Wel 40 jaar bij dezelfde baas?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:



Bericht door Saviemeke »

Dit jaar zit ik 25 jaar bij mijn huidige werkgever, tot mijn 65 ste moet ik nog ruim 11 jaar dus 40 red ik niet.
Bij deze werkgever heb ik diverse betrekkingen gehad, dat is een voordeel van een groot bedrijf, je hoeft niet steeds op 1 stoel te blijven zitten :wink:
Toen ik daar ging werken dacht ik dat het hooguit voor een jaartje zou zijn.....
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard



Bericht door Reny »

Als het tegenzit ga ik denk door de verhoging van de pensioenleeftijd ook mijn 40 jarig jubileum redden bij deze baas :? :wink:
Ik ben dan 68 dus ik ben bang dat het me gaat lukken.
Maar met baas bedoel ik het bedrijf, ik heb ondertussen bij NS al verschillende functies gehad en ook verschillende bedrijfsnamen boven mijn salarisstrook. Een groot bedrijf heeft nadelen (ik heb echt een personeelsnummer) maar ook zeker voordelen qua functieveranderingen.

Bij defensie heb ik ook nog pesioen opgebouwd, (ook met tropenjaren, nog net, ook die regeling is afgeschaft)

groetjes
Rény
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerhans
Berichten: 700
Lid geworden op: di 15 jun 2004, 23:37
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Gerhans »

42 jaar met hetzelfde arbeidscontract bij 4 verschillende firma's gewerkt. Het bedrijf werd steeds verkocht, maar het arbeidscontract en de opbouw van dienstjaren bleef gewoon doorgaan.
Gelukkig ben ik nu sinds 3½ jaar in de VUT en ga over ½ jaar echt met pensioen.
Groeten, Gerard

Peugeot Boxer 435 L4H2 3.0 HDI, 116 kW, 400 nm. bwjr: 2008
Tom Tom Go 750 Live

De Camper is weer een TRAVELBUG

Afbeelding
piet
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 21:59
Locatie: op het rendje van de piel, zien we ien gehiel



Bericht door piet »

ik heb de 42 jaren bij dezelfde baas, de overheid, noodgedwongen gehaald. Net toen ik 40 jaar had, moest ik 2 jaar langer. Normaal had ik er toen mee kunnen stoppen.
Piet

Wie wind zaait zal storm oogsten.
http://www.kroenekraanpielhaas.nl/
Hagasan



Bericht door Hagasan »

Wat een mazzelkonten zijn jullie 25/30 jaar enz enz mijn lijf hield er na 27 jaar mee op :cry:
Maar kan nu straks wel van het campertje genieten :wink:
Wubbe
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 16:02
Locatie: Dronten



Bericht door Wubbe »

Ik werk nu al weer 8 jaar bij mijn huidige werkgever, dit is mij mij een record. Deze stond op 7,5 jaar bij Philips in Stadskanaal.

Wubbe
Adria Coral 690 sc Platinum
Laffie
Berichten: 3659
Lid geworden op: di 23 dec 2003, 11:51
Locatie: Hamont-Achel(B)



Bericht door Laffie »

Ik ben op mijn 22ste bij de TU in E'hoven begonnen(mijn eerste werkgever.. :!: ) Een afdeling van de Centrale Technische Dienst heette toen de Ijk en Controle dienst.

Wij onderhielden alle elektronische apparatuur welke op de TU nodig waren voor onderwijs en onderzoek.

Na 24 jaar had ik dat wel gezien en zocht ik een andere werkplek. Dat werd het Laboratorium voor Akoestiek van de faculteit Bouwkunde. Ook aan de TU, dus van werkgever werd niet gewisseld.. :!:

Daar ben ik in 2005 mee gestopt en in de VUT gegaan. Ik had er toen 37,5 jaar opzitten.

Nadat het lab door een vriend van mij is overgenomen en omgevormd werd tot een bv met de naam Level Acoustics heb ik me laten omlullen om voor één dag in de week weer aan de slag te gegaan.

En dat bevalt erg goed moet ik zeggen... :lol:
"Forumnozem excellent"

Laffie
Gebruikersavatar
lenaers
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 19 jan 2005, 14:34
Locatie: neeritter



Bericht door lenaers »

Ik ben in 1970 op 16 jarige leeftijd begonnen met werken/opleidingen,
vanaf 1980 werk ik bij mijn huidige baas. dus nu bijna 29 jaar. Als ik geluk heb kan ik er eerder uit. ( met een mooie regeling hoop ik ) als ik pech heb moet ik werken tot min 65 jaar, en dat betekend dat ik dan net 40 jaar bij dezelfde baas werk. Hoe het eruit gaat zien de komende jaren
weet niemand. Regelgeving wordt 2x per jaar aangepast of helemaal veranderd. komt er door de crisis weer een hoge werkeloosheid en willen ze de jeugd weer aan het werk helpen, dan zal er wel een regeling komen waarvan ik zal kunnen profiteren. ofwel heeft de regering geld nodig en gaan ze de AOW afromen ten koste van de mensen die een goed pensioen hebben opgebouwd. niemand weet het en daarom is het belangrijk dat we NU profiteren.
De mens werkt om op vakantie te kunnen gaan.
peter 53
Berichten: 707
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 20:50
Locatie: Twisk
Contacteer:



Bericht door peter 53 »

Haal ook niet de 40jr bij een baas ben op17jr ben ik gaan werken en na 17jr ben ik bij een andere baas gaan werken waar ik nu 20jr werkzaam ben en moet ook door tot 65 jr dus werk al 37 jr ben nu 54 moet dus nog 11jr helaas vut en pre pensioen aggeschaft. :cry:
het leven is een feest, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen.


Afbeelding


Groetjes Peter
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Als ik stop op mijn 62e, heb ik 44 jaar gewerkt, maar niet bij 1 baas. Is meer dan zat! Of ik nu wel of niet moet tot mijn 65e, ik stop echt eerder! Daar ben ik nu al voor bezig. Samen met Henk lekker genieten. Misschien stop ik zelfs nog eerder/ Ik ben van mening dat je later minder geld nodig hebt dan wanneer je kids hebt, hypotheek hebt enzovoort. Leuk seniorenhuisje, campertje en gaan...........
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
tico
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 10 jan 2005, 11:08
Locatie: Oostvoorne



Bericht door tico »

Precies op de dag af 40 jaar volgemaakt. Alleen na 29 jaar via management bye out het bedrijf met collega gekocht. Dus 29 jaar in loondienst en 11 jaar als directeur eigenaar. En daar geen dag spijt van gehad. Zes jaar geleden kwam er iemand langs en vroeg of hij eens met ons kon praten. Na 3 maanden waren wij het eens en heeft hij het bedrijf gekocht. Was op mijn 57ste dus uitgewerkt en ben nu al 6 jaar lekker aan het genieten. Hadden 65 man vast personeel dus een redelijk drukke baan maar mis het bedrijf geen moment. Heb nu alle tijd om leuke dingen te doen. Kom vaak tijd te kort en snap niet dat ik vroeger tijd heb gevonden om te werken :lol:
Nico
Trotse bezitters van een Rapido 966DF
TOA
Berichten: 78
Lid geworden op: za 13 mei 2006, 10:25
Locatie: Julianadorp



Bericht door TOA »

Afgelopen juni had ik er 43 aar en twee maanden opzitten bij de zelfde werkgever (wel veel verschillende "bazen"gehad) en mocht ik onbeperkt van mijn camper gaan genieten. En dat doen we dus ook.
wij rijden met veel plezier een Hymer B655
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

hwendt schreef:Is het wel een schouderklop waard als je 40 jaar bij de zelfde baas gewerkt hebt.?
Is het geen gebrek aan lef en durf om je leven lang bij 1 baas te werken.?
Is je blik niet veel ruimer als je meerdere werkgevers heb gehad met andere uitdagingen en andere werkwijze waardoor je meer levenservaring op doet. ?
Is het boutje in het moertje doen van het transistorradiotje niet was saai en suf.. maar u mag hier ook ander werkzaamheden invullen hoor.

40 jaar gewerkt hebben is een eer,
40 jaar aan de maatschappij gewerkt te hebben geeft je rechten
40 jaar inzet ook bij meerder wergevers is een medaille waard.

Ik vind zo lang bij 1 baas zeker niet slecht begrijp me goed maar bij 5 bazen vind ik beter. :wink: :wink:

Hugo ja klopt die is soms anders... :roll: :roll: :roll:
Mijn man werkt al z'n hele leven bij RWS, ( bijna 34 jr.) maar we hebben ook 3 jaar bij Brussel en 6 jr bij Londen gewoond. Plus dat hij z'n werk nog steeds reuze leuk en interresant vindt. Net terug van een week Oslo, ach zo slecht is het nog niet bij de overheid. :oops: :oops:
Margolia
Gebruikersavatar
Possl-tje
Berichten: 3497
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 16:33
Locatie: Somewhere over the ocean
Contacteer:



Bericht door Possl-tje »

Afbeelding
Groetjes van Jan

Met de Pössl en TomTom, kom ik dra weerom.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie