Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaatsen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Hoofdnoorman »

Het invalide zijn is meestal geen keus voor de betreffende persoon. Ik vind persoonlijk dat een ieder het recht heeft om gebruik te maken van de mogelijkheden die worden aangeboden. En als ze dan gratis staan op een CP en het is niet verboden mogen ze staan.
Een invalide kan ook sleutels krijgen van openbare toiletten in Nederland. Hij/zij mag dan gratis.
Een invalide mag in pretparken via de korte ingang naar de attractie.
Een invalide hoeft bij het Dickens festijn in Deventer niet 1,5 uur in de rij te staan om binnen te komen.
Een invalide is vrijgesteld van het opruimplicht van hondenpoep.

Maar, denk je eens in hoe graag zo'n persoon die lusten zou willen afstaan als ze weer, zoals de meerderheid, alle ledematen goed kunnen gebruiken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door de Jonckheer »

jmkoole schreef:Moet je een keer in het ziekenhuis zijn, dan betaal je net zo veel als het personeel wat je behandeld. Niet oneerlijk toch?
Een vreemde opmerking waar je kennelijk niet echt over hebt nagedacht. Invaliden worden in de regel afgescheept met een fooi als uitkering wat te weinig is om van te leven en te veel om van dood te gaan. Als werknemer van een ziekenhuis heb je een salaris wat een heel stuk rianter is dan die uitkering waarbij je de gemaakte reiskosten en parkeerkosten kunt opgeven bij de jaarlijkse belastingopgave waarna er een deel restitutie volgt waar wij allemaal aan meebetalen. Is dat dan eerlijk? Nee.
Vele invaliden zouden wensen dat ze "een keer" in het ziekenhuis moeten zijn. De werkelijkheid is dat vele er bijna de deur platlopen, als ze al kunnen lopen.
Mij stoort het niet in het minst dat invaliden een voordeeltje hebben. Ik gun hen dat van harte omdat hun leven stukken zwaarder is dan dat van mensen recht van lijf en leden waar ik (gelukkig) toe behoor.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door jmkoole »

In NL hoeft niemand van een fooi te leven. Er zijn mensen met een handicap die op het minimum bestaansniveau leven, maar er zitten ook miljonairs tussen. En daar tussen in zitten de meeste mensen. Tja, vaak is je inkomen 75% van wat het is geweest, helaas pindakaas. Maar ja, ga eens kijken hoe invaliden het in Roemenië hebben...
Enne, volgens mij ging dit topic over wel/niet gratis parkeren op een CP en niet om te klagen over het bestaan van mensen met een handicap.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Bob Diesel »

Ga je toch daar die invaliden de grond intrappen
Om dat ze een handicap hebben
Hou op met je gezever :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door jmkoole »

Hoofdnoorman schreef: Maar, denk je eens in hoe graag zo'n persoon die lusten zou willen afstaan als ze weer, zoals de meerderheid, alle ledematen goed kunnen gebruiken.
Zonder twijfel, maar helaas is die persoon die blinden weer liet zien en kreupelen liet lopen alweer een tijdje geleden verdwenen...
Gezien de omstandigheden heb je het met een handicap in ons land in vergelijking met de rest van de wereld absoluut niet slecht. Ik kan er overigens uit eigen ervaring over meepraten...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door jmkoole »

Bob Diesel schreef:Ga je toch daar die invaliden de grond intrappen
Om dat ze een handicap hebben
Hou op met je gezever :bang:
Niet uit je nek zwetsen Bob, ik trap helemaal niemand de grond in. Sorry dat ik niet behoor tot de vrekkenclub en alles gratis wil. Dit hele topic is gezever en mag wat mij betreft op slot...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Bob Diesel »

Dat is in dit topic het eerste verstandige wat je schrijft

Alleen jammer voor de mensen helaas ihbv zo,n kaart
Dat het op slot moet door jou :!:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Toon »

eindelijk begint de discussie los te komen over overnachten met een IVP
eindelijk wordt het los van elkaar gezien
duidelijk lijkt het dus dat de gemeente bepaald dat een ivp op een cp geaccepteerd wordt of niet
maar staat er niets over in de plaatselijke verordening
ga je het dan voorop vragen of plak je hem er maar neer en wacht je dan maar op of je een bekeuring krijgt of niet
wie weet op welke camperplaatsen het bijvoorbeeld niet mag
van eentje weet ik het en dat is kranenburg

PS
gelukkig heb ik geen IVP
maar zou ik er wel een hebben zou het nog maar de vraag zijn of ik hem voor de camper zou gaan gebruiken
dit om vele "misplaatsen" opmerkingen te voorkomen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door hwendt »

Ook in de gehandicapte wereld kom je alles tegen wat er in de gezonde mensenwereld ook gebeurd.
Ik snap niet waarom sommige gehandicapten zich juist zo willen profileren al "ik ben gehandicapt laat u mij even voor gaan"
Daar waar ik telkens hoor dat gehandicapte medemens juist als zijnde normaal wil worden behandeld. Op TV en programma's wordt dit toch vele malen bepleit.
Ja natuurlijk behoren instanties en winkels een toegangsbeleid te hebben waarbij ook rolstoelen enz die winkels kunnen betreden. Ja natuurlijk behoren er Invalide plaatsen te zijn teneinde zo dicht mogelijk in de buurt van je doel te komen. Ja natuurlijk mogen ze een plaatsje voor de deur hebben. Maar betalen moet ik en iedere andere Nederlander. Een gehandicapte behoeft niet bij voorbaad armlastig te zijn alleen omdat hij of zij gehandicapt is. Er zijn gewoon diverse soorten van rijkdom zoals ook in de gezonde wereld. Als een bejaarde met AOW geen parkeerkosten kan betalen kan hij ook niet dat doen wat hij graag wil. Want ook dat kan een persoon zijn met gebreken die je alleen niet ziet en die niet voldoende zijn om een kaart te krijgen. Bij onze supermarkt zie ik regelmatig mensen komen die op de plaats gaan staan waar hij voor bedoeld is. Prima de kaart voor het raam dus prachtig toch. Was het niet dat zijn vrouw invalide is en hij de boodschappen gaat doen met de kaart... O nu niet roepen dat het uitzonderingen zijn hoor dat is flauw. Immers in mijn beroep en juist omdat ik invalide een goed hart toe draag deed ik met regelmaat controle op voertuigen welke op deze plaatsen parkeerde. helaas kwam ik met grote regelmaat fraude tegen met deze kaart. Man of vrouw was al overleden en de kaart werd nog gebruikt. Kaart was op kenteken voertuig. Nee ik weet niet hoe dat momenteel is. Echter de kaart ging van camper naar personenauto.
Wat ik zeggen wil......... is dat er ook veel gerommeld wordt met kaarten en personen welke niet in het gebruik van de kaart worden beschreven. In Kleve is enige tijd geleden een grote controle gehouden op de camperplaats bij het station. op de invalide kaarten. Een deel was ongeldig, een kopie, of niet van toepassing op het gebruikte voertuig... dus......
Parkeren moet iedereen betalen. Waarom kan een invalide geen euro in de automaat gooien..? Het invalide zijn is niet inherent aan een financiële positie. Loop niet te koop met "Ja maar ik ben invalide " Ook die plegen winkeldiefstal net als bij de andere soorten personen. Laat een invalide dus "normaal blijven " en behandel invalide dan ook "Normaal maar met een handicap
En als de invalide zich dan ook normaal gedraagt is de kans op hulp het grootst.


Hugo die een oude dame of invalide nog gewoon helpt met de bus, tram en of oversteken..
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door jmkoole »

Bravo hwendt, helemaal mijn idee :clap:
Alleen zou ik minder woorden nodig hebben... :lol:
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Hoofdnoorman »

Het zou nog fijner zijn als je hier helemaal geen woorden meer plaatst.
Dan blijft voor ons de sfeer ook een beetje goed.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Kroppie »

:thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Toon »

Nogmaals dan in korte bewoording
Gratis parkeren met een invalide kaart voor mijn part overal
Overnachten met een invalide kaart op een camperplaats alleen als het in de plaatselijke verordening is opgenomen
In Kleve staat er een al een x aantal maanden met een invalide kaart voor de raam
Gaat regelmatig naar huis met de personen auto en laat de camper op dezelfde plek staan
Misschien dat het nu wat duidelijker is omschreven
Maar het valt wel op dat er weinig tot geen commentaar komt van personen die het verschil nu wel degelijk inzien en maar gouw angstvallig stil blijven
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Jan en Simonne »

Ik vind, dat iedereen het recht heeft om gebruik te maken van geboden mogelijkheden.
Als dat "gratis" parkeren is met een invalidenkaart: prima (natuurlijk niet echt gratis, want je moet best veel betalen om er eentje te "mogen" krijgen).
Als dat inhoudt, dat je zonder betalen op een CP mag staan: hartstikke fijn en vooral niet roomser dan de paus zijn, maar gewoon dóen.
Invalide zijn kost al genoeg.

Of ik het persoonlijk nodig vind, dat iemand met een invalidenkaart ook gratis mag overnachten, is toch niet belangrijk?
Als het is toegestaan, wie ben ik dan om te protesteren?
Het is hem/haar van harte gegund.
Gewoon omdat het kan.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie