Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door Metor »

We zijn van plan om in de Hymer 654sl 2008 de Camos 1710D te vervangen door iets moderners en breedbeeld. De Camos hangt in een uittrekbaar bovenkastje. Als die open staat kun je de Camos omlaag laten vieren. Ivm de afmetingen van het kastje is met name de breedte van de tv van belang. De Camos meet 42.2cm.
De tv'v die ik gevonden heb zijn +/- 44cm breed en zou misschien net moeten kunnen.:
Alphatronics SL-19 DSB, Avtex Tv L188DRS of Denson 19TVslim DVB-S2-DVD
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tv,s en dan specifiek ook met het inbouwen in de bovenkast van de 2008 hymer 654sl ivm de passing ? Neem aan dat ook andere Hymers van die tijd eenzelfde inbouwkast/constructie hebben.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Denson maar weet niet of de beugel passend te maken is ivm de plaats van de vesa aansluiting op de tv.
Wat zijn de ervaringen met deze (of andere) 18.5 inch tv's om in te bouwen in een Hymer met deze constructie?
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl 2008 vervangen door ?



Bericht door Toon »

als je de tv constant op de rugsteun laat rusten hoef je niets aan te passen
zelf heb ik in de bodem van de bovenkast in de zijkanten een uitsparing gemaakt zodat het bredere scherm en net doorheen kan
en het klepje eraf gelaten
uitsparing is misschien 2 cm breed
iets meer als de dikte van de tv aan de zijkanten
TV is een samsung
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door Metor »

Toon, weet je ook welk type Samsung tv je hebt of afmetingen hiervan?
Dus je hebt het kastje aangepast alleen om de tv te kunnen laten zakken met de bestaande bevestigingsbeugel?
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door Toon »

het is niet meer de jongste
een samsung LT 22 D390
en inderdaad de bodem wat aangepast
aan de wand kant ongeveer 15 mm ingezaagd
aan de andere kant ongeveer 20 mm ingezaagd
zo kan hij door die inkepingen mooi naar boven gedrukt worden
hij komt dan wel een cm ongeveer eronder uit
maar hij staat bij bijna altijd naar onder op de hoofdsteun
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Deejee
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 10:55
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door Deejee »

Wij hebben in onze 694sl hetzelfde tv-kastje en hebben daarin onze oude 15 inch vervangen door de volgende 19 inch Alphatronics LED tv. Met enig passen en meten is het gelukt. Blijft volgens mij geen ruimte meer over om een nog grotere te plaatsen.

Alphatronics TFT-LED-Flachfernsehgerät T-19 eWSB

Ik weet zo niet of dit type nog leverbaar is, deze zit er nu twee jaar in. Maar de afmetingen kun je vast wel terugvinden op internet en dan weet je dat deze past.

Succes,
Dick
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door Metor »

Toon, toch bedankt voor de info. In jouw Hymer integraal is de constructie van de tv kast anders.

Dick, ook bedankt voor de info met waarschijnlijk dezelfde kast en constructie. Zat er bij jou maar een 15 inch erin? bij ons is het een 17inch Camos 4-3 beeldscherm. De Alphatronics T-19 eWSB kan dus passen.
De Alphatronics SL-19 DSB van ons lijstje heeft denk ik dezelfde afmetingen, ga ik checken.
Heb je daarbij niets aan de beugel, ophanging of kast moeten veranderen en kan de tv nog omlaag?
Gebruikersavatar
Deejee
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 10:55
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door Deejee »

Nee, ik heb niets aan de beugel of het kastje zelf veranderd. De tv gaat gewoon omlaag en het kastje gaat zonder verdere aanpassingen gewoon dicht. Wel heb ik in plaats van de oorspronkelijke schroef-/bevestigingsgaten in de beugel een paar nieuwe moeten boren. Van voren gezien zit de tv zo ver mogelijk naar links geplaatst. Bij gebruik van de originele bevestigingsgaten ging het kastje net niet dicht. Nu wel.

Gr,
Dick
John de Jong
Berichten: 55
Lid geworden op: di 24 feb 2015, 19:55
Locatie: Tiel

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door John de Jong »

Ik heb vorig jaar bij Oberlink een Salora 19LED1500 12 Volt gekocht voor onze Hymer B 614 SL
voor de montage heb ik 4 nieuwe gaatjes in de houder moeten boren, maar alles past en schaaft nergens tegen aan. Deze TV heeft een goed scherp beeld en ook onder een grote hoek. Tevens zitten de extra aansluitingen voor USB, koptelefoon en kabel aansluiting voor op de camping aan de goede zijde .zodra hij naar beneden geschoven is, zijn deze goed bereikbaar.
Op de USB aansluiting kun je een externe DVD speler hangen, ik speel de DVD, s af via de multimedia set die aan gesloten zit op de AV aansluiting op de TV en heb een super geluid via de multimedia set
Groetjes John
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door Metor »

Bedankt Dick, hier kan ik wel wat mee.
De nieuwere Alphatronics heeft dezelfde afmetingen dan de jouwe. Ook de Denson heeft nagenoeg gelijke afmetingen, wel vesa 75x75 ipv 100x100. Zou dus ook moeten passen met nieuwe gaten in bestaande beugel voor de bevestiging.
Ook bedankt John, de Salora ga ik ook eens bekijken.
Gebruikersavatar
doffud
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 10:19

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door doffud »

Metor schreef:We zijn van plan om in de Hymer 654sl 2008 de Camos 1710D te vervangen door iets moderners en breedbeeld. De Camos hangt in een uittrekbaar bovenkastje. Als die open staat kun je de Camos omlaag laten vieren. Ivm de afmetingen van het kastje is met name de breedte van de tv van belang. De Camos meet 42.2cm.
De tv'v die ik gevonden heb zijn +/- 44cm breed en zou misschien net moeten kunnen.:
Alphatronics SL-19 DSB, Avtex Tv L188DRS of Denson 19TVslim DVB-S2-DVD
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tv,s en dan specifiek ook met het inbouwen in de bovenkast van de 2008 hymer 654sl ivm de passing ? Neem aan dat ook andere Hymers van die tijd eenzelfde inbouwkast/constructie hebben.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Denson maar weet niet of de beugel passend te maken is ivm de plaats van de vesa aansluiting op de tv.
Wat zijn de ervaringen met deze (of andere) 18.5 inch tv's om in te bouwen in een Hymer met deze constructie?
Ik heb in mijn Hymer B514SL een zelfde kastje. Hierin heb ik de Denson 19' tv ingebouwd. De ophangbeugel heb ik wel iets verplaatst om alles precies te laten passen. Zonder zagen past het nu prima en kan het luikje onder netjes dichtschuiven. Het handvatje aan het luikje heb ik wel verwijderd omdat de schroeven aan de binnenkant anders tegen de tv kwamen.

Groet Dick.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groet,
Dick



Hymer B-514 SL 3 liter automaat uit 2011 op FIAT Ducato onderstel.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door Metor »

Dick (doffud) De tv kast die jij hebt is helaas niet gelijk aan de onze. Je hebt waarschijnlijk dezelfde kast/constructie dan Toon, die hier ook al gereageerd heeft.
Gebruikersavatar
doffud
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 10:19

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door doffud »

Sorry dan heb ik het verkeerd begrepen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groet,
Dick



Hymer B-514 SL 3 liter automaat uit 2011 op FIAT Ducato onderstel.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door Metor »

Uiteindelijk besloten om een Avtex L188drs aan te schaffen ter vervanging van de verouderde 4:3 Camos in onze Hymer T654SL in de uittrekbare bovenkast. Dit is een 18.5inch met afmetingen 43.7x26cm met DVD, satelliet ontvanger en DVB-T.
De hele omlaag trekbeugel constructie heb ik verwijderd en de tv vast tegen de wand van de kast geschroefd. De omlaag trekbeugel van ca 3.5kg was altijd aan het rammelen tijdens het rijden, daar ben ik nu van af alsook van het gewicht. De tv is ca 2kg. lichter dan de Camos die erin zat. Totaal toch zo'n 5kg aan gewicht bespaard.
Op de kastwand 2 stalen strippen vastgezet met gaten voor de 100x100mm vesa bevestiging en de tv van achter vastgeschroefd. Het is mm-werk, het past er maar net in.
De tv hangt nu wel een stuk hoger, zullen we wel aan wennen. Vanuit de bijrijdersstoel gezien is een klein hoekje links onder scherm (paar cm) net niet zichtbaar, vanwege de voordeur van de kast, vanuit de andere stoel goed volledig zicht.
Morgen de tv aansluiten, denk de AV ingang te gebruiken vanaf de Oyster satelliet ontvanger, zoals de Camos ook aangesloten was. Een andere optie is de satelliet ingang te gebruiken. Vanuit de Oyster ontvanger kan ik deze doorlussen naar de tv. Ook nog even uitzoeken hoe dan het tv geluid naar de audio installatie te dirigeren is.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Camos 1710d in Hymer 654sl (2008) vervangen door...?



Bericht door Metor »

Hier nog een foto van de gewijzigde tv.
Perfect beeld. De 10j oude Camos was echt aan vervanging toe.
Bijlagen
avtex 18.5inch tv.jpg
avtex 18.5inch tv.jpg (126.81 KiB) 1280 keer bekeken
Plaats reactie