DM800HD met Oyster of Telesat2

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
veldzicht
Berichten: 292
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 10:22
Locatie: Zaandam

Re: DM800HD met Oyster



Bericht door veldzicht »

Wat ik volgens mij niet heb gelezen is om welk diameter schotel het gaat. Camperaars die reizen maken naar het zuiden van Europa of Marokko hebben sinds Astra 3 problemen met de ontvangst met een 65 cm schotel. Er worden daarom regelmatig 65 cm schotels aangeboden. Reis je niet zo ver zuidelijk dan is 65 cm geen probleem, maar beter is het om een 85 cm schotel aan te schaffen. Ombouwen van 65 naar 85 cm kan ook maar dat kost ook weer aardig wat Euro's. €500 voor een gebruikte Oyster 2 van 85 cm lijkt mij goedkoop. Ik vermoed dan ook dat het om een 65 cm type ging !

Groet, Nico
Nico en Marga Vaal reizen met een Hymer B514 2,8JTD Automaat van 2004.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: DM800HD met Oyster



Bericht door Rob66 »

Het leven van de Vision 2 is eindig. Het is niet bekend wanneer maar het gaat gebeuren. Het is namelijk een z.g. mpeg2/SD receiver. Er is nu nog slechts 1 transponder aktief op de Astra 3. Als deze uit de lucht gaat is het over. Een ombouw is dan nodig, minimaal €500,- dus hou daar rekening mee met de aanschafprijs.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: DM800HD met Oyster



Bericht door gsm »

Het was een 85cm maar met de melding van rob66 lijkt het me niet verstandig om zo´n schotel te kopen
Iedereen bedankt en ik moet nog maar even goed overwegen wat ik het beste kan doen en dan denk ik moet het een oyster worden wat vrij duur is of een megasat die veel goedkoper is maar misschien onvoldoende is voor zuid Portugal of noord Zweden
In ieder geval een 85cm range
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: DM800HD met Oyster of Telesat2



Bericht door gsm »

Iemand ervaring met de Telesat2 85cm automatische schotel ?
Lijkt mij een degelijke schotel maar ik weet niet of die geschikt is voor de Astra3 en of die geschikt is voor de toekomst ?
Volgens internet kan daar elke ontvanger op dus ook de Dreambox DM800HD
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: DM800HD met Oyster



Bericht door de Jonckheer »

gsm schreef:Het was een 85cm maar met de melding van rob66 lijkt het me niet verstandig om zo´n schotel te kopen
Waarom niet? Moet ie worden omgebouwd voor €500 kost ie nog maar €1000 en daar heb je geen nieuwe Oyster voor en ook geen (kwalitatief minder) ander merk.
Trouwens, mijn VisionII van 2008 werkt nog als een nieuwe en ontvangt de Astra 23.5 moeiteloos sinds de software update van €50. Mocht het in de toekomst nodig zijn om te bouwen zal ik dat zeker doen.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: DM800HD met Oyster of Telesat2



Bericht door gsm »

De Oyster is al verkocht en nu kan ik een Telesat2 van iemand overnemen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: DM800HD met Oyster of Telesat2



Bericht door gsm »

Gisteren een proefopstelling gemaakt van een Telesat S85 schotel met de dreambox en alles werkt.
Zie mijn foto´s in viewtopic.php?f=10&t=8462225&p=1682711#p1682711
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie