Welke huishoudaccu?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Welke huishoudaccu?



Bericht door Toon »

nou de kwaliteit kan ik je zeggen dat het wel goed zit zelfs zeer goed
wij hebben deze iQ accu's de ( 2x greentop 85 amp ) nu al bijna 5 jaar in gebruik
maar ze willen wel geladen worden tot 14,8 max
ook moet de rest van de installatie daar ook op aangepast worden
de standaard camper lader is te licht deze moet vervangen worden door een die tot 14,8 gaat
voor de zonnepaneel regelaar geld het zelfde verhaal ook deze moet tot 14,8 gaan
dieper als 10 a 11 volt worden ze nooit ontladen
want dan houd de meeste apparatuur in de camper het wel voor gezien en schakelt zich zelf wel uit
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
c.dekker
Berichten: 405
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Welke huishoudaccu?



Bericht door c.dekker »

Metor , ik heb ervaring met deze accu's je geeft aan meer lood en gewicht en geld , maar dit beteken ook langer stroom en levens duur bij een goede lading max 14,8 , ik ben momenteel een installatie aan het aanpassen en daar zitten ze al 8 jaar in en geven na een belasting test van 250 AH 10 sec nog goed spanning en de voltmeter die loop nog om hoog tijdens de test .

Deze accu,s worden ook wel een te diep ontladen , hoe wel ik dit afraad aan de eigenaar is er nu een Victron B M V 700 ingebouwd .

De prijs is ook de kwaliteit , en de stelling daar voor kan ik er ook twee of drie andere voor kopen is nog maar de vraag of deze het zelfde presteren , mijn ervaring echt van niet .

Het wil niet zeggen als je een 100 Ah accu koopt voor een lage prijs dat hij ook 100 Ah voorraad heeft , daar ben ik al langer achter dat dit niet klopt .
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Welke huishoudaccu?



Bericht door travelscout »

Het spijt me maar ik begin ook niet aan een accu, als er geen specificatie-bladen beschikbaar zijn.

Als je goede spullen verkoopt doe je daar gewoon niet geheimzinnig over.
Zoals in de trant van: "neem even contact op voor een advies op maat".

Is zo verschrikkelijk jaren 80....
Paul.
Plaats reactie