CanalDigitaal en de Internet App

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door rzwiebel »

Misschien toch maar even, ondanks de vele negatieve reacies op CanalDigitaal. Ze hebben ook een TV-app, waarop je via internet de zenders van jouw pakket kunt ontvangen. Op de site staat nog "..... in heel Nederland." Inmiddels zijn ze een proef gestart om de app zonder geo-blokkade, dus in heel de wereld, werkzaam te hebben. Dat is gelukt, al weten nog maar weinig mensen dat. Voorlopig houden ze dat zo, totdat de App volledig is doorgetest, aldus een medewerker vanmorgen van CD. Hoe dan ook, je hebt nu via de TV-app van CD in de gehele wereld de beschikking over jouw abonnements-zenders.
Ik heb het zojuist getest, door virtueel (via VPN) in de VS, Mexico, Spanje en Japan te gaan zitten. Overal uitstekende ontvangst, geen last van winterse invloeden. Daar kan Joyne even niet aan tippen.

Heb je geen CanalDigitaal, maar bijvoorbeeld Ziggo of Tele2, dan kun je met hun App helaas niet in het buitenland TV kijken (bij Tele2 zelfs niet "buiten de deur"; deze app werkt alleen via het thuis-modem van Tele2!) Er zijn echter wel mogelijkheden om dat te omzeilen. Ik heb daarvoor een handleiding geschreven, die je kunt inzien op http://www.zwiebelfam.nl/camper/index.htm :idea:
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door myway »

Misschien en met nadruk op misschien eindelijk iets goeds van canaldigitaal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door Toon »

waarom eindelijk
al ongeveer 15 jaar CD en nog nooit problemen gehad
mocht er ooit is geen ontvangst zijn geweest lag het altijd aan mijn installatie of aan slecht weer
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Bert
Berichten: 1154
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door Bert »

Ik dacht vanaf het basispakket


Bert
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door rzwiebel »

Bert schreef:Ik dacht vanaf het basispakket Afbeelding


Bert
Hoe bedoel je Bert?
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door hathi »

Toon schreef:waarom eindelijk
al ongeveer 15 jaar CD en nog nooit problemen gehad
mocht er ooit is geen ontvangst zijn geweest lag het altijd aan mijn installatie of aan slecht weer
Geld ook voor mij,en dat komt niet omdat wij beiden uit het zuiden komen !?en de App gebruik ik al zo lang als die er is,meestal als mijn vrouw dat SBS/RTL gezeik wil zien :lolno: ,ook tot volle tevredenheid,hulde aan CD
Hans
Bert
Berichten: 1154
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door Bert »

rzwiebel schreef:
Bert schreef:Ik dacht vanaf het basispakket Afbeelding


Bert
Hoe bedoel je Bert?
Staat in de beschrijving van CD. Ik heb dat goedkope pakket van €10
Even een screenshot gemaakt, het gaat vanaf RecreatieBasisHD Pakket
Afbeelding


Bert
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door Aloys »

rzwiebel schreef:Ik heb daarvoor een handleiding geschreven, die je kunt inzien op http://www.zwiebelfam.nl/camper/index.htm :idea:
Perfect! Ik zal daar eens mee aan de slag, voor in de camper. Ook handig/veilig i.v.m. een pi-mediastreamer, neem ik aan?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door rzwiebel »

Aloys schreef:
rzwiebel schreef:Ik heb daarvoor een handleiding geschreven, die je kunt inzien op http://www.zwiebelfam.nl/camper/index.htm :idea:
Perfect! Ik zal daar eens mee aan de slag, voor in de camper. Ook handig/veilig i.v.m. een pi-mediastreamer, neem ik aan?
Yep, zie https://www.homecinemamagazine.nl/2017/ ... -nog-meer/
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door Atoz »

Zonder het topic te willen kapen, vandaag de app van tv Vlaanderen hier in Spanje gebruikt om het journaal te kijken.
Zonder vpn of zo , gewoon via normaal (?) Internet.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24455
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door javanes »

rzwiebel schreef: Hoe dan ook, je hebt nu via de TV-app van CD in de gehele wereld de beschikking over jouw abonnements-zenders.
Ik heb het zojuist getest, door virtueel (via VPN) in de VS, Mexico, Spanje en Japan te gaan zitten. Overal uitstekende ontvangst, geen last van winterse invloeden. Daar kan Joyne even niet aan tippen.
Dit staat er o.a. in het startbericht.
Dus ook bij Canal Digitaal geen probleem zonder VPN verbinding.

TV Vlaanderen en Canal Digitaalzijn tenslotte broer en zus.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door rzwiebel »

On4bgc schreef:Zonder het topic te willen kapen, vandaag de app van tv Vlaanderen hier in Spanje gebruikt om het journaal te kijken.
Zonder vpn of zo , gewoon via normaal (?) Internet.
Via de NOS App kon je in het verleden ook al het Journaal e.d. zien, maar nooit "live"; je moest een half uur wachten en dan pas werd het beschikbaar. Ook andere "uitzendingen gemist" kon je kijken, maar alleen die uitzendingen die ook als zodanig beschikbaar werden gesteld (soms tegen betaling zoals bij RTL-XL). Met de CanalDigitaal App kun je nu live, real-time, jouw zenders kijken.
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: CanalDigitaal en de Internet App



Bericht door Ger en Loes »

Afgelopen 7 weken in Portugal(Algarve) via de canal digitaal app tv gekeken via mijn telefoon. Kaartje van internetprovider NOS gekocht en voor dertig euro per maand onbeperkt internet dus ook tv gekeken via dat kaartje. Geen gefriemel meer met schotels en via chromecast doorgestuurd van de telefoon naar mijn gewone tv in de camper. Prima HD kwaliteit en alle zenders net als thuis. Onder een boom of naast een gebouw staan maakt niet uit. Prima tevreden ermee.
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Plaats reactie