Vervangen Perfect View: welke?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Going »

Kreeg net bericht van Dometic Waeco. Uw Perfectview 950 heeft het begeven. Reparatie kost meer dan een nieuwe. Ook uw scherm heeft zijn beste gehad. Leuk voor een €800 plus systeem na 4,5 jaar gebruik is het over.
De nieuwste aanwinst zal dan maar een chineesje moeten worden. Kan ik zo'n 8 of 10 Waeco's kopen.
Enige probleem is een camera zonder Led's en met een 90 tot 100 graden kijkhoek om als achteruitkijkspiegel te hebben.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door jansloos »

Going schreef:.
Enige probleem is een camera zonder Led's en met een 90 tot 100 graden kijkhoek om als achteruitkijkspiegel te hebben.
Kijk eens bij een Chinees.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Toon »

jansloos schreef:
Going schreef:.
Enige probleem is een camera zonder Led's en met een 90 tot 100 graden kijkhoek om als achteruitkijkspiegel te hebben.
Kijk eens bij een Chinees.
inderdaad bij ali
ik zag er voorbij komen alleen de camera voor nog geen €20
zelf had ik al een compleet setje gekocht kosten incl invoerrechten ongeveer €85
als ik vooraf het type nummer had gehad van de chineese camara had ik alleen de camera gekocht
wel even de stekkertjes van de bestaande installatie en de nieuwe camera afknippen en de drie kleuren op elkaar aansluiten
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Going »

Ja, er gaan veel camera's bij Ali voorbij. Maar ik wil twee. Een om op de bumper te kijken, aangaat bij achteruit rijden. Dan is een kijkhoek van 170° heel goed. De tweede moet als de midden spiegel van een auto werken. Staat bij voorwaarts bewegen altijd aan. Nu daarvoor heb je een kijkhoek van 90°-100° nodig. Ook de leds moeten er niet omheen want dan bij nachtzicht is het beeld niet zo goed. De Waeco's dubbele camera's hebben dat ook. Dat beviel uitstekend. Een camera met de smalle hoek en zonder LED is het probleem. Natuurlijk heeft kostprijs ook een belang.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door rob2 »

Hi ,

informeer anders eens bij https://www.trafficviewsolutions.nl/
die heeft of fabriceert ook allerlei aansluitingen.
Ook ons Waeco scherm was einde oefening, nu voor minder € een prima oplossing !
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Persoonlijk vind ik dat zelfs 90 à 100° nog een te grote hoek is.
Ik heb zelf nu een 35° gemonteerd en ben eindelijk tevreden. (Als achteruit kijk camera dus)
Als achteruit rij camera gebruik ik een 120°.

Ik heb jaren lopen zoeken naar wat goeds en pas twee jaar geleden de perfecte camera gevonden. Was een bewakingscamera van Lidl. viewtopic.php?p=1597677#p1597677

In de link, net door Rob2 gegeven staat ook een mooie duo.
Ook deze is 35°. en dat is eigenlijk net de goede hoek. Je krijgt dan het beeld dat je gewend bent.
Kijk maar eens naar de lijnen van je binnenspiegel door de achteruit van je auto.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door PaulBng »

Ik heb een dubbele van Luis, bevalt erg goed. (Losse dubbele camera nu €199. Indertijd met scherm besteld).
De achteruitkijk camera heeft een hoek van 60gr. Eigenlijk net iets teveel, maar heeft ook weer een voordeel: wanneer ik inhaal en ik zie wat ik inhaal net helemaal, kan ik met voldoende afstand weer naar rechts...
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Going »

@ hoofdnorman. Dank je voor het meedenken. Het verschil met uw tekening en de camper situatie is dat een binnenspiegel voor de berijder zit. Bij camper is de camera 5 meter achter bestuurder. In de fotografie stelt men altijd 90° is het zicht standaard van ons gezichtsveld. Ik heb nu een bij Ali op het oog maar wacht op antwoord of ze twee verschillende lenzen monteren. Ze doen het met de enkele camera wel.
Ik laat het weten.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: Vervangen Perfect View, welke?



Bericht door helex »

Misschien zijn er meer van ons geïnteresseerd.
Kan je een link plaatsen?

Lex
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vervangen Perfect View, welke?



Bericht door Hoofdnoorman »

De professionele camera's van Waeco en anderen hebben namelijk ook een 35° camera.
Waar het om gaat is dat het beeld in de monitor qua grootte en voorkomen ongeveer gelijk is aan een beeld die je in de gewone auto in de binnenspiegel ziet. Dat doet het inderdaad.
M.a.w. ik kan dus inderdaad het kenteken lezen op de monitor van een auto die achter mij rijdt en het gevoel van inschatten hoe ver de auto achter mij zit is precies goed.

Ik heb, door de jaren heen verschillende camera's gehad. Steeds iets kleinere hoek gekocht en pas nu ben ik tevreden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door blizard »

Heb je nu al een triple DIN display voor je nieuwe maanwagentje Rudy?
camperdiksmuide
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door camperdiksmuide »

Hallo,
Ik heb mij de dubbele achteruitrijcamera gekocht bij spy-europe.nl
In de witte uitvoering. Daar ook de dubbele kabel en verloopfiches gekocht.


Het scherm heb ik gekocht bij dx.com namelijk de 7 inch spiegelmonitor.
Als ik rij heb ik de verzichtcamera, en bij achteruitrijden de camera naar de bumper gericht.

Kan ook manueel op scherm omschakelen, zeer tevreden van de combinatie
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Going »

Ik had terug dat Twee verschillende lenzen gemonteerd kunnen worden. Lenzen zijn 2,8 3,5 en 6 mm. 120° 90° en 35°. Ik ga Rudy's raad opvolgen en vragen een camera met de 90° en een met de 35°.
Ik laat weten hoe het gaat en dan geef ik hier de verkopers gegevens. Ik verwacht dat in een week of drie.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Hoofdnoorman »

Met jouw 35° ben ik het volledig eens en dat zal jij ook zijn.

Kijk en meet wel even die 90° !!
Ik heb ook een 90° bovenin maar mis net de uiterste hoeken van mijn achterbumper omdat de camera maar op 1,75 meter boven de achterbumper zit. Dus wel even meten!
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie