Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Peetje-57
Berichten: 213
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 10:51
Locatie: Andelot Blancheville (Frankrijk)

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Peetje-57 »

Vandaag is de TVA 80 Premium geïnstalleerd. Voldoet prima (Nu in nl).. moet hem zo uitzetten, lijm moet nog uitharden.
Vanaf komend weekend richting het zuiden, ETA over 2 weken.
Ik laat nog weten hoe hij het in zuid S/P doet.
Paul
3 jaar zonder camper....deze winter weer op weg!!
Geweldig!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Bob Diesel »

Off topic
Woonplaats :?: opde camping voor bij de forrel kweker :idea:
Voor PT tips klik op mijn www button
Goede en veilige reis :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Peetje-57
Berichten: 213
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 10:51
Locatie: Andelot Blancheville (Frankrijk)

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Peetje-57 »

Ja
3 jaar zonder camper....deze winter weer op weg!!
Geweldig!
Noname
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:57

Re: Ik wil goede tv ontvangst in zuid Spanje/Portugal!! SPOE



Bericht door Noname »

de Jonckheer schreef:Met een kleinere schotel dan 80 cm red je het simpelweg niet, ongeacht het merk. Ik heb het geprobeerd met 60 cm in de Algarve, zowel handmatig met de Oyster als met een losse schotel. Alle mogelijke instellingen geprobeerd, vergeet het maar, niet genoeg signaal. Zie de footprint en je snapt het.
De meningen over de kwaliteit van Oyster mogen best verdeeld zijn maar als ik af ga op de mijne dan constateer ik na 9 jaar een vlekkeloze werking en 0 speling op de assen, wat bij goedkopere nog wel eens wil voorkomen, waardoor er geen goed richten op de sat meer mogelijk is.
Ik ben net terug uit Portugal (Algarve). De B&R65 uitvoerig getest, zowel losstaand als gemonteerd op de Bente automaat. Bevinding: Canal Digitaal (Astra 23) met acceptable slechtweerreserve (ca 2.5dB) en Joyne (Eutelsat 9B) met meer dan voldoende slechtweerreserve. Waar het om gaat is de kwaliteit van de schotel in combinatie met het type LNB (Inverto Black Ultra.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5458
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Het is nu net die kwaliteit van de schotel en van de LNB die je maar moeilijk uitgelegd krijgt op dit forum.
Als het er uit ziet als een parabool is het voor de meesten in orde, als de prijs maar laat genoeg is.
Idem voor die LNB.
Ofwel koop je zoals mijn vrouw deed een Snipe en begin je niet te klagen als je geen signaal meer hebt.
Doet ze trouwens perfect :-B

Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63
650 & 80 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 60Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Marianjacques
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Marianjacques »

Guido... is het volgens jou nu een goed of een slecht ding voor de Algarve...

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5458
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Als je bedoelt of die Snipe goed is ? Dan durf ik zelfs te vertellen dat ergens halverwege Spanje er enkel nog BVN te kijken is dus de Astra 1 werkt maar de rest werkt dus niet meer.

Dus de Snipe en de Algarve gaan niet samen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63
650 & 80 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 60Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1734
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Dat de B&R-schotels beter presteren komt door een aantal factoren.

1- Bij de meeste schotels staat de lnb niet in het brandpunt van de schotel en dat geeft verlies. Bij de B&R-schotel is het brandpunt exact uitgerekend. Niet bepaald op de tekentafel zoals bij de meeste schotels maar bepaald nadat de schotel gemaakt is.

2- Bij de meeste schotels staat de lnb niet goed op de schotel gericht en dat geeft verlies. Bij een B&R-schotel staat die precies in de juiste richting en op de juiste afstand.

3- Een B&R-schotel heeft een grotere f/D-verhouding dan andere schotels. Hierdoor wordt een groter rendement van de lnb verkregen.

4- De fabrikant zegt dat de B&R-schotel gladder is waardoor de signalen zuiverder gefocust worden. Ik heb dat niet kunnen constateren.

5- Dat de Inverto Black Ultra uitermate goed presteert is geen wonder. Deze lnb staat al jaren aan de top van kwaliteits-lnb's.
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Remmi »

komtwelgoed schreef:Dat de B&R-schotels beter presteren komt door een aantal factoren.

1- Bij de meeste schotels staat de lnb niet in het brandpunt van de schotel en dat geeft verlies. Bij de B&R-schotel is het brandpunt exact uitgerekend. Niet bepaald op de tekentafel zoals bij de meeste schotels maar bepaald nadat de schotel gemaakt is. Welche meinst Du genau damit?

2- Bij de meeste schotels staat de lnb niet goed op de schotel gericht en dat geeft verlies. Bij een B&R-schotel staat die precies in de juiste richting en op de juiste afstand. Hier die gleiche Frage

3- Een B&R-schotel heeft een grotere f/D-verhouding dan andere schotels. Hierdoor wordt een groter rendement van de lnb verkregen. Meinst Du das andere Hersteller ihren Job nicht verstehen?

4- De fabrikant zegt dat de B&R-schotel gladder is waardoor de signalen zuiverder gefocust worden. Ik heb dat niet kunnen constateren. Wer ist der Fabrikant? Weiß Du das überhaupt?

5- Dat de Inverto Black Ultra uitermate goed presteert is geen wonder. Deze lnb staat al jaren aan de top van kwaliteits-lnb's. Für den Preis kann das sein, aber andere können das noch besser... nur für mehr Geld.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1734
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

1- Het brandpunt van een schotel kan bepaald worden met een ingewikkelde formule. Hierbij moet je de exacte breedte en hoogte van de reflector weten, de diepte van de schotel tot op één tiende millimeter nauwkeurig en exact te plaats van het diepste punt.

2- Bij veel schotels kijkt de lnb over de schotel heen. De juiste uitrichting is te bepalen met een ronddraaiende laserpen.

3- Slechts weinig schotelfabrikanten beheersen het maken van zeer goede schotels met hoog rendement. Gibertini is daar ook erg goed in en werkt ook met een grotere f/D-verhouding.

4- De fabrikant is Rian.

5- We hebben het hier over consumenten-electronica, niet over professionele satellietinstallaties.
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Remmi »

komtwelgoed schreef:1- Het brandpunt van een schotel kan bepaald worden met een ingewikkelde formule. Hierbij moet je de exacte breedte en hoogte van de reflector weten, de diepte van de schotel tot op één tiende millimeter nauwkeurig en exact te plaats van het diepste punt. Das sind Grundlagen die jeder Hersteller beherscht...kann.

2- Bij veel schotels kijkt de lnb over de schotel heen. De juiste uitrichting is te bepalen met een ronddraaiende laserpen. Wer glaubt das... sind die Hersteller dumm oder kann Gibertini das besser als die Profi´s?

3- Slechts weinig schotelfabrikanten beheersen het maken van zeer goede schotels met hoog rendement. Gibertini is daar ook erg goed in en werkt ook met een grotere f/D-verhouding. Das soll heißen, das die großen (Ten Haaft, Kathrein, Teleco und Alden) das nicht können oder machen und die schlechter sind als die schotel von Megros?

4- De fabrikant is Rian. Das ist leider falsch... der Hersteller ist Alden und das speziell für Megros. Ich selbst habe diese Anlage in Düsseldorf dort gesehen und kenne die Geschichte genau.

5- We hebben het hier over consumenten-electronica, niet over professionele satellietinstallaties. Aber es geht besser !!!
Rian ist Eigenaar von Joyne und kauft die Anlagen bei Alden, leider sind deine Info´s falsch. Man kann das Rad nicht neu erfinden... Technik hat nunmal seine Grenzen und die kennen die anderen Hersteller auch.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1734
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

1- Das sind Grundlagen die jeder Hersteller beherscht...kann. Helaas doen ze het niet.

2- Wer glaubt das... sind die Hersteller dumm oder kann Gibertini das besser als die Profi´s? Gibertini heeft het net wat beter begrepen dan de anderen.

3- Das soll heißen, das die großen (Ten Haaft, Kathrein, Teleco und Alden) das nicht können oder machen und die schlechter sind als die schotel von Megros? Ja dat blijkt dus en de B&R-schotel komt niet van Megros.

4- Das ist leider falsch... der Hersteller ist Alden und das speziell für Megros. Ich selbst habe diese Anlage in Düsseldorf dort gesehen und kenne die Geschichte genau. Ik heb het niet over de automatische schotel. Ik heb het over de B&R-schotel zoals die los wordt verkocht.

Rian ist Eigenaar von Joyne und kauft die Anlagen bei Alden, leider sind deine Info´s falsch. Man kann das Rad nicht neu erfinden... Technik hat nunmal seine Grenzen und die kennen die anderen Hersteller auch.
Rian is geen eigenaar van Joyne maar mede eigenaar samen het anderen.
Techniek heeft nooit zijn grenzen. Het kan altijd nog beter. Kijk maar naar de formule 1, jaar in jaar uit gaan deze wagens sneller.
Dat de B&R-schotel beter presteert dan alle andere schotels blijkt wel uit het feit dat je met een B&R65-schotel (65cm breed) in de Algarve prima de Nederlandse zenders van de Astra 23,5 kan ontvangen terwijl dat met geen enkele andere schotel van die afmeting mogelijk is.
En als jij het allemaal beter denk te weten, geef dan een verklaring waarom het in de Algarve met een B&R65 wel gaat en met alle andere merken schotel van die afmetingen niet.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Going »

Zouden we het hier niet helemaal Nederlands kunnen houden. Dat is voor de meeste oudjes hier meer informatief.
Dank u
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Hermes
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hermes »

http://www.rian-bv.eu/files/1451923038_ ... Finder.jpg

Hier even een vergelijking tussen Rian en Triax
Plaats reactie