Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Ja, lees het bericht van "Noname" van 15nov. 12:35uur.
Hij had 20 B&R-schotels meegenomen naar Zuid-Spanje en Portugal en kwam vele Nederlanders tegen die dit jaar de Nederlandse zenders niet meer konden ontvangen (vorig jaar nog wel via de Astra 19,2).
Hij heeft ze allemaal verkocht en werkend afgeleverd aan heel gelukkige mensen die toch weer de Nederlandse zenders konden ontvangen.
Bekijk de foto van de testopstellingen tijdens zijn reis naar de Algarve want meten is weten en je moet als fabrikant zeker weten dat wat je beweert, je ook waar kunt maken.
Bijlagen
testopstelling Albufeira.jpg
testopstelling Albufeira.jpg (155.1 KiB) 721 keer bekeken
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Rob66 »

Marianjacques schreef:Dus ik kan met een gerust hart een B&R 65cm automaat aanschaffen, welke ook zal werken in Zuid Potugal...

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Ja hoor :-B
Ik heb er nu een paar geplaatst,e bezitters zijn er mee naar Portugal en ze hebben daar prima ontvangst van de Astra 3 (Canal Digitaal) en Eutelsat 9 (Joyne).
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Ik dacht dat er nu toch wel voldoende bewijs is dat je in de Algarve geen schotel van 85cm of meer nodig hebt. Het belangrijkste is de kwaliteit van de schotel. De B&R-schotel is ook leverbaar op een statief. Voor mensen die er geen hoop geld aan uit willen geven en toch langere tijd op één en dezelfde plek staan zeker ook een mogelijkheid. Hij heet dan de EISS-schotel die heel makkelijk is in te stellen met een draaiknop. Dan heb je ook de mogelijkheid met de camper of caravan onder een boom te staan en de schotel op een plek te zetten met vrij zicht op de satelliet, zie het bijgevoegde filmpje.
En daar zat toen nog niet eens de Inverto Black Ultra op!!

https://youtu.be/NnJkWClS424
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door myway »

Rob66 schreef:
Marianjacques schreef:Dus ik kan met een gerust hart een B&R 65cm automaat aanschaffen, welke ook zal werken in Zuid Potugal...

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Ja hoor :-B
Ik heb er nu een paar geplaatst,e bezitters zijn er mee naar Portugal en ze hebben daar prima ontvangst van de Astra 3 (Canal Digitaal) en Eutelsat 9 (Joyne).
Rob ik neem aan dat je wel de skew juist hebt ingesteld.
Dat is niet automatisch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Ja, het maakt verschil uit of je de skew instelt voor de Eutelsat 9 of de Astra 23,5.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Als iemand er in lukt om puur toevallig (grapje jongens) 20 van die parabool te installeren en te laten werken dan zal er toch wel iets zijn aan die schotel dat duidelijk beter is dan andere schotels...

Over welke prijsklasse spreken we nu eigenlijk over zowel de parabool antenne als de LNB?

Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hermes »

Als ik dat allemaal zo lees dan kom ik tot de conclusie dat het meestal onkunde is (verkeerde afstelling) dat er geen beeld is in zuid Portugal.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Nee beste Hermes, dat is een verkeerde conclusie.
Je kunt de positie van de lnb niet zomaar verplaatsen en de f/D-verhouding van de schotel al helemaal niet veranderen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Hermes schreef:Als ik dat allemaal zo lees dan kom ik tot de conclusie dat het meestal onkunde is (verkeerde afstelling) dat er geen beeld is in zuid Portugal.
Dan denk ik dat je het verkeerd begrepen hebt.
Als de schotel niet goed genoeg is (winst van de antenne) dan lukt het dus nooit
Als de LNB niet gevoelig is dan lukt het dus nooit
Verder
Moet alles juist afgesteld worden want anders heb je nog geen beeld.
Pure wetenschap, niets anders.

Met hoogfrequente groet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Remmi »

Ik zal dat laten zijn
we praten langs elkaar heen
De vraag was na een automatische schotel
of het nu een grote of een kleine schotel is, vast of automatisch, het moet werken.
Of de B&R Schotel beter is dan andere zullen we zien.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Remmi, het lijkt wel of je de berichten in dit draadje helemaal niet leest.
Heb je de foto gezien die ik om 13:55uur geplaatst heb?
Dat is de Bente automaat met B&R65 schotel met acceptabele slechtweer reserve (ca 2.5dB) voor de Astra 23,5 en met meer dan voldoende slechtweer reserve voor Joyne (Eutelsat 9B) in de Algarve.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hermes »

komtwelgoed schreef:Nee beste Hermes, dat is een verkeerde conclusie.
Je kunt de positie van de lnb niet zomaar verplaatsen en de f/D-verhouding van de schotel al helemaal niet veranderen.
Toch denk ik dat het veelal onkunde is ik heb al heel wat mensen zien hannesen met hun schotel. Ik denk zeker als je een oyster of andere schotel hebt van 85 cm met automatische skew dat je echt wel succes hebt met het verkrijgen van beeld in zuid Portugal.
Je moet je ook verplaatsen in de kennis van mensen op dit gebied en dan moet je niet zijn bij mensen die dat als super hobby hebben.
Ik heb al meer dan 30 jaar een schotelantenne. Ik denk ook dat ik weet waar ik over praat. Overigens vind ik Triax ook een prima schotel.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door de Jonckheer »

Ik kan mij niet goed indenken dat ze bij Oyster dus kennelijk maar wat aanklooien met ondeugdelijke schotels en/of afstellingen.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Nee Jonckheer, aanklooien wil ik niet zeggen. Ze doen het net als 99% van alle fabrikanten maar er zit er toevallig één bij die het echt begrepen heeft en dat is de fabrikant van de B&R-schotel. Daarom krijgen zij het wel voor elkaar om de Nederlandse zenders van de Astra 23,5 met een schotel van 65cm in de Algarve goed te ontvangen en alle andere fabrikanten niet.
Maar ik weet dat het niet eenvoudig is om dergelijke resultaten te behalen. Daar is het nodige werk aan vooraf gegaan en dat moet betaald worden.
Je kunt dus kiezen met een grote schotel op je dak rond te rijden of met een kleinere die hetzelfde of misschien wel beter presteert dan de grotere.
Plaats reactie