Charles, bedankt voor de extra info.
De 220V kabel van de aanhanger gaat op de walstroomaansluiting van de camper veronderstel ik? Dus ook alleen tijdens stilstand.
Zal prima werken. Naast het rendementsverlies is het monitoren van de 280Ah accu's dan ook belangrijk. Maar dat geldt ook al voor het opladen van de Scootmobielaccu's.
Zoals ik al schreef, zou het niet mijn oplossing zijn, maar vind het wel creatief
Accu’s van aanhanger doorschakelen naar huishoudaccu’s?
Re: Accu’s van aanhanger doorschakelen naar huishoudaccu’s?
zo heb ik ooit voor iemand die allemaal 12 volt spullen had en een ander voertuig kocht wat 24 volt boordspanning had.
op de voertuig installatie een 24>230volt omvormer aangesloten, daarop een 230<12 volt lader op aangesloten voor de hh installatie, e.e.a. met een omschakel automaat en een D+ aansluiting om ongewenste situaties te vermijden.
buiten de verliezen draait het probleemloos, en wat heet verliezen ,in het brandstofverbruik merk je het (bijna)niet.
jos
op de voertuig installatie een 24>230volt omvormer aangesloten, daarop een 230<12 volt lader op aangesloten voor de hh installatie, e.e.a. met een omschakel automaat en een D+ aansluiting om ongewenste situaties te vermijden.
buiten de verliezen draait het probleemloos, en wat heet verliezen ,in het brandstofverbruik merk je het (bijna)niet.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything