zullen dus, indien er in noorwegen en eventuele andere landen vanaf 2025 alleen nog nieuwe electrische auto's ed. verkocht mogen worden, toch ontwikkelingen moeten komen voor de camper.
Hello World

Marcel en Sjan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51276
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door Kroppie »

of ze maken een wet dat je enkel met door de staat georganiseerde reisjes mee mag , regeringen zijn helemaal niet verplicht om met campers rekening te houden , doen ze nu al niet

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door Peter LMC »

Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door hathi »

Benieuwd wat men dan met de echte vervuilers schepen,vliegtuigen,en vrachtwagens van plan is,maar ja die Kamp,denkt ook wie dan leeft,die dan zorgt,hij is er immers,dan al lang niet meer
Hans
Gebruikersavatar
marensja
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 04 mar 2015, 14:24

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door marensja »

we zullen het ook wel allemaal meemaken .. al zorgen wij er wel voor dat we noorwegen en zweden enz dan doorkruist hebben

maar mijn vraag was vooral, of iemand al enige ontwikkelingen heeft gezien behalve de VW budd-e.
En waterstof is nog heel ver van je bed... niet in een auto of zo, maar de aanvoer naar pompstations moet dan met de huidige capaciteit van auto's 7x vergroot worden ..

het fijne van de camper is, als je ermee onderweg bent, boeit het allemaal niet .... smakelijk allemaal
Hello World

Marcel en Sjan
Gebruikersavatar
jochniew
Berichten: 255
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 11:02

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door jochniew »

Die kamp heeft vast geen camper, maar gaat met het vliegtuig naar aruba enzo........

Nissan heeft bijvoorbeeld al de E-NV200. Denk dat er ook wel zwaardere varianten gaan komen.
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door de Jonckheer »

2035, dan ben ik, als ik het haal, 87. Nou, dan zal ik wel niet meer in een camper gezien worden, haha. En mogelijk ook niet meer in een auto, al dan niet elektrisch.
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Campers met elektrische aandrijving



Bericht door bobbus »

ach dan rijden we toch op raapolie en zonnebloenolie x:)
zonder wrijving geen glans
Plaats reactie