Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Ger en Loes »

Nee, gewoon per dertig dagen, geen verdere verplichtingen.

Groet

Ger
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Jan Teepe
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 9:59

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Jan Teepe »

IK heb nu al twee jaar een Android kastje, bekabeld aangesloten. Dit is dus/IPTV TV/Internet TV. IK woon in Spanje en heb, net zoals ± 80% van de niet inwoners van de grote steden, ADSL internet als hoogst haalbare aansluiting.
Voor IPTV, internet tv, heb je minimaal 4 MBs stabiele internetsnelheid nodig. Hier thuis, in Alcossebre, heb ik het geluk, dat het begin van het stadje al Fibra/glasvezel heeft. De stabiliteit van het internet is nu significant verbeterd t.o.v. een half jaar geleden. Maar haalt het nog lang niet bij het Ziggo internet in Nederland. Heb nu dus redelijk stabiele ontvangst, bekabeld dus, op het Android kastje. WIFI aansluiting met het kastje, vergeet het maar. Als u internet van de camping heeft, dan zal dit in vrijwel 100% van de gevallen WIFI zijn. Dus is bekabeld aansluiten van zo'n kastje uitgesloten. Niet helemaal waar, er is een oplossing mogelijk, maar die is niet echt toepasbaar voor u, als kampeerder. En internet op campings haalt het nog lang niet bij de ADSL snelheid. Laat staan dat het stabiel is.
En dan nog het kastje zelf. De providers daarvan zijn in wezen onbetrouwbaar. Eerst had ik voor 89 Euro per jaar alle filmzenders, alle sportzenders enz.
Nu heb ik de 3 NPO's, de RTL's, SBS'en en HBO's in oost Europese talen. Zonder provider geen ontvangst op het kastje, of u heeft een totaal illegaal kastje. En dan bent u dus zeker strafbaar, of ik dat ook ben????
Kortom, verhalen over goede ontvangst van internet TV in uw caravan/camper, forget it. Misschien in de (verre) toekomst.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door JoopBrekken »

Als je op de hoogte was van de huidige mogelijkheden zou je weten dat o.a. je laatste zin onjuist is.
Als je wat wilt bijleren, dit draadje starte ik bijna 1 jr geleden
viewtopic.php?t=8458249
Laatst gewijzigd door JoopBrekken op vr 29 dec 2017, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Teepe
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 9:59

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Jan Teepe »

Ik zou zeggen vertel het maar. Welke camping. Welke provider. Wat is de internetsnelheid. Welke apparatuur gebruikt. Ik heb ook 4G van orange.es. Prima in Spanje en tegenwoordig ook bruikbaar binnen de EU. Werkt het Androidkastje via Wifi (antenne op het kastje) op de Orange airbox 4G. Ja, met zeer slechte kwaliteit, veel blokjesvorming. Ja het Androidkastje kan goed werken op een bekabelde 4G router van Orange. Maar gaat een tourist een jaarabonnement afsluiten ? zie http://novedades.orange.es/vente-a-oran ... 0wod6a8HqQ
En geloof mij er is geen camping in Spanje of Portugal die met zijn camping netwerk kan wedijveren met het 4G netwerk. Of denkt u dat een camping een paar honderd seperate glasvezel aansluitingen krijgt voor zijn/haar gasten. Er wordt nog steeds goed geld verdient door lieden die glasvezel aansluitingen by air distribueren als zijnde internet aansluitingen. Ook deze aansluitingen totaal ongeschikt voor IPTV. Zelf ervaring mee opgedaan. Kortom, voorlopig blijft de schotel het middel om de NL TV programma's te ontvangen. En met Joyne als provider hoeft u dan niet meer zo'n lel van een schotel mee te sjouwen.
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Ger en Loes »

Geachte meneer Jan Teepe. Ik hoop dat u goed kunt lezen wat ik heb geschreven. Ik heb in Portugal met een kaartje van de provider NOS gewoon ONBEPERKT internet voor 30 euro per maand. Kijk daarmee tv, heb internet verbinding, kan er mee bellen etc. Heb dat dit jaar al enkele maanden gebruikt. Geen problemen mee gehad. Ik vind het prima hoor dat u het op een andere manier wil doen. Ik geef alleen maar mijn ervaringen door en hoop dat iemand daar iets aan heeft.

vriendelijk groet

Ger
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door tvdsande »

En wij danken u daarvoor. :thumbup:
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Ger en Loes »

Graag gedaan. :cheers:
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Beste Jan Teepe

Ik snap jouw frustratie, maar ook ik heb mezelf bewezen dat het wel kan.
Of ben ik nu een leugenaar?
Laatst gewijzigd door Atoz op za 30 dec 2017, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
notnav
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 12:12

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door notnav »

Guido,
Jij schreef: In bv Benidorm kun je onbeperkt internetten voor 20€ per maand. Zelf uitgeprobeerd, heb eigenlijk nog tot 3/1/18 inlogmogelijkheid (maar zijn helaas thuis)

Is dit onbeperkte internet via mobiel internet en zo ja welke provider is dat???

Anton
Jan Teepe
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 9:59

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Jan Teepe »

Guido
Wat is netjes?
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Wifi
Ze noemen public wifi met daar een cijfer bij bv "public wifi4"
Als je daar bent het netwerk gebruiken en dan kun je betalen volgens je wensen.

Waren trouwens verschillende van die hotspots te ontvangen.
Maar of dat dit op villasol werkt, durf ik te betwijfelen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Jan Teepe schreef:Guido
Wat is netjes?
Sorry autocorrector ...
Vervangen door "het"
Aangepast in mijn posting
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Oppad
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 15:09
Locatie: Omgeving Alphen a/d Rijn

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Oppad »

Met belangstelling volg ik de verschillende draadjes met betrekking tot TV-kijken via internet.
Van Ger en Loes heb ik begrepen dat zij goede ervaringen hebben met het gebruik van een NOS prepaid kaart in Portugal. Ook begrijp ik dat je voor een kwalitatief goede TV ontvangst bent aangewezen op het 4G netwerk.
Hoe zit het met de 4-G dekking in Portugal? Is dit alleen in de Algarve en bij grotere plaatsen voldoende aanwezig of geldt dit ook voor een willekeurige plek in de outback?
En er zijn natuurlijk meer landen dan Portugal. Is het NOS-kaartje ook buiten Portugal bruikbaar zoals b.v. in Spanje en Frankrijk? Of zijn er soortgelijke alternatieven in die landen beschikbaar.

Martien
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door javanes »

Ik snap ook die verschillende kaartjes niet.
Aangezien de roaming is afgeschaft gelden in het buitenland toch dezelfde voorwaarden als in Nederland?
Kom je MB's te kort dan kun je die over het algemeen toch bijkopen?
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie