Geocaching

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Geocaching



Bericht door hwendt »

Denk niet dat je dat zo lukt. Je moet je ID nummer van je apparaat en de landcode van de kaart in je image verwerken. daar zijn kleine crack progjes voor Mag ik verder niet beschrijven maar zoek op google naar garmin crack

dan zijn er nog vrije kaarten te downloden bij garmin zelf minder gedetaieerd maar voldoende om te gebruiken.

Hugo

Note ja julie hebben gelijk dat zijn inderdaad de OSM kaarten die vrij te downloden zijn.. Ik zat even op het andere spoor.. Blij dat het gelukt is Anne..
Laatst gewijzigd door hwendt op ma 12 okt 2015, 0:43, 2 keer totaal gewijzigd.
fredstrom
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 17 aug 2015, 20:04

Re: Geocaching



Bericht door fredstrom »

Het gaat hier over osm kaarten, en die zijn vrij van het internet te plukken en meestal nog accurater dan de Garmin kaarten. Werk er al jaren mee en al in heel Europa gecacht, al fietsend of wandelend. Staan ook op mijn auto GPS.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G6-L11 met Tapatalk
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Geocaching



Bericht door johan1950 »

Ga naar http://garmin.openstreetmap.nl/
Selecteer het land wat je wil hebben
Kies het soort map wat je wil hebben ( Voor basecamp/mapsource of een img file voor je navigatie app)
Download de map.

Download Javawa device manager om de naam van de kaart die je op je app zet een eigen naam te geven zodat je meer kaarten er in kan zetten.

In mijn 62s zit een 32 Gb micro SD met diverse kaarten.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Geocaching



Bericht door MonRoe »

Roel heeft de dakota 10 en heeft er ook OSM kaarten opzitten. Ik heb heel europa aan OSM kaarten en die heb ik op de laptop staan. Ik open mapsource, kies de kaarten die ik nodig heb en zet deze over naar de dakota.
Zo kunnen we ook onderweg als we ineens van plan veranderen, snel de kaarten op de gps veranderen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Re: Geocaching



Bericht door anne63 »

Hartelijk dank mensen het is me gelukt ! Het gaat inderdaad om de osm kaarten niks illegaals dus. Heb het gedaan zoals Johan het voorstelde. Heb daarna een site gevonden waar het netjes stap voor stap werd uitgelegd en zo is het me gelukt.
http://www.dirkmjk.nl/2012/07/hoe-zet-j ... -je-garmin

Weer wijzer geworden :D
Gebruikersavatar
winger66
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 01 okt 2010, 19:08
Locatie: Zaanstreek

Re: Geocaching



Bericht door winger66 »

Hierbij wil ik even vermelden dat wij - ZaanseCachers - aanstaande vrijdagavond 6 november een GIFF filmavond hebben georganiseerd in Assendelft (Noord Holland) zie http://coord.info/GC64Y5M bij het aanwezig zijn verdien je ook nog een souvenir.

Het wordt in een grote tent (met groot beeld) gehouden van de plaatselijke kroeg omdat er de volgende dag een evenement wordt gehouden voor 4 á 500 man/vrouw. Omdat die tent er toch staat kunnen we die films daarin vertonen.


Ook wil ik ons volgend SAKE 2016 evenement voor volgend jaar vermelden omdat we hier een MEGA evenement van willen maken, zie http://coord.info/GC64Z75

Het wordt op een nieuwe sportlocatie gegeven in Assendelft met voldoende parkeergelegenheid, ik zal proberen om een aparte parkeerplaats voor campers te regelen alleen zal het wel zonder faciliteiten zijn :(

Schrijf je nu alvast in met een Will Attend zodat we zo snel mogelijk de MEGA status krijgen.
Gr Peter en Alexandra
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: Geocaching



Bericht door alkyone »

Temporarily Disable Listing Temporarily Disable Listing 10/12/2010
De gemeente heeft groot onderhoud gepleegd.
gevolg dat de cache lokatie een crache lokatie is geworden.
Vandaag langs geweest om de boel te checken en te kijken of de koker nog te vinden was.
Helaas is dit niet gelukt.
Ik zal spoedig een nieuw kistje of koker plaatsen want ik denk dat deze cache niet verloren mag gaan.
Let us never forgett

Kwibus


Op 12-10-2010 heb ik de bovenstaande log geplaatst bij de cache Helles Belles te Heemskerk.

Vandaag werd ik gebeld door een meneer uit Brabant dat er een koker bij hem voor de deur staat met mijn telefoon nummer en een geocache sticker.
Ongelooflijk dat een geocache rioolbuis na 5 jaar weer tevoorschijn komt in een dorpje in het zuiden van het land.
Heeft hij hemelsbreed toch meer dan 150 km gereisd. :lol3:
De wonderen zijn de wereld dus niet uit :lol:
Jvdberg

Re: Geocaching



Bericht door Jvdberg »

Ik wil als het weer wat beter word de Brielse maas trail GC51DB9 gaan doen.
Nu ben ik op zoek naar een plek om te overnachten.
Ik meen me te herinneren dat er ongeveer in het midden (begin/eindpunt) een mogelijkheid voor is, maar die kan ik niet meer vinden.
Wel vind ik in Brielle een plaats maar volgens mij was die het niet.
Wie kan er meer over vertellen.
Oja en met de zoekfunctie kom ik er ook niet uit, alvast bedankt
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Geocaching



Bericht door Zwerfsteen »

Je zou bij Jachthaven Geijsman (sitecode: 28148) kunnen staan, daarvandaan pik je met de fiets zo de trail op.
Je kunt ook bij de cache aangegeven parkeerplaats de camper parkeren en dan de fiets nemen (de cache met de auto lukt niet overal) en bijvoorbeeld de dam over naar Goeree Overflakkee om daar een slaapplek te zoeken.
Dat eiland is trouwens ook een cache walhalla.
Groet,
Leny en Pieter
Harriet
Berichten: 209
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 21:32
Contacteer:

Re: Geocaching



Bericht door Harriet »

Spijkenisse heeft ook (niet al te idyllisch gelegen) camperplaats. De sluis (en dus de trail) is volgens mij sinds vorige week weer toegankelijk.

Harriet
Gebruikersavatar
Kiekerjan
Berichten: 55
Lid geworden op: do 30 aug 2012, 14:22
Locatie: Valkenswaard

Re: Geocaching



Bericht door Kiekerjan »

De Brielse maas trail GC51DB9 hebben wij afgelopen oktober gefietst. Wij hebben toen 1 week op camping de meeuw http://www.demeeuw.nl gestaan in Brielle, dit is ons goed bevallen. Het was heel goed weer voor eind oktober en het was ook niet erg druk op de camping. De trail hebben we in 2 dagen (dit moet natuurlijk niet maar wij hebben verder niet veel oversteekplaatsen gezien) in tegenovergestelde richtingen gefietst en zijn halverwege (hier begint cache 1 en eindigt de bonus) overgestoken over de grote weg (brug), dit is namelijk zo ongeveer de enige plek waar je "de Brielse Maas" kunt oversteken. Hier ligt ook een pontje in de omgeving, maar helaas in de periode toen wij er waren ging die niet meer (najaar, wintertijd) en ik durf niet met zekerheid te zeggen wanneer deze weer beginnen met de oversteek. Dus heel veel keus heb je niet als je aan de kant van de caches nummers 019 t/m 069 bent. Wij hebben 1 dag van 038 t/m 100 gefietst (en nog wat andere caches) en de andere dag nummers 037 t/m 001 + bonus.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, in ieder geval heel veel cache- en camperplezier,

groeten Franka van Kiekerjan (dit is overigens ook onze cachenaam)
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Geocaching



Bericht door Lieke »

Overnacht in Maassluis, en als het goed weer is kan je alles van daaruit op de fiets doen. Vind je dat wat veel, dan kan je prima parkeren op de aangegeven coörds en daarvandaan de ronde rijden.
Wij hebben de route ook in één dag gefietst, lekker een hele dag onderweg.
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Jvdberg

Re: Geocaching



Bericht door Jvdberg »

ok bedankt voor de antwoorden, wil hem in 2 dagen fietsen dus dan zal het ws toch de camping worden.
Zal dus onderweg ook moeten letten op de bonusgetallen, en daar zal het wel weer fout gaan :eh:
Nu nog ff wachten op beter weer en een aantal dagen vrij
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Geocaching



Bericht door Frank »

Rolling Rodie schreef:Daar zat ik ook aan re denken maar omdat we niet weten waar we precies heen of langs gaan kunnen we dat van te voren niks uitprinten
Ik heb ook een tijdje gesukkeld met cashes voorbereiden voor vakantie, wij hebben ook nooit een vaste route dus is het lastig om bv heel duitsland "mee te nemen"

Tegenwoordig doe ik het als volgt:
we weten wel ongeveer de streken waar we komen dus begin ik een week of twee voor onze vakantie met inladen van cashes in GSAK (via de google map optie) en maak op die manier een verzameling van zo'n 40000 cashes of meer. Deze exporter ik naar GPX file, dit krijg ik natuurlijk niet als GPX bestand op mijn garmin (is beperkt tot 5000 in GPX format)
Deze grote GPX file converteer ik (moet ook via een macro in GSAK kunnen maar nog niet gevonden) met GAPP naar een GGZ file (gecomprimeerde file met cashes) en dat past er wel op (heb gelezen max 2 miljoen in GGZ formaat)
Afgelopen vakantie heb ik overal waar we kwamen kunnen cashen, op garmin maakt het niet uit of je nu vanuit standard GPX werkt of vanuit een gecomprimeerde GGZ file

Van sommige multi's die me heel leuk lijken en waarbij ik zeker weet dat we daar in de buurt komen maak ik wel prints. maar dat zijn er maar een stuk of 3 á 4.

greetz Frank
Plaats reactie