Hoog voltage accu's in de camper

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door Kroppie »

oh jee, nog ff en we hebben een gevaarlijke terrorist in ons midden :-B :crazy: :mrgreen:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door Arie55 »

in grote lijnen is het electrisch verwarmen van water de grootste verbruiker. Denk aan boilers, water voor koffie/thee, wasmachines, wasdrogers enz. DAAR heb je die enorme vermogens voor nodig. De rest zijn maar niemendalletjes in vergeleken.
Als er waterboiler, kookplaat op gas gaat, geiser voor douchewater, heb je voldoende aan een zeer gematigde grootte in een elektrische installatie. Er kan gerust gesproken in een factor 10 en meer in verschillen.

Het opwekken met zonnepanelen kan, als ze plat op dak liggen en niet de zon volgen, gerust uitgaan van een gemiddelde opbrengst (*) van 50-60% Watt piek van dat paneel.
*) wolken, plat op dak, stand van de zon, jaar getijde

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door Kroppie »

reken in de regio zuid europa op een zomerse dag met volle zon en panelen plat op dak ongeveer op een opbrengst van gemiddeld 4x het Wp vermogen van de panelen, dus bij 200 Wp panelen 4x 200= 800 watt= (66Ah) opbrengst om de accu,s weer te laden .

nu enkel nog ff uitvogelen wat je allemaal wil/kunt gaan doen met die opbrengst.
de accucapaciteit bepaalt dan hoelang je zonder zon kunt

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door blizard »

48v DC is wel de toekomst, maar ik zou als ik het verhaal van TS zo lees naar 24v gaan.
- dunnere kabels (helft van de ampers)
- 24v apparatuur is goed en goedkoop te verkrijgen oa boten, trucks en bussen zijn daar meestal mee uitgevoerd
- 2x 12v accu's in serie of 4x 6v tractie accu's
- Veel 12v koelkasten draaien ook op 24v
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door travelscout »

Mja..., je bent niet de eerste die graag verstoppertje speelt.
Niet alleen ondergetekende vallen zulke "stealth" busjes, juist heel erg op.
Nu nog wat meer dan vroeguh;
Beslagen ramen, inkijkwerende (achter-)ramen, geluiden, afvalwater, kookluchtjes, hond(-en), dakluik(-en), zonnepanelen, lpg-damptank, zonneluifel, platgelopen omgeving.

Maar goed, ik vermoed inmiddels dat jij ook niet veel over de grens, van ons koninkrijkje te vinden zal zijn.
Mzzz... ik ben benieuwd hoe lang je dat allemaal vol houdt.
Paul.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door Kroppie »

waar men allemaal al niet oplet, ik zie dat soort dingen nooit, interesseerd me niet wat een ander doet, leven en laten leven, ieder op zijn manier.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door blizard »

Waarom ben je dan zo druk op dit forum Jos? :-B
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door travelscout »

Tis wat he?
Paul.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door Kroppie »

vind je ?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
DreamingOne
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:19

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door DreamingOne »

Dat platte dakluik is wel een mooie, maar het probleem van een dakluik vind ik dat als je hem open zet dat het dan in mijn ogen laat zien dat de bus in gebruik is. Maar als er zonnepalen boven hangen, ja, dan misschien weer niet.

Maareh, ik zie dat ik hier moeilijk vanaf kan komen zonder mijn volledige bedoelingen met deze camper vrij te geven. ;)
Waar het op neer komt is dat ik er in wil wonen.
Ik ben wel van plan, zeg, 1x in de maand een kleine reis naar het niet al te verre buitenland te maken, maar ik ga ook weer niet rondzwerven.
Het is mijn bedoeling om wel vaak genoeg in Nederland te blijven om normaal contact te kunnen houden met vrienden en familie.
Dus lijkt het mij dat ik vaak genoeg in de stad ben, en zou ik ook vaak genoeg gewoon lekker makkelijk op een parkeerplaats willen overnachten.
Natuurlijk zorg ik er wel voor dat ik dat niet doe in gemeentes waar dat expliciet verboden is.
Het probleem is alleen dat ik verwacht dat bewoners en agenten waarschijnlijk wel eens een keer achterdochtig kunnen worden als iemand in een auto verblijft in hun straat ofzo.
Ik ben wel eens aangesproken door agenten toen ik buiten op bloten voeten liep, en heb toen 30-60min staan discussieren over of ik nou wel of niet mijn ID moest laten zien.
Ik zeg niet dat we in noord-korea leven, maar agenten in dit landje hebben geen rechten gestudeerd.
Als je (bijna) elke dag in je auto gaat slapen in de stad, wat zo ver ik weet weinig mensen doen, dan is dat 'raar', en zullen er sowieso mensen zijn die denken dat dat niet mag of dat het niet kan.
50% v/d mensen IRL die ik mijn mooie plannen uitleg, vertellen mij ook dat dat mag, en ik heb dat natuurlijk wel even uitgezocht voordat ik besloot op parkeer plekken te overnachten. ;)

Maar sinds ik erachter ben gekomen dat ik ergens een stomme rekenfout heb gemaakt is het probleem eigenlijk opgelost. Ik heb nu alweer andere vragen. Dus ik start een nieuwe topic. Bedankt iig allemaal.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door 't Busje »

Een dak vol zonnepanelen valt zeker niet op? En die ventilatieroosters voor de koelkast in de zijwand zeker ook niet?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door Atoz »

Gebo dakluiken heeft ook een model dat open schuift. Zie je dus bijna niet.

Let op elk detail voor je begint aan je camper, eerst zou ik in jouw plaats eerst elk detail ivm je wensen op papier zetten.
Dat bouwen is niet het allerbelangrijkste in jouw geval!
(Wij hebben acht maanden bijna full time aan onze camper getekend, dan pas zijn we aan de praktijk begonnen, duurde ook vijf maanden full time trouwens)

Maar ik zie jouw idee echt wel zitten !!!
Laatst gewijzigd door Atoz op zo 26 nov 2017, 0:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door jansloos »

Er zijn er wel meer die in hun camper wonen/ rondzwerven. Zowel in NL als EU, als over de wereld.

Zoek er hier eens op. Basis is, dat je ook een basisadres in NL moet hebben. Anders ben je statenloos.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hoog voltage accu's in de camper



Bericht door 't Busje »

On4bgc schreef:Wij hebben acht maanden bijna film time aan onze camper getekend....
Is het een leuke tekenfilm geworden met al die film time?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie