Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaatsen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door jmkoole »

En zo loopt dit topic toch nog goed af... :-B
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door AadenAnke »

Ondanks dat er sinds 2014 al heel veel gezegd is over dit onderwerp wil ik toch nog een duit in het zakje doen. Ten eerste is er zeker in Nederland een houding van het zal wel een profiteur zijn! vb mijn vrouw heeft een spierziekte FSHD spierzwakte en vooral duurbeperking! Stapt dus gewoon uit de camper stapt op de electrischefiets en voor de meeste niet wetende niets aan de hand. Als zij met haar wagen naar de supermarkt gaat en op de IVP parkeert en naar de AH rollator loopt en met haar kar vol boodschappen terug komt bij de IVP gebeurd het dat andere beginnen jij heb die kaart niet nodig je kan lopen TRUT. Heb je zeker van een ander geleend. Haal je de schouders maar voor op maar is heel gevoelig. In 020 kan je jezelf aanmelden bij parkeerbeheer dan is je kenteken bekend en gekoppeld aan je IVP die niet meer hoeft neer te leggen dit ivm vele diefstallen van IVP uit het verleden. Anderen zien dus geen kaart meer. Waarom op gemeentelijke plaatsen soms niet betalen! Omdat ik de keus kan maken ik ga met OV, fiets, lopen of met de auto! Voor de meeste gehandicapten is die keus er niet. Dus is niet de vraag kan je niet anders betalen of hoe ga je dan naar de winkel maar kan je hieronder auto in jouw geval wel hier komen. Het laatste voorbeeld we komen aan op de CP zetten de boel neer ik pak de fietsen en we gaan een klein rondje doen. Maken een leuk praatje met de mensen op de CP! Gaan 'savonds een rondje dorp doen en ik haal de electrisch aangedreven rolstoel uit de kast. Inderdaad sommige behandelen je opdat moment als een melaatse zelfs na dat praatje van daarvoor. Voor de juiste informatie over wel of niet betalen in combinatie met een IVP ga naar de website van de gemeente waar je bent! Voor het staan op invalide parkeerplaatsen gewone parkeerplaatsen en CP. Vraag eens gewoon aan iemand wat markeer je en waar heb je last van? Als je dat op de respect volle wijze vraagt krijg je een antwoord en is er gelijk een aanleiding voor dat praatje!

Gr. Aad vanuit het Zwarte woud
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Toon »

Aad geef eens een voorbeeld van hoe een gemeente het omschrijft of je met je ivp gratis mag overnachten op een CP
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door AadenAnke »

Men geeft dit aan door bv de volgende omschrijvingen.

Op gemeentelijke invalide parkeerplaatsen hoeft niet te worden betaalt.

Op gemeentelijke parkeerplaatsen waar betaalt moet worden mag u met uw IVP parkeren zonder te betalen? Soms met een maximale tijdsduur en bij vele gemeente verschillend.

Op alle gemeentelijke parkeerplaatsen mag u zonder te betalen parkeren behalve op (met naam genoemd of) tenzij terplaatse anders is aangegeven.

Vorig jaar in GB kwamen wij er niet helemaal uit en belde we het op de automaat aangegeven nummer. Welk nummer automaat staat u oké we zijn er zo nog geen 3 minuten later een alleraardigste dame die het allemaal uit legde en folders na bracht waar wel en niet in de stad Exeter je met een IVP gratis kon staan dus ook op de mixparking!

Tegenwoordig met Google en de websitebeheerder van gemeenten kan zelfs ik als digibeet het allemaal vinden. Probeer het maar eens uit op de site van je eigen gemeente.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door jmkoole »

Aangrijpende verhalen allemaal en vanzelfsprekend heb ik een broertje dood aan het respectloos behandelen van mensen met een beperking, maar ik snap nog steeds niet waarom iemand met een handicap 'gratis' zou moeten parkeren. De gemeenschap zorgt voor uitkeringen, voor gesubsidieerde aanpassingen in huis en auto, voor aparte parkeerplaatsen voor gehandicapten, voor ambtenaren die vergunningen uitschrijven etc. En dan nog is het kopen van een parkeerkaartje - net als een ander - te veel aan kosten? Sorry, maar ik begrijp dat echt niet....
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door AadenAnke »

jmkoole schreef:Aangrijpende verhalen allemaal en vanzelfsprekend heb ik een broertje dood aan het respectloos behandelen van mensen met een beperking, maar ik snap nog steeds niet waarom iemand met een handicap 'gratis' zou moeten parkeren. De gemeenschap zorgt voor uitkeringen, voor gesubsidieerde aanpassingen in huis en auto, voor aparte parkeerplaatsen voor gehandicapten, voor ambtenaren die vergunningen uitschrijven etc. En dan nog is het kopen van een parkeerkaartje - net als een ander - te veel aan kosten? Sorry, maar ik begrijp dat echt niet....
Wel bedenk eens dat als je naar de binnenstad van 010 020 of 030 gaat, het parkeren extreem duur is gemaakt om het auto gebruik terug te dringen! Jij en ik kunnen kiezen gaan we met ander vervoer of geven we veel geld uit voor het gemak? Voor gehandicapten is het meestal geen keus! Of de auto of niet! Omdat de hoogte van parkeer geld een ontmoediging van het autogebruik kan zijn en er geen echte keuze is kan daar dus voor groepen van worden af geweken. Zoals bewoners, winkeleigenaren, gehandicapten of vergunninghouders. Vergunningen kunnen bv gegeven worden aan huurders van kantoorruimte e.d. Daarbij kan de gemeente de prijs van een vergunning vast stellen van heel duur tot gratis! Omdat het dus voor jou en mij een keuze is van betalen voor de lol en voor andere betalen of niet kunnen. Ander voorbeeld parkeren bij het gemeentehuis/stadskantoor als iets wil van de gemeente moet je daarvoor er meestal naar toe! Jij en ik hebben weer die keuze hoe we gaan de meeste gehandicapten niet! Er zijn dan ook nog gemeenten die vinden dat het gewoon sociaal is om mensen met een beperking positief te discrimineren, lees gratis te laten parkeren! Hopelijk snap je het nu wel?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door hathi »

Toch sluit Ik me aan bij Hans,en begrijp ook het gemak voor de gehandicapte,maar begrijp niet dat dit ook voor Camper gebruik moet gelden,het is tenslotte voor recreatie en eigen plezier,en Geen noodzaak
Hans
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door MonRoe »

Ik kan me nog een beetje voorstellen dat het voor het parkeren van een personen auto gratis zou kunnen zijn, maar wat ik niet begrijp, waarom op een camperplaats gratis overnachten terwijl je buurman zonder kaart wel moet betalen?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door AadenAnke »

MonRoe schreef:Ik kan me nog een beetje voorstellen dat het voor het parkeren van een personen auto gratis zou kunnen zijn, maar wat ik niet begrijp, waarom op een camperplaats gratis overnachten terwijl je buurman zonder kaart wel moet betalen?
Wel dat komt omdat betaalt parkeren onder de belastingwetgeving (in Nederland andere weet ik niet) valt en een camper voor de belasting een personenauto is! Als men dan als gemeente geen uitzondering maakt door bv de CP niet in de vrijstelling van betalingsverplichting uit te sluiten en de betaling van de CP onder de noemer parkeergeld blijft rangschikken is het dus gratis! Op mixparkings is het al haast onmogelijk om hier onderscheid in te maken. Ik begrijp de belastingwetgeving heel vaak, zeg gerust bijna altijd, niet. Er zijn juristen die er hun hele leven met belastingwetgeving bezig zijn dus dat wij het niet begrijpen lijkt dan weer logisch.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door jmkoole »

Bedenk eens dat er ook mensen zijn die in 010, 020 of 030 werken en van hun auto gebruik moeten maken. Zo heb ik als inwoner van Friesland ruim twee jaar in een groot ziekenhuis in Amsterdam gewerkt. Denk maar niet dat je parkeerkosten vergoed worden... De parkeergarage is uitbesteed en kostte destijds 22 euro per dag. Ik heb een half jaar moeten wachten op een parkeervergunning in de wijk. Dat kostte me ook nog een beste stuiver. Voor de lol ga je als gehandicapte niet in hartje A'dam boodschappen doen. Moet je een keer in het ziekenhuis zijn, dan betaal je net zo veel als het personeel wat je behandeld. Niet oneerlijk toch?
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door AadenAnke »

jmkoole schreef:Bedenk eens dat er ook mensen zijn die in 010, 020 of 030 werken en van hun auto gebruik moeten maken. Zo heb ik als inwoner van Friesland ruim twee jaar in een groot ziekenhuis in Amsterdam gewerkt. Denk maar niet dat je parkeerkosten vergoed worden... De parkeergarage is uitbesteed en kostte destijds 22 euro per dag. Ik heb een half jaar moeten wachten op een parkeervergunning in de wijk. Dat kostte me ook nog een beste stuiver. Voor de lol ga je als gehandicapte niet in hartje A'dam boodschappen doen. Moet je een keer in het ziekenhuis zijn, dan betaal je net zo veel als het personeel wat je behandeld. Niet oneerlijk toch?
Je geeft een mening en die mag je hebben! De vraag was en is mag het volgens de huidige lokale regels! Of jij en/of ik die rechtvaardig vinden is niet de vraag. En zoals je al aangaf bij jullie was de parkeer garage uitbesteed en dus niet gemeentelijk en had/heeft de gemeente geen zeggenschap in de vergoedingen/betalingen!
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door jmkoole »

AadenAnke schreef:
Je geeft een mening en die mag je hebben! De vraag was en is mag het volgens de huidige lokale regels! Of jij en/of ik die rechtvaardig vinden is niet de vraag. En zoals je al aangaf bij jullie was de parkeer garage uitbesteed en dus niet gemeentelijk en had/heeft de gemeente geen zeggenschap in de vergoedingen/betalingen!
Je hoeft niet zo te schreeuwen...
Accepteer nou maar gewoon dat je niet alles gratis kunt krijgen.
Ik weet dat het ongebruikelijk is om daar voor te pleiten op dit forum, maar dat is mijn opvatting.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door hathi »

Volgens mij zijn daar de invalide parkeerplaatsen voor in het leven geroepen in de meeste dorpen en steden
en dat is ook goed geregeld zo,maar dan hoeft het nog niet te gelden voor een camper,er zijn ook gehandicapten die de luxe van een auto niet hebben,laat staan een Camper
Hans
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door AadenAnke »

jmkoole schreef:
AadenAnke schreef:
Je geeft een mening en die mag je hebben! De vraag was en is mag het volgens de huidige lokale regels! Of jij en/of ik die rechtvaardig vinden is niet de vraag. En zoals je al aangaf bij jullie was de parkeer garage uitbesteed en dus niet gemeentelijk en had/heeft de gemeente geen zeggenschap in de vergoedingen/betalingen!
Je hoeft niet zo te schreeuwen...
Accepteer nou maar gewoon dat je niet alles gratis kunt krijgen.
Ik weet dat het ongebruikelijk is om daar voor te pleiten op dit forum, maar dat is mijn opvatting.
Volgens mij ben jij degene die schreeuwt nogmaals de vraag is of je mag/moet betalen! En dat word bepaald door de lokale beleidsbepaler de gemeente! Zonder jouw of mijn mening te vragen! Behalve tijdens de verkiezingstijd want dan willen ze allemaal beloven wat jij wil horen! Dus of je moet betalen bepaald de gemeente waarvan de CP is! Wat zij daar over hebben beslist is te vinden op de website van die gemeente. Wat rechtse of linkse rakkers zoals jij en ik daar van vinden enige zeggenschap in te geven. Wat ik persoonlijk vindt van betalen op een CP verschillen we geen meter in! Zelfs geen centimeter denk ik. Wat niets zegt over de vaag of het moet want die is niet aan jou of mij om te beslissen maar alleen aan het bestuur van die gemeente waar die CP van is! Dit is mijn laatste reactie in dit topic!

Gr. Aad
Plaats reactie