Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaatsen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaatsen



Bericht door Trebor953 »

Op onze laatste trip in Duitsland kwamen we dit een paar keer tegen, oa. in Kleve.
Van mij mag dit, dat is het punt niet maar vraag me af of dit wettelijk toegestaan is.
Kan me voorstellen dat als je op een Mix Parking staat dat het uiteraard wel mag maar op een camperplaats uitsluitend voor campers lijkt dit me niet het geval. Wie weet hoe dit zit?
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door hurktoilet »

In Nederland geldt in ieder geval dat je met een gehandicaptenparkeerkaart ook mag staan op plaatsen waar een parkeerverbod geldt.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Jan Hester »

Lijkt mij niet de bedoeling om de kaart op een CP te gebruiken.
Jan Hester Amsterdam
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Vertrokken3 »

hurktoilet schreef:In Nederland geldt in ieder geval dat je met een gehandicaptenparkeerkaart ook mag staan op plaatsen waar een parkeerverbod geldt.
Raar genoeg wel, maar dan wel voor max 3 uur en dus met parkeerschijf.
Ik heb het onlangs nog opgezocht voor een kennis die naar Nederland wou.

Hier in België mag je op onbeperkt op de normale parkeerplaatsen die beperkt zijn in de tijd en afhankelijk van de gemeente ook gratis op de betalende plaatsen. Dus niet zoals in Nederland op plaatsen waar er een parkeerverbod is.

Het blijkt nogal te verschillen van land tot land, dus best op voorhand nagaan.

Op een camperplaats gaan staan (betalend of gratis) mag volgens mij niet in België en ik vermoed ook niet in Nederland.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Opgezegd »

Dat is gewoon toegestaan. Echter niet op particuliere camperplaatsen. Kleve is een openbare parkeerplaats, wel beperkt voor campers. Het mag ook in Nederland, afhankelijk per gemeente en meerdere andere Europese landen. Zie de regelgeving dat uitgereikt wordt bij de gehandicaptenparkeerkaart.
En ben je jaloers, koop dan ook zo' n kaart bij de gemeente, wel even zorgen dat je een echte handicap hebt waardoor je slecht kunt lopen, anders kom je niet door de keuring.
Laatst gewijzigd door Opgezegd op za 28 jun 2014, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door hathi »

En er is schijnt een levendige handel te zijn in valse kaarten, in Kleve staan er wel extreem veel ???
Hans
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Opgezegd »

hathi schreef:En er is schijnt een levendige handel te zijn in valse kaarten, in Kleve staan er wel extreem veel ???
Dat valt erg mee als je de statistieken bekijkt. Daarnaast hebben veel oudere mensen handicaps, waardoor er onder campergebruikers kennelijk veel kaarten zijn. Bij oneigenlijk gebruik (zoals uitlenen) worden ze ingenomen en komt er geen vervangende kaart.
'
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door hathi »

Martin ik geloof niet dat ze in Duitsland Nederlandse en Belgische kaarten natrekken of scannen, er word enkel af en toe gecontroleerd of er een parkeer kaartje of (invalidekaart) voor de ruit zit.
Hans
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Opgezegd »

Ik heb als politieman veelvuldig hierop gecontroleerd. Jammer genoeg hebben mijn vrouw en ik allebei zo' n kaart en we zijn gelukkig al enkele malen gecontroleerd, zowel in Nederland als in Duitsland.
krekwakwou
Berichten: 1835
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door krekwakwou »

Wat ik er van weet is dat er op sommige CP's met een geldige kaart gratis gestaan mag worden, mits het een gemeentelijke CP is. Ook dit is weer niet bij iedere gemeente het geval. Als voorbeeld neem ik Kranenburg, daar mag je met een gehandicaptenkaart gratis staan. Ook in Frankrijk is dit op sommige CP's gratis staan met kaart. In Andernach krijg je 1,50 korting met kaart.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Trebor953 »

Martin schreef: En ben je jaloers, koop dan ook zo' n kaart bij de gemeente, wel even zorgen dat je een echte handicap hebt waardoor je slecht kunt lopen, anders kom je niet door de keuring.
Beetje jammer zo'n opmerking.
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Opgezegd »

Trebor953 schreef: Beetje jammer zo'n opmerking.
Dat vind ik van deze discussie.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Kroppie »

van mij mogen ze gratis op een camperplaats staan ,ze zijn al genoeg gestrafd om het zomaar te zeggen .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Ridge
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 11 mei 2014, 12:52
Locatie: Zuid Holland

Re: Gehandicapten Parkeerkaart en gratis staan op camperplaa



Bericht door Ridge »

Tja...ik moet mijn mening nog vormen ...

Ff hardop denken..

Gehandicapt zijn is niet leuk...vind het ook logisch dat er speciale plekken zijn dichterbij de doel-bestemmingen...

Of ik het logisch vind dat camperplaatsen gratis zijn... gevoelsmatig vind ik dat toch minder vanzelfsprekend...hangt denk ik ook van de plek en of er een aparte doel-bestemming is af

Geen moeite mee verder hoor...leuk marzeltje als je toch al pech hebt zeg maar
Dethleffs Golbetrotter 1984 2.5 D

Dream, but live in the moment !
Plaats reactie