Vraag over Victron BMV 700Ah
Vraag over Victron BMV 700Ah
Probleem met het vasthouden van de Ah voorraad
Ik heb een Victron BMV 700 ingebouwd en daar wil ik de accucapaciteit (Ah) invoeren maar dat blijft er niet in staan als ik hem weer oproep.
De accugoep bestaat uit 2 maal 250Ah uitvoering en parallel geschakeld.
De opm kan zijn 'dit is veel', maar betreft een een oplegger van 11 m omgebouwd als camper.
Ik heb een Victron BMV 700 ingebouwd en daar wil ik de accucapaciteit (Ah) invoeren maar dat blijft er niet in staan als ik hem weer oproep.
De accugoep bestaat uit 2 maal 250Ah uitvoering en parallel geschakeld.
De opm kan zijn 'dit is veel', maar betreft een een oplegger van 11 m omgebouwd als camper.
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
Ik ken de software niet van het apparaat. Kan me 2 dingen voorstellen. Of je voert een waarde in die voorbij een maximum ligt of er is nog een save/opslaan handeling nodig.
Bluepowershop.nl zijn ook erg behulpzaam.
Bluepowershop.nl zijn ook erg behulpzaam.
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
TS, heb je al een reset gedaan +en- tegelijk indrukken?
En de peukert ingesteld?
Hoe heb je de shunt aangesloten, als laatste punt naar de - op de accu's?
En de peukert ingesteld?
Hoe heb je de shunt aangesloten, als laatste punt naar de - op de accu's?
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
Uh? Met verkeerde been uit bed gestaptblizard schreef:Als je de software niet kent, moet je ook geen aannames maken
Weinig constructieve opmerking.
Eigenlijk gewoon een simpele reactie Blizard!
De door mij aangevoerde mogelijkheden zijn basisbeginselen bij software instellingen van apparaten. Daarnaast geef ik een betrouwbare adres van een Victron dealer.
TS geeft verder geen duidelijk beeld van zijn knowhow op dit gebied.
P.S. Kom zelf uit de Telecom wereld met een Pascal, Novell, Unix environment en zie hedendaags Python programma's van mijn zoon voorbij komen.
Grt. Willart
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
In de gebruiksaanwijzing staat dat je bij het instellen van de capaciteit, na de invoer van elk cijfer apart op select moet drukken. Als dit niet helpt naar de fabrieksinstellingen gaan en opnieuw proberen. Ik hoop dat het dan wel gaat. Succes.c.dekker schreef:Probleem met het vasthouden van de Ah voorraad
Ik heb een Victron BMV 700 ingebouwd en daar wil ik de accucapaciteit (Ah) invoeren maar dat blijft er niet in staan als ik hem weer oproep.
De accugoep bestaat uit 2 maal 250Ah uitvoering en parallel geschakeld.
De opm kan zijn 'dit is veel', maar betreft een een oplegger van 11 m omgebouwd als camper.
Dick
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groet,
Dick
Hymer B-514 SL 3 liter automaat uit 2011 op FIAT Ducato onderstel.
Dick
Hymer B-514 SL 3 liter automaat uit 2011 op FIAT Ducato onderstel.
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
De handleiding:
https://www.victronenergy.com/upload/do ... -PT-IT.pdf
Ter info: 01. Battery capacity / De accucapaciteit in ampère-uur
Standaard ------------- Bereik ------------- Stapgrootte
200Ah ----------------- 1 – 9999Ah ------- 1Ah
https://www.victronenergy.com/upload/do ... -PT-IT.pdf
Ter info: 01. Battery capacity / De accucapaciteit in ampère-uur
Standaard ------------- Bereik ------------- Stapgrootte
200Ah ----------------- 1 – 9999Ah ------- 1Ah
H20
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
Nee hoor, maar als je zo'n BMV niet hebt, voegt het ook niks toe.309T16 schreef:Uh? Met verkeerde been uit bed gestaptblizard schreef:Als je de software niet kent, moet je ook geen aannames maken
Weinig constructieve opmerking.
Eigenlijk gewoon een simpele reactie Blizard!
De door mij aangevoerde mogelijkheden zijn basisbeginselen bij software instellingen van apparaten. Daarnaast geef ik een betrouwbare adres van een Victron dealer.
TS geeft verder geen duidelijk beeld van zijn knowhow op dit gebied.
P.S. Kom zelf uit de Telecom wereld met een Pascal, Novell, Unix environment en zie hedendaags Python programma's van mijn zoon voorbij komen.
Grt. Willart
Misschien kan ts eerst dit filmpje bekijken https://www.victronenergy.com/blog/2017 ... y-monitor/
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
Shunt is goed aangesloten , want verder werkt alles goed . reset met + en - te gelijk ook al gedaan dan komt de teller op 0200 te staan , deze open ik en verander het , begin 0 dan 2 veranderen in 5 en doorgaan met de andere 00 , dan geeft hij een pieptoon ( opslaan ) en dan ga ik terug naar de gewone modes en scrol ik weer van volt door naar amp , en verder dan staat hij weer op 0 . na dat er enige tijd stroom is verbruikt telt hij wel want dan geeft hij - 4 amp aan .
er is nog wel een opmerking code 64 en daar staat dat je het systeem moet openen , maar dat is voor de geschiedenis dat op kan roepen hoe het overzicht is accu verbruik , en deze staat standaard op on ( gesloten ) .
PS . ik heb ook al eens een 600 ingeboud en daar ging alles goed zelf de atmomatiche - gen- start
er is nog wel een opmerking code 64 en daar staat dat je het systeem moet openen , maar dat is voor de geschiedenis dat op kan roepen hoe het overzicht is accu verbruik , en deze staat standaard op on ( gesloten ) .
PS . ik heb ook al eens een 600 ingeboud en daar ging alles goed zelf de atmomatiche - gen- start
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
Wat voor electronica spullen heb je er nog meer op zitten, ik herken je probleem helemaal niet.
Eigenlijk kijk ik nooit op de BMV, omdat ik ook een CX control heb.
De BMV kijkt alleen naar de shunt, hij telt de langskomende amperes op (gemakkelijk gezegd) als je de shunt niet vlak voor de - van de accu's heb zitten, kun je mogelijk ook vreemde dingen krijgen.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat ie gewoon stuk is. Ik had eerst een 602, die ook vreemde dingen deed, ik kreeg er toen een 702 voor terug
Waar woon je, je mag die van mij wel even lenen om te kijken of die anders reageert.
Eigenlijk kijk ik nooit op de BMV, omdat ik ook een CX control heb.
De BMV kijkt alleen naar de shunt, hij telt de langskomende amperes op (gemakkelijk gezegd) als je de shunt niet vlak voor de - van de accu's heb zitten, kun je mogelijk ook vreemde dingen krijgen.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat ie gewoon stuk is. Ik had eerst een 602, die ook vreemde dingen deed, ik kreeg er toen een 702 voor terug
Waar woon je, je mag die van mij wel even lenen om te kijken of die anders reageert.
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
De shunt zit valkbij de accu geplaats en de bekbabeling is 50 kwadraad ook de koppeling tussen de accu's is 35 kwadraad
Zoals ik al vertelde alles werkt goed , allen de voorraad amp ( 500 ) wil hij niet opslaan .
Ik heb de manuel van vicktron ( vicktron BVM 700) op internet glezen ,deze start in NL op pagina 41 en wordt daar verwezen naar 64 , en dat is op blz 30 daar staat dat je hem moet ontgrendelen om de fabrieks instellingen te herstellen . Dit ga a.s donderdag uitvoeren .
Er zit geen andere elektronica op deze camper als gewoone verbruikers o.a TV , verlichting , omvormer 12 v-230 en een apparte acculader alle verbuiker gaan via de shunt deze is 500 Ah .
De standplaat is Winkel NH
Zoals ik al vertelde alles werkt goed , allen de voorraad amp ( 500 ) wil hij niet opslaan .
Ik heb de manuel van vicktron ( vicktron BVM 700) op internet glezen ,deze start in NL op pagina 41 en wordt daar verwezen naar 64 , en dat is op blz 30 daar staat dat je hem moet ontgrendelen om de fabrieks instellingen te herstellen . Dit ga a.s donderdag uitvoeren .
Er zit geen andere elektronica op deze camper als gewoone verbruikers o.a TV , verlichting , omvormer 12 v-230 en een apparte acculader alle verbuiker gaan via de shunt deze is 500 Ah .
De standplaat is Winkel NH
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
Instelling 64 staat op off?
Bij het instellen van de Ah hoef je niet te bevestigen, na het ingeven van het laatste cijfer nog een keer op select drukken en het moet er instaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij het instellen van de Ah hoef je niet te bevestigen, na het ingeven van het laatste cijfer nog een keer op select drukken en het moet er instaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Vraag over Victron BMV 700Ah
Normaal mag je geen probleem hebben met een BMV700.
Ook niet met het instellen van een accucapaciteit van 500Ah/24V.
Er zijn er die veel meer hebben.
Maar dat een BMV700 zijn settings gaat verliezen dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Of zit je die iedere keer stroomloos te maken ?
Als je wel problemen hebt dan moet je:
- de installatie van de shunt in het systeem laten nakijken.
- Al de settings van de BMV overlopen.
- De BMV in een zeldzaam geval vervangen als die stuk is. Dat merk je als de waardes totaal verkeerd zijn.
Ook niet met het instellen van een accucapaciteit van 500Ah/24V.
Er zijn er die veel meer hebben.
Maar dat een BMV700 zijn settings gaat verliezen dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Of zit je die iedere keer stroomloos te maken ?
Als je wel problemen hebt dan moet je:
- de installatie van de shunt in het systeem laten nakijken.
- Al de settings van de BMV overlopen.
- De BMV in een zeldzaam geval vervangen als die stuk is. Dat merk je als de waardes totaal verkeerd zijn.
Groeten Kampo