Nu.nl camper advies

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door dedruivenplukker »

Dat ben ik met je eens , Jan.
Ik denk dat het artikel meer zegt over de site NU.nl dan over het camper gebeuren.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door Atoz »

Aloys schreef:
En je kunt beter een vakman gas en elektrisch laten aanleggen. Tenzij je jezelf een vakman vindt,
maar dat weet je dan wel van jezelf dus sla je dat advies gewoon in de wind.
Inderdaad een mooie omschrijving van ieder zijn technisch kunnen en niet kunnen maar helaas ook van een mogelijk technisch falen.

Ik hoef het echt niet altijd met Aloys eens te zijn, maar als ik sommige goedbedoelde raadgevingen lees hier op het forum dan is het verwonderlijk dat er niet meer camper ongevallen gebeuren.
Nee niet in het verkeer maar tijdens het maken en gebruiken van onze campers.

Het enige wat ik aan die pakketkoffer naar camper ombouw toestand NIET heb gedaan is de gasaansluiting.
Ontspanner - > darm -> kookplaat. Daar heb ik een technieker voor laten komen.
En nu stelt zich het probleem dat ik die man volgend jaar terug nodig heb want dan is onze gasdarm meer dan vijf jaar oud.

Maar misschien vind ik het artikel wel informatief geschreven want er staat voor een groot deel waarheid in.
Of moeten we tegenwoordig dan echt tegen alles zijn?

Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Lize1991
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 18:59

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door Lize1991 »

Veel ervaring met campers heb ik nog niet maar in grote lijnen kan ik me vinden in het verhaal.

Wij hebben een vier-persoons Renault L2H2 camper met een breed bed gehuurd om er achter te komen of een camper wat voor ons is. Daarvoor hebben we eerst op de beurs in Houten rondgekeken maar huren geeft meer informatie dan bezoeken van een beurs. Wat in het artikel staat over breedte van het bed ben ik het helemaal mee eens. Wij wisten niet dat je in een kleine camper echt comfortabel kan slapen.

Ik ken de regeltjes over keuren e.d. niet. Gelukkig had die huur camper een kooktoestel op diesel. Wel een veilige gedachte.
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door de toren »

Voor de nieuwe camperaar een nuttig artikel vooral dat op de camping staan . Ga zo door nu.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door Kroppie »

ik heb een kooktoestel op gas , en een boiler op gas, door mijzelf goed onderhouden , wel een veilige gedachte :thumbup: , net zo veilig als op diesel als die installatie goed onderhouden is, en net zo veilig als op een met verstand gestookte bbq of houtvuur.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door Meine »

Zo is het, ik heb op de bus ook wel eens bedenkelijke situaties meegemaakt met de Webasto diesel kachel. Sterker nog, er zijn er wel bussen om dat ding in de fik gegaan.
Ook ik heb 100% vertrouwen in de gas installatie in mijn camper. Alles valt of staat met goed onderhoud.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door 't Busje »

On4bgc schreef:dan is onze gasdarm meer dan vijf jaar oud.
Mijn darm is meer dan 70 jaar oud en nog nooit vernieuwd. :-B
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nu.nl camper advies



Bericht door Kroppie »

nu, is toch hetzelfde als telegraaf, oh leuk kun je ook nog eens lachen .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie