Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Ja maar die is niet hetzelfde als die je tegenwoordig koopt.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hoofdnoorman »

O, maar dan zit het met het merk wel goed, want slecht spul heeft geen bestaansrecht.
Ik meen trouwens dat die schotel een offset had van 28,5°. Hij was in ieder geval prima en had geen paraplu nodig in Noorwegen. Behalve bij plaksneeuw.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
commentaar
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 14:38

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door commentaar »

Voor de nog vrij nieuwe BENTE automaat is het onderstel naar ik heb begrepen van Italiaanse makelij. Zijn er al ervaringen met betrekking tot gebruiksgemak, het gebruik bij harde wind en met de kwaliteit (waterdichtheid, betrouwbaarheid en duurzaamheid)?

Martien[/quote]

Gebruiksgemak: druk op de toets van de satelliet welke je wilt.
Joyne-Astra 19-Astra 23- Astra 28.
Met voor iedereen verkrijgbare software te wijzigen in:
Hotbird-Astra 19-Astra 23-Astra 28.
Zonder paneel in te stellen met dezelfde software op 2 willekeurig gekozen satellieten.
Druk op de off toets of start de motor van de camper en hij gaat omlaag in de park positie.
Bij het opstarten zal hij telkens opnieuw op maximaal signaal afstellen.
Vindt hij om wat voor reden de gekozen satelliet niet, gaat hij naar de laatst gevonden.
Skew, net zoals de meeste met de hand af te stellen.

De achterkant is van RVS staal, dus nooit roest of corrosie, vastgezet met 22mm RVS bouten met inbus vergrendeling. Verder volledig alluminium schotel en arm,en kunststof afdekkap.
De tandwielconstructie en motoren zijn gelijkwaardig aan bestaande goede systemen en beter dan van sommige duurdere geintegreerde tandwielsystemen (made in China).

Met een kleine schotel en de 22mm bouten is de windgevoeligheid best ok, maar in het geval van sterke windvlagen kan je deze net als andere merken het beste omlaag zetten, maar dat zie je vanzelf als het beeld begint te stotteren.

Van een systeem wat slechts een paar maanden op de markt is kan je moeilijk gebruikservaringen krijgen, maar de schotel, de tandwielen, de motoren en de electronica hebben zich al in andere situaties bewezen.

Daarnaast is het zoals hier gezegd werdt, een kwestie van garantie als er iets defect gaat.

Dit is eenmalig dat ik dit hier publiceer, want dit begint inderdaad op reclame te lijken.

Dan kan het Eiss systeem ook gebruikt worden op een vast statief op rotsgrond mits men zorgt dat dit precies in het lood staat. Wel moet men controleren of de buisdiameter hetzelfde is.
Er zijn zowiezo statieven met de juiste diameter te koop.

In principe zou een Oyster ook omgebouwd kunnen worden met een B&R schotel.
Voor Alden hebben we dat gedaan en geleverd.
Maar je moet goed begrijpen dat het zo simpel niet is.
Het is geen kwestie van even een schotel omschroeven.
Het draaimechanisme van de arm,de arm zelf en het focuspoint en belichting van de schotel moet exact bepaald en aangepast worden.
Doe je dat niet heeft het geen effect. Dus voor een paar sets gaat dat niet of je moet als hobbyist een complete schotel kopen en dan de onderdelen op de juiste manier aanpassen zodat als de schotel open geklapt is de belichting exact gelijk is aan de originele B&R.

Als Oyster beslist om dat voor een serie te doen dan kan dat natuurlijk en krijg je een ombouwkit. Maar of ten haaft dat doet voor die kleine nederlandse en belgische markt is de vraag. Op het verzoek van Joyne om de stuur ontvangers aan te passen is negatief gereageerd. Misschien dat de tijd het zal veranderen.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Een duidelijk verhaal beste commentaar alleen zet ik vraagtekens bij de 22mm bouten. Als de maat van bouten wordt aangegeven, is dat in eerste instantie de diameter van de schroefdraad. Ik kan me niet voorstellen dat er bouten gebruikt worden met een schroefdraad van 22mm diameter. Zulke bouten worden nog niet eens voor het onderstel van een camper gebruikt laat staan om een kleine schotel te bevestigen. Dit zal de lengte van de bouten wel zijn en dat is dan wel raar om dan aan te geven dat het om 22mm bouten gaat.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Cee Pee »

Of worden hier M10 bouten bedoeld met sleutelwijdte 22.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hermes »

(Citaat)
De achterkant is van RVS staal, dus nooit roest of corrosie, vastgezet met 22mm RVS bouten met inbus vergrendeling.

Wat wordt hiermee bedoeld achterkant RVS? RVS bouten wat wordt hiermee vastgezet? Inbus vergrendeling is niet meer los te draaien?
RVS in combinatie met aluminium?
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Een M10 bout met een kop van 22mm sleutelwijdte?
Dat is dan wel een heel bijzondere bout want normaal gebruik je bij een M10-bout een sleutel van 17mm.
Een sleutel van 22mm past op een bout van M14. Ik kan me niet voorstellen dat er voor een schotel zulke dikke bouten nodig zijn die alles alleen maar extra zwaar maken.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Zwerfsteen »

Ik haal er uit dat de achterkant is vastgezet met 22 stuks rvs inbusbouten, de maat is niet vermeld.
Wel dat het mm bouten zijn en dus geen engelse draad?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Oppad
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 15:09
Locatie: Omgeving Alphen a/d Rijn

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Oppad »

Het was niet mijn bedoeling om het product af te kraken. Mocht ik die indruk hebben gewekt, dan wil ik mijn excuses hiervoor aanbieden.
Als iemand er in slaagt om een product te ontwikkelen dat niet alleen in een behoefte voorziet, maar ook nog eens met een resultaat dat anderen in die branche als niet voor mogelijk houden, dan heb ik daar grote bewondering voor. Zeker als het dan ook nog tegen een scherpe prijs in de markt wordt gezet.
Dat geldt zowel voor de kleine schotel met zijn ontvangstresultaten als voor het EISS positionerings- en richtsysteem. Toch probeer ik bij het beoordelen van een product er ook op te letten of er facetten zijn die misschien niet de meeste aandacht krijgen maar voor de gebruiker wel van belang zijn. In het verleden zijn er aanbieders van schotelautomaten geweest waarbij na enige tijd bleek dat er grote problemen aan de aandrijfeenheid van de automaat ontstonden. Dan kun je wel garantie hebben, maar als het een intrinsiek slecht of zwak ontwerp betreft, dan blijft het vaak ‘dweilen met de kraan open’. Wellicht ten overvloede wil ik hierbij stellen dat ik geen enkele aanwijzig heb dat dit met deze schotelautomaat het geval zou zijn.
Om de deelnemers aan de m.i. wat hilarische 22mm bouten discussie wat op weg te helpen heb ik er een paar foto’s (geleend van de site van arob-antennebouw) bijgedaan, evenals een link naar de gebruikshandleiding van de BENTE-automaat.

Martien

http://www.rian-bv.eu/files/1491476230_ ... ntenne.pdf
Bijlagen
Bente automaat 3.jpg
Bente automaat 3.jpg (86.27 KiB) 602 keer bekeken
Bente automaat 2.jpg
Bente automaat 2.jpg (147.21 KiB) 602 keer bekeken
Bente automaat 1.jpg
Bente automaat 1.jpg (119.88 KiB) 602 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik wil zelf niet vervelend zijn maar heb wel even een vraag nog aan commentaar.

De draaiunit komt mij bekend voor. Draait deze de volle 360° en ietsje er bij of draait hij ook maar 350° zodat er altijd een kans is dat een satelliet net in het dode stukje zit?
Verder misschien nog een tip, het zou misschien verstandig zijn om een afwateringsgaatje te maken op het laagste deel zodat er geen water (wat ook later ijs zou kunnen worden) op de achterkant van de schotel blijft staan.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hoofdnoorman »

@ Jonckheer.

Als je een losse schotel besteld, is het dus gewoon een zaak om de LNB arm dusdanig aan te passen dat de stand van de LNB overeen komen met de geleverde schotelarm.
De LNB arm van de Oyster moet langer worden. Materiaal is 20 x 30 x 1 aluminium.
Zodra je de oude arm uit de Oyster hebt geschroeft, kan het imbusboutje voor het afstellen er uit. Daarna tik je het alublokje met schroefdraad er gewoon uit en kun je dat overzetten in de langere arm.
Bij het vast draaien van de nieuwe schotel op de oude arm moet je voorzichtig zijn. Kijk of alles goed aan ligt en gebruik vulschijfjes waar noodzakelijk. Dit alles om te verhinderen dat je de schaotel deformeert bij het vastzetten.
Hieronder zie je een 88 Triax op een Alden draaiunit. Set werkt perfect.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

De draai-unit is inderdaad van Italiaanse makelij zoals op internet te vinden en heet daar de MA-VE MV 600. Het lijkt er op dat het onderdeel uit maakt van SR Mecatronic zoals ook aan de tweede link te zien is.
Zie voor meer informatie daarover:
http://www.ma-ve.com/wp-content/uploads ... olo-it.pdf
en
https://www.aziendainfiera.it/files/imm ... e-mave.pdf
Bijlagen
antennaMV600.jpg
antennaMV600.jpg (102.87 KiB) 493 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hoofdnoorman »

Inderdaad, dat is hem. Als ik het goed heb gaat deze ook niet helemaal 360° rond net als die van Alden.

Het kan dus voorkomen dat je net in de dode hoek zit en dan de camper iets moet verdraaien. Zal niet vaak voorkomen maar is handig om te weten. Dan kun je eerst de camper wat verzetten als jouw sat niet gevonden wordt voordat je van alles probeert te resetten etc.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
insiteman
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 12:39

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door insiteman »

Het begint steeds meer op een reclameforum te lijken ipv een gebruikersforum.
Plaats reactie