Chinese ervaringen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Chinese ervaringen



Bericht door Going »

@TS
Ik heb zelfde probleem ook een paar keer gehad. Het is zaak om eerst te testen voor je ontvangst aantekent in de Ap. Is het niet goed dan start je een dispuut. Mijn ervaring 3x is dat ik won en niet hoefde terug te sturen met geld terug. AliExpress heeft een heel goede klachten regeling.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
colly
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 17:41
Locatie: Voornamelijk in Zuid Amerika

Re: Chinese ervaringen



Bericht door colly »

Metor schreef:Colly, als je niet kunt claimen en niet in de recycle container (let wel niet in de vuilnisbak) wilt gooien: de 230V trafo als hobby project proberen op je chinese 12VDC-230VAC niet-sinus inverter kan geen kwaad.
Gewoon uittesten.
Mijn "zeperds" zijn voor een groot gedeelte niet te corrigeren, want tussen ontvangstbevestiging en daadwerkelijk in handen krijgen, zit meestal maanden. Dispuut is daarmee voorbij, en dan nog reclameren is zinloos, natuurlijk wel gedaan, zonder ook maar enig resultaat....

Er een flinke inductie(voor 50 Hz geoptimeerd), aan de uitgang van deze flop-omvormer aanhangen, zal zeker theoretisch de vorm verbeteren van de afgegeven spanning. Maar om het echt uit te voeren en in te bouwen is mijn tijd wel geweest. Ik heb al de laatste 50 jaar in mijn leven met electro en electronica gewerkt. Maar het blijft interessant, daarom mijn vraag!
En mijn soldeerbout, onderweg er nog aan hangen, kan natuurlijk altijd nog....

Groet uit warmere streken, Colly
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Chinese ervaringen



Bericht door Aloys »

Ik heb een aantal bijdragen verwijderd wegens op-de-man-spelen. Daar zitten we niet op te wachten,
dat lokt tegenreacties uit en dan wordt het onaangenaam. De tegenreacties zijn uiteraard ook verwijderd.

Graag weer on-topic, op een vriendelijke manier!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Chinese ervaringen



Bericht door Will »

Hallo,

Staat vandaag een artikel in het AD over kopen in China via internet.
Merkartikelen die geen merkartikelen blijken te zijn zijn maar kopieen, en hoge kosten boven de 25.- euro bij aflevering.
En garantie is er al helemaal niet omdat China niet zo'n verdrag heeft met Europa.
Dus een gewaarschuwt mens.....

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Chinese ervaringen



Bericht door javanes »

Mijn "zeperds" zijn voor een groot gedeelte niet te corrigeren, want tussen ontvangstbevestiging en daadwerkelijk in handen krijgen, zit meestal maanden. Dispuut is daarmee voorbij, en dan nog reclameren is zinloos, natuurlijk wel gedaan, zonder ook maar enig resultaat....
Dispute kun je bij Aliexpress verlengen.
Dus artikel niet binnen voordat datum dispute verloopt dan verlengen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Chinese ervaringen



Bericht door seth_space »

Inderdaad misschien toch even goed om nog eens te herhalen hoe buyer protection bij aliexpress werkt.

Je koopt een item op aliexpress. Vooraf heb je natuurlijk de feedback op de verkoper even doorgenomen om te zien dat je veilig zit.
Je ontvangt een mail waarin de Payment successfully made vermelding staat.
Daarna ( meestal een dag of zo later) ontvang je een mail Your Order nummerxxxxx has been shipped.
Dat is tevens het begin van je protection periode van standaard 60 dagen.
Wanneer binnen die 60 dagen je item aankomt ( meestal veel sneller uiteraard) dan controleer je het item en gaat opnieuw naar de aliexpress site en kiest daar voor Confirm goods received
Geef eventueel ook feedback zoals de vaak gewenste 5 sterren als alles goed verlopen is.

Ben je niet tevreden ?
1: neem contact op met leverancier (seller) ( kies: contact seller optie) en leg uit wat er niet goed is. Voeg waar mogelijk een foto toe.
de seller komt dan met een voorstel. Reageer daar altijd op! Als je het eens bent en de beloofde oplossing uitgevoerd is, sluit je via confirm good received.

Als de levering vertraagd is dan kan de seller de bescherming verlengen. Vraag daar eventueel om. Wil de seller dit niet start dan een dispuut op.

2: Als je er niet uitkomt met de seller dan start je een dispute De seller heeft dan alsnog een optie om te schikken. Zo niet dan grijpt aliexpress automatisch na enkele dagen in en neemt op basis van de voorgaande correspondentie een besluit. Dat valt vrijwel altijd uit in het voordeel van de klant.

Opmerking; Pas als jij confirm goods received kiest, ontvangt de seller zijn geld van aliexpress! Doe dat dus altijd. Vergeet je dat krijgt de seller zijn geld pas na 60 dagen als de protectieperiode afloopt. Een goede seller verdient dat niet.

Aliexpress kan vrij gemakkelijk in het voordeel van de klant beslissen omdat zij geen risico lopen.
Ben wel redelijk en claim geen dispute als je kreeg wat je besteld had maar door dom gebruik gaat het kapot.
Of als de maatvoering tegen valt. Bij kleding bijvoorbeeld is de maatvoering van china erg afwijkend ( veel te klein meestal) en dus een extra aandachtspunt.

Als je vaak bij aliexpress koopt en de feedback geeft stijgt je level als member wat zorgt voor een snellere afwikkeling van eventuele disputes.
van A1 ( start) loopt dat op naar maximaal A4.

https://sale.aliexpress.com/buyerprotection-en.htm
https://home.aliexpress.com/membership.htm
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Chinese ervaringen



Bericht door bertt »

Ik koop vaak vanuit China, maar meestal via ebay.com. Dan moet je nog afwachten waar vanuit het verzonden wordt. Kan ook zomaar Duitsland zijn met het voordeel dat je (ik nog nooit) geen invoerrechten betaal.

Omdat ik Canon lenzen repareer heb ik nog wel eens onderdelen nodig die echt vanuit China komen, dan doe ik geen grotere aantallen tegelijk om invoerrechten te vermijden. Nog niet eerder via ebay invoerrechten moeten betalen.

Laatst via Ali een telefoon gekocht en wel invoerrechten moeten betalen, dan is het bedrag blijkbaar te hoog om het niet te hoeven doen. Kon niet via PayPal betalen. Ik wilde een andere achterkant omdat ik hem had laten vallen, 15 euro. Ik ga naar ebay.com en koop er een voor € 4.50.

Via ebay, betaal ik altijd via PayPal in combinatie met visa. Nu net een tablet hoes ontvangen waarvan een hoek was afgebroken tijdens transport. Foto opgestuurd. Binnen een dag mijn betaling teruggestort gekregen, mede omdat ze bang zijn voor negatieve review.
De levering vanuit ebay wordt meteen na aankoop opgeven (met een max)
Die telefoon vanuit Ali werd pas nadat ik 4 keer had aangedrongen verstuurd en toen duurde het nog heel lang voordat ik hem had.
Ik heb dus goede en betere ervaring met ebay.com.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Chinese ervaringen



Bericht door seth_space »

Bert, als jij bij Ali iets koopt staat de termijn waarop verzonden zal worden erbij vermeld. Wanneer die termijn niet gehaald wordt annuleer je de bestelling en krijg je het geld teruggestort.
In al mijn jaren ali heb ik nog nooit iets niet tijdig verzonden gekregen. (wat iets anders is dan tijdig aangekregen, daar werkt postnl ook niet altijd me)
Dus jij hebt blijkbaar bijzonder veel pech gehad.
Maar ook ebay is een prima platform al dien je ook daar heel goed te kijken naar de reviews over de leverancier.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Chinese ervaringen



Bericht door LMC591A28JTD »

wat hier nog niet genoemd is:

Post NL houdt hier steeds vaker bestelde artikelen uit China achter en levert die pas na een flinke tijd niet aan het huisadres. En stuurt je dan met vertraging een afhaalbericht voor een post.nl locatie. Je krijgt dan een kaart met daarop een foto van de adressering op het pakje.

Via ali krijg je vaak een goede track and trace mogelijkheid. Daaruit kun je dan opmaken dat het artikel vaak al binnen een week in NL is, maar dan bij de douane of post.nl op inklaring en afhandeling wacht.

Veel van de ali aanbieders geven overigens standaard op de douaneverklaring aan dat het artikel slechts een paar USD kost en dat het een 'gift' zou zijn. De douane trapt daar vaak in, waardoor je geen invoer- en inklaringsrechten hoeft te te betalen, hoewel het soms dus gewoon fraude is. Ze krijgen intussen miljoenen pakjes uit China en kunnen dat niet meer allemaal controleren. Het is wel meer een zootje bij de belastingdienst.....
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
a90
Berichten: 389
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 0:49
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Chinese ervaringen



Bericht door a90 »

LMC591A28JTD schreef:wat hier nog niet genoemd is:

Post NL houdt hier steeds vaker bestelde artikelen uit China achter en levert die pas na een flinke tijd niet aan het huisadres. En stuurt je dan met vertraging een afhaalbericht voor een post.nl locatie. Je krijgt dan een kaart met daarop een foto van de adressering op het pakje.
Waarom zou Post NL dat nou doen ? Is er dan een speciale instructie die voorschrijft dat pakketjes uit China expres achter gehouden moeten worden ?

En dan nemen ze de moeite om van het pakket een foto te maken en dat dan als een kaart naar je te sturen om het ergens op te komen halen ??

Ik vind dit maar een vreemd verhaal en heb dit nog nooit gehad met zendingen uit China.
Lees meer over mijn huidige auto: http://www.lp2223.com
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Chinese ervaringen



Bericht door bertt »

Nou, dat is wel weer zo. van de week kwam de Post.nl besteller bij me aan de deur (woon in een dorp) en had een pakje bij zich wat niet door de brievenbus kon met daarin een Volt-Watt meter.
Maar ook een kaart waarop stond dat ik mijn Canon onderdelen bij de Gamma kon afhalen.
Die Canon onderdelen, die bij een andere leverancier vandaan komen, moet ik altijd afhalen :bang:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Chinese ervaringen



Bericht door blizard »

Misschien heeft Canon dat in hun contract met PostNL laten zetten?
Het moge bekend zijn dat de prijzen behoorlijk onder druk staan, dus zoeken ze mogelijkheden.

Er zijn natuurlijk nog veel meer Chinese aanbieders:
DX
Bangood
Sainsmart

en ga zo maar door, of er garanties worden gegeven is vaak niet te vinden, maar het zijn wel een soort portals, zoals Amazon en Bol ook doen, nl gebruik laten maken van hun netwerk, en daar aan verdienen.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Chinese ervaringen



Bericht door bertt »

Nee, aan het pakje niet te zien wat er in zit en ook geen afzender die aan Canon doet denken.

Ik kreeg zaterdag een hoesje binnen voor een tablet. Was er een hoek afgebroken tijdens transport. Foto gestuurd en een dag later mijn geld al terug op PayPal.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Chinese ervaringen



Bericht door jansloos »

Gebeurt hier ook, en de eenvoudige verklaring is; dat scheelt Postnl weer centjes.
gewoon een hele bubs op een afhaal adres, scheelt weer postbodes.

Gaat geheel geautomatiseerd. ook het fotograferen. komt geen mens (dus €€€€€€) meer aan te pas.

Zo had de overheid het toen het nog een overheids business was het ook goedkoper gekund.
Goed en goedkoop gaan niet altijd samen.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Plaats reactie