Accu aansluiten in caravan

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Bjorn27
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:08

Accu aansluiten in caravan



Bericht door Bjorn27 »

Hallo,
Ik ga al een tijdje weg met deze caravan maar eigenlijk zonder enige voorbereiding. Dus ik wil het me nu een stuk makkelijker maken.
Ik zou graag een accu installeren in mijn caravan zodat ik in de avond makkelijk de lichten enz kan opzetten en andere dingen.
Kan iemand me een lijstje geven wat ik allemaal zou moeten kopen? En hoeveel Ah de batterij moet hebben en eventuele toebehoren.
Ook vraag ik me af waar en hoe ik deze het best aansluit (de accu).
Onder mijn bed heb ik wel een deel met een apparaat en een vertakdoos van de elektriciteit. Zie foto.

Alvast bedankt.
Bijlagen
20180415_195656-min[1].jpg
20180415_195656-min[1].jpg (109.64 KiB) 972 keer bekeken
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Accu aansluiten in caravan



Bericht door macfocus »

Wat wil je allemaal laten werken op die accu?
(Led) licht, computer, iPad etc, koelkast, etc.

Daar begint het mee.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Accu aansluiten in caravan



Bericht door EasyBee »

Hoe ga je die accu in je caravan van stroom voorzien?
Ik lees wel iets over :"makkelijk de lichten enz kan opzetten en andere dingen.", maar lees nergens iets over het laden van die accu.
Ik hoop niet dat je daar de koelkast op wilt laten werken. Ik weet niet hoe je de koelkast nu gebruikt. Gas? 220V? En tijdens het rijden?
Als je tijdens het rijden de koelkast op 12V gebruikt, heb je in ieder geval een voeding waar je ook de accu mee zou kunnen laden.
Maar dat draadje zou wel eens (veel) te dun kunnen zijn om er een boordaccu mee te laden.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Bjorn27
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:08

Re: Accu aansluiten in caravan



Bericht door Bjorn27 »

Hey,
De bedoeling is om alq het donker word de lichten te gebruiken en de gsm 1x per weekend op te laden en in de ochtend een steiltang gzbruiken van men vriendin.
De accu ga ik in de week opladen via een druppellader. Gebruik de caravan van zaterdag namiddag tot zondag avond obgeveee dit op de motorcross vandaar dat ik een batterij wil aansluiten maar weet niet hoe en waar.
En qua Ah rond de 100 of dat voldoende is.
Ook gebruik ik de accu dan voor de ontsteking om mijn koelkast op gas te laten draaien.
Uitgeschreven

Re: Accu aansluiten in caravan



Bericht door Uitgeschreven »

Steek de batterij vooraan in de dieselkast ,Monteer er een chassis plug op zoals naast je trekhaak. Plug de stekker van de caravan erin en je hebt stroom, Zo deed ik het 30 jaar geleden al.
Is maar een idee he, En inderdaad laden om de zoveel tijd.
Bjorn27
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:08

Re: Accu aansluiten in caravan



Bericht door Bjorn27 »

on4avt schreef:
di 22 mei 2018, 21:51
Steek de batterij vooraan in de dieselkast ,Monteer er een chassis plug op zoals naast je trekhaak. Plug de stekker van de caravan erin en je hebt stroom, Zo deed ik het 30 jaar geleden al.
Is maar een idee he, En inderdaad laden om de zoveel tijd.
Dacht het inderdaad zo te doen dus bzdankt voor de tip denk dat ik het zo oplos.
Plaats reactie