Tablet als monitor?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tablet als monitor?



Bericht door TestCase »

Heren, om video om te zetten heb je toch ook een speciale adapter nodig, zie mijn eerste post hierboven.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Tablet als monitor?



Bericht door travelscout »

Zelf heb ik dit ook uitgeprobeerd (samsung tabblad - raspberry cam in remachterlicht met lens 120gr.)
Zowel bekabeld (usb) als draadloos (wifi).
Vooral omdat je dan geen analoog beeld meer om hoeft te zetten naar een digitaal beeld (de speciale adapter).

Maar helaas, ip-cams leveren een wisselende en vaak te grote vertraging bij achteruitrijden.
Daardoor ontstaat er een risico op schade.
Voor het vastleggen van beelden is dit wel erg handig.



p.s. die adapter van testcase werkt maar één kant op: analoog -> digitaal en levert ook teveel vertraging.
Paul.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tablet als monitor?



Bericht door TestCase »

Even spraakverwarring voorkomen, ts gebruikt volgens mij geen ip-cams maar andere, draadloze, camera's. Een ip-cam is een camera die een ip adres krijgt, internet protocol. Deze ip-cams zijn notoire vertragers door het gebruikte ip protocol zowel draadloos als bedraad.
Dit wil niet zeggen dat de cameras van ts wel of niet vlekkeloos gaan werken op die tablet want er komt nogal wat 'heisa' bij kijken qua bekabeling en adapter, maar dat is de keuze van ts. IP vertraging heeft ts in iedergeval geen last van.

Geen kritiek maar verduidelijking.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Euro-Trotter »

Dat klopt TestCase. Het zijn 2,4Ghz camera's zonder vertraging. Ik heb dat uit kunnen testen op onze tv in de woonkamer.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Euro-Trotter »

Alles lezende kom ik tot de volgende opstelling. Als het niet klopt hoor ik dat uiteraard graag!
Wat ik nog graag zou willen weten is of het bij de USB splitter wat uitmaakt welke twee draden samen komen? In mijn voorbeeldplaatje komen male-usb en female-usb samen in male-micro-usb. Dus van video + stroom --> tablet. Of kun je die aansluitingen ook door elkaar gooien, dus video + tablet --> stroom?

Afbeelding
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tablet als monitor?



Bericht door TestCase »

Plaatje is correct qua aansluitingen. Voor de USB aansluitingen is het belangrijk dat je een data+power kabel neemt, 4 draads, en dus niet een power kabel daar zitten de D draden vaak niet in. Het type kabel wordt vaak vermeld, staat er niets dan is het vaak goed.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Tablet als monitor?



Bericht door travelscout »

Inderdaad zo een stuk duidelijker.

Hoe groot is de vertraging dan van een analoog-digitaal adapter (cinch-usb)?
Jammer dat je zo beperkt blijft tot een ouderwets tv-signaal (576 lines in plaats van HDTV/1080p).

Vergeet de 12VDC-voeding voor de camera niet.
Paul.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Euro-Trotter »

Ik zat aan deze kabel te denken.
De voeding komt dan uit de gewone male USB. Voedt deze dan ook het tablet?

Voor wat betreft de adapter heb ik mijn zinnen gezet op: https://nl.aliexpress.com/item/Hot-Sale ... c029&tpp=1
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 05 jan 2018, 18:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Te lange link aangepast.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Tablet als monitor?



Bericht door jansloos »

Jullie gaan voorbij aan het feit dat uit de draadloze ontvanger een cinch aansluiting komt, met een eenvoudig video signaal.
Bij Alle getoonde kabels ontbreekt die aansluiting?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tablet als monitor?



Bericht door TestCase »

Euro-Trotter schreef:Ik zat aan deze kabel te denken.
De voeding komt dan uit de gewone male USB. Voedt deze dan ook het tablet?

Voor wat betreft de adapter heb ik mijn zinnen gezet op: https://nl.aliexpress.com/item/Hot-Sale ... c029&tpp=1
USB kabel is OTG dus data moet ook werken zou ik denken.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tablet als monitor?



Bericht door TestCase »

jansloos schreef:Jullie gaan voorbij aan het feit dat uit de draadloze ontvanger een cinch aansluiting komt, met een eenvoudig video signaal.
Bij Alle getoonde kabels ontbreekt die aansluiting?
Op het laatste plaatje zie twee gele cinch/tulp connectors?
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Tablet als monitor?



Bericht door jansloos »

Yep,
Dat is de goede. En ook de enige :-B

Is een capture steker. Bedoelt om van je oude videocamera naar de computer ( met een programmaatje) beelden over te zetten.

Wit rood zijn voor het geluid. Links/ rechts.

Zo niet weten met welk programma je achteruitrij beelden zichtbaar kunt maken.

VLC misschien?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Euro-Trotter »

Met een EasyCap app (zoals TestCase) al aangaf, zou het moeten kunnen werken.
Zie dit filmpje
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Euro-Trotter »

Even een tussenbericht. Ik heb de adapter Easycab en de splitskabel bij de Chinees besteld. De kabel heb ik inmiddels binnen. Het is deze kabel. Helaas werkt deze niet zoals ik gehoopt had!! :thumbdown:
Ik heb de male-micro-usb op mijn telefoon aangesloten en de male-usb op een stroombron en in de female-usb heb ik een usbstick gestoken. Dus zo:

Afbeelding

Waar ik destijds al bange vermoedens over had is helaas bewaarheid geworden: het maakt wel uit welke kabels samen komen. Nu komen ze samen bij de aansluiting van de data: de usbstick of de Easycap. De stroom van de male-usb gaat alleen naar de female-usb en niet naar male-micro-usb van tablet of telefoon. Althans ik vermoed dat het zo gaat. Ik had toch die andere moeten nemen. Nu is de financiële pijn niet zo groot $1,15 incl. verzendkosten (!!!) maar het kost wel tijd. Nu nog de goede kabel ergens op Ebay of bij de Chinees zien te vinden!
Wordt vervolgd.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Plaats reactie