Accuvoltage verschil
Re: Accuvoltage verschil
oke , dat is perfekt , maar praktisch wat lastiger uitvoerbaar en moeilijker uitleggen aan iemand die dat nog niet weet.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Accuvoltage verschil
Ik zal volgende week eens gaan oefenen.
Dank voor de reacties!
Michel
Dank voor de reacties!
Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Re: Accuvoltage verschil
Nou, ik heb mij eens aan het meten van ampères/lekstroom gewaagd.
Ben nu via de zijdeur naar binnen gegaan om het opstarten van de robot te vermijden. Voltage gemeten: 12.66v. Niets aan het handje dus.
Minpool los en met de multimeter op amperes een prikker op de minpool en tweede prikker op de accuklem krijg ik 0.05. Helemaal goed toch??
Michel
Ben nu via de zijdeur naar binnen gegaan om het opstarten van de robot te vermijden. Voltage gemeten: 12.66v. Niets aan het handje dus.
Minpool los en met de multimeter op amperes een prikker op de minpool en tweede prikker op de accuklem krijg ik 0.05. Helemaal goed toch??
Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
- pepon
- Berichten: 2418
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: Accuvoltage verschil
Is 12,66 x 0,05 = 0,633 Watt, dus ruim een halve Watt wat er toch wordt verbruikt.
Maar is niet verontrustend dacht ik.
Groet, Ron.
Maar is niet verontrustend dacht ik.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: Accuvoltage verschil
Ligt er helemaal aan hoelang de motor niet gestart wordt.
50mA per dag is 50x24=1200mAh=1.2Ah per dag.
Per maand dus 36Ah
50mA per dag is 50x24=1200mAh=1.2Ah per dag.
Per maand dus 36Ah
Re: Accuvoltage verschil
Zo maar even een opmerking, 0,05 gelezen maar is dat in de A stand, 0,1 A stand van de meter of de mA stand?
Maakt nogal wat verschil. 50 mA is heel wat voor lekstroom.
Kees.
Maakt nogal wat verschil. 50 mA is heel wat voor lekstroom.
Kees.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Accuvoltage verschil
Niet alles wat je op deze manier meet is natuurlijk lekstroom. De stroom die nodig is voor bijvoorbeeld de ontvanger van de afstandsbediening of het display-gedeelte dat blijft werken op je dashboard meet je tegelijk ook. En die stromen kun je niet terug op 0 krijgen, tenzij je de accu helemaal loskoppelt. 50 mA vind ik dan niet zo veel.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Re: Accuvoltage verschil
Ok definiëren we dit als reststroom om een semantische discussie te vermijden[WHITE SMILING FACE]
Een ontvanger van het deurslot trekt maximaal 5mA volgens mij, worden super low energy ontwikkeld.
Kees.
Een ontvanger van het deurslot trekt maximaal 5mA volgens mij, worden super low energy ontwikkeld.
Kees.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Accuvoltage verschil
TestCase schreef:Zo maar even een opmerking, 0,05 gelezen maar is dat in de A stand, 0,1 A stand van de meter of de mA stand?
Maakt nogal wat verschil. 50 mA is heel wat voor lekstroom.Kees.
Heeft TS duidelijk vermeld.
Re: Accuvoltage verschil
Oeps, lezen blijft moeilijk.
Kees.
Kees.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Accuvoltage verschil
Vergis je nietTestCase schreef:Ok definiëren we dit als reststroom om een semantische discussie te vermijden[WHITE SMILING FACE]
Een ontvanger van het deurslot trekt maximaal 5mA volgens mij, worden super low energy ontwikkeld.
Kees.
de ruststroom bedraagt bij mij (in een 24V systeem)
Bedieningsmodule chauffeurszijde: 9,25mA
Bedieningsmodule begeleiderszijde: 10,41mA
Alles opgeteld zit het voertuiggedeelte op 66,57mA volgens tabel opgave fabrikant.
(radio, tacho, deurmodules, afstandbediening, boordcomputer, automaat, dashboard)
De opbouw met als grootste ruststroomvreters (eveneens 24V) zelf gemeten
Cyrix relais closed 10mA
Heater Board circuit 40mA
BMV702 1mA
MPPT (loopt op tot 110mA , later enkel MPPT zonder panels 70mA) 40mA
Bluetooth module: 2mA
Samengeteld bijna 100mA maar het fluctueerd wel een beetje
Dat kan kloppen want komt ongeveer overeen met het aantal Ah die op de BMV verdwenen zijn na een langeduur meting zonder zon. Dat was na 300h gemiddeld 0,14139A (in een groter 24V systeem)
Deze metingen met precisie Ampère meter zijn niet gemakkelijk.
Je moet eerst de solar installatie verwijderen
Track and Trace en Alarm systeem wegnemen.
Dan moet je het scheidingsrelais openzetten
Vervolgens voertuig en opbouw apart meten
en dan het verbruik van de scheidingsrelais.
Groeten Kampo
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Accuvoltage verschil
Het is inderdaad ongelooflijk wat er in moderne auto´s allemaal aan ruststromen te bezuinigen valt.
Overigens zijn ruststromen in een 24V-systeem minder kritisch als in een 12V systeem maar dat verder terzijde.
En eh..... Cees, ik ben maar een eenvoudige Hollander.
Wat is dat "semantisch"?
Overigens zijn ruststromen in een 24V-systeem minder kritisch als in een 12V systeem maar dat verder terzijde.
En eh..... Cees, ik ben maar een eenvoudige Hollander.
Wat is dat "semantisch"?
Paul.
Re: Accuvoltage verschil
Semantisch komt van Semantiek en is simpel gezegd hoe je iets met woorden/zinnen benoemd of beschrijft. (Ik ben ook geen Neerlandicus hoor.)
Kees.
Kees.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB