zonnepaneel monteren

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
zeebok
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:36
Locatie: zandvoort

zonnepaneel monteren



Bericht door zeebok »

beste mede camperforums
weet iemand een plaats waar ik samen met iemand die er wat van af weet een zonnepaneel op kan bouwen
ben wel handig maar heb geen plek tegen betaling natuurlijk
ik weet wat ik moet en kan monteren en kopen
gr peter
Edmond
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 18:04

Re: zonnepaneel monteren



Bericht door Edmond »

Hallo Zeebok kan gewoon voor de deur met 2 kleine laders tegen de zijkant wel een 2 dekens op het dak leggen.
En de lader vrij houden met wat piep schuim.
De houders uitmeten dat kun je alleen doen houders vast lijmen, en met 2 man het paneel erop leggen.
Succes.

Ed..
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: zonnepaneel monteren



Bericht door seth_space »

Je zou eens kunnen kijken of deze ook campers aankan:
https://www.yelloyello.com/places/doe-h ... -zandvoort
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: zonnepaneel monteren



Bericht door Kroppie »

de makkelijkste manier is om eerst de bevestigings adapters aan de zonnepanelen te monteren, dan het paneel op de goede plek los neerleggen , de plekken van de adapters aftekenen paneel weer verwijderen afgetekende plekken volgens voorschrift van de lijm voorbehandelen, dan de afgetekende plekken voorzien van de lijm ook weer volgens voorschrift van de lijm (minimale dikte aanhouden[meestal +-2mm] evnt paar stukjes luciferin de lijm drukken), en dan het paneel weer plaatsen, aandrukken en lijm laten drogen

eerst alles uitmeten en eerst adapters lijmen en dan paneel in de adapters plaatsen gaat meestal niet goed, komt op een millimeter aan, en op bovenstaande manier past het altijd. .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22835
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: zonnepaneel monteren



Bericht door PaulBng »

Helemaal met Jos eens, zo heb ik het ook gedaan. Zij het met alu hoeklijnen. Inclusief de lucifers
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: zonnepaneel monteren



Bericht door EasyBee »

En terugkomend op wat Edmond al schreef. Komend weekend heb je er ideaal weer bij om het buiten te doen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie