Wie weet wat dit voor apparaat is?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Wie weet wat dit voor apparaat is?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 1:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Wie weet wat dit voor apparaat is?



Bericht door Sandor Gora »

@A90
nee, dat apparaat ken ik niet; in theater zitten "gewoon" krachtstroom stopcontacten, zelfde vorm als die van de laadstroom aan de camper, maar dan veel groter en rood ipv blauw.
380 stopcontact.jpg
380 stopcontact.jpg (56.63 KiB) 765 keer bekeken
de verlengkabel gaat er met een stekker in en wordt dan gelegd naar waar-ie zijn moet.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie weet wat dit voor apparaat is?



Bericht door Kroppie »

dat zijn de moderne(huidige) de eerder genoemde(getoonde metalen) is een stuk ouder er zat zelfs nog een periode een zwart kunststof model tussen.
hadden allen dezelfde functie

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Wie weet wat dit voor apparaat is?



Bericht door ducati 900 »

Die van kunststof kon je hier ook op aansluiten, gewoon 380 volt aansluiting dus.
De ronde rood grijze van Sandor is een CE stekker.
Late carriere Sandor. :bow:

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
commentaar
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 14:38

Re: Wie weet wat dit voor apparaat is?



Bericht door commentaar »

Je zou eens moeten kijken of er een ronde behuizing binnen in zit met 4 aansluitingen. Dan zou dat een "triller" kunnen zijn, een soort relai wat met een verbreek contact telkens afvalt.
Dan gaat deze trillen rond de 50 Hertz en werdt vroeger gebruikt om apparatuur met radiobuizen te voorzien van 220 volt vanaf een gelijkstroom bron , de auto accu.
Dus het kan een antieke omvormer van 12 of 24 volt gelijk naar 220 volt wissel zijn.
Gezien de open klemmen stroken lijkt me niet dat daar een hoge spanning op gezet wordt.
Als dat zo is heb je een uniek stuk historie in je bezit, zeker als hij nog werkt.
Bij de eerste buizen autoradio zat dat ingebouwd om de hoge anodespanning op te wekken.
Maar je zou ze eens kunnen bellen, ze bestaan nog steeds.
+49 234 610 4614
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie weet wat dit voor apparaat is?



Bericht door Kroppie »

lijkt me niet want op het plaatje rechts boven bij Upr(voltage primair )staat 220 , lijkt mij een gewone scheidings trafo, ook de "ingangsstekker" wijst daarop.
en de kast er boven lijkt er niet bij te horen, moeilijk op afstand in te schatten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Noname
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:57

Re: Wie weet wat dit voor apparaat is?



Bericht door Noname »

a90 schreef:Vooropgesteld, ik ben geen elektrotechnicus maar heb wel een vraag erover.

In mijn auto (een oude televisiewagen) zit een apparaat gebouwd waarvan ik niet helemaal begrijp wat het is. Het is ongeveer 50 jaar oud en weegt echt heel zwaar. De auto is voor een groot deel gestript, maar deze is bewaard gebleven en het gaat om het zilveren apparaat.

Ik denk dat het een stroom regeneratie apparaat is om de stroom van buitenaf te filteren naar een constante en 'zuivere' stroom voor in de auto, maar dan begrijp ik in ieder geval de zekering waardes niet.

Afbeelding

Er past een gewone 220v stekker in lijkt wel

Afbeelding

Het type plaatje is helaas voor de helft niet meer leesbaar maar ik zie 3500 en denk dat dit het Wattage is dat het apparaat kan afgeven ?

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een close up van de zekeringen maar die is 380 volt ?? Waarom zou dat nou 380 volt zijn als er 'slechts' een 220v stekker (of in ieder geval met 2 pennen) oppast ?

Afbeelding

Ik heb het nog niet geprobeerd om er een stekker met 220v in te stoppen, geen idee wat er dan gaat gebeuren. Wel zag ik dat uit dit apparaat 2 losse kabels lopen naar de plaats waar ooit een opstelling was. De kabels zijn van een groene huls voorzien.

Als dit apparaat te gebruiken is om walstroom de auto binnen te leiden en te verdelen in 2 groepen, dan zou dat natuurlijk mooi zijn.

Wie herkent dit en weet wat het is :?: :?:
a90, je zou eens contact kunnen opnemen met Rein Simons, ten tijde van de begindagen van terrestrisch digitale TV in Nederland, binnen de stichting Digitenne, de technische baas bij Nozema. Als ik mij niet vergis was het deze Mercedes meetwagen die Rein en zijn team gebruikte voor de terrestrich digitale tests, ik was daar diverse malen bij. Rein was oprichter van het Omroep Zender Museum in IJsselstein en o.a. via die link zeker traceerbaar.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie weet wat dit voor apparaat is?



Bericht door Kroppie »

kijk dat is leuke informatie. :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie