Vervangen Perfect View: welke?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Hoofdnoorman »

blizard schreef:Heb je nu al een triple DIN display voor je nieuwe maanwagentje Rudy?
Neen, die prijzen van wat ik eigenlijk zou willen hebben zijn zo hoog dat ik gewoon een steuntje heb gemaakt van een stukje aluminium en daar de TomTom op heb geschroefd.
Dat maanwagentje doet inderdaad zijn eer aan. Alleen al een dubbelDin paneeltje kost in de imitatie rond de 50 euro en dan zit hij ook nog schots en scheef.
Ik wacht wel tot er wat op mij af komt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Going »

Minder goed nieuws. Het setje kan alleen met 2,8 mm en 3,5 mm lenzen worden geleverd. Ik moet dus verder zoeken.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
caolineenwillem
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:08

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door caolineenwillem »

Heb goede ervaringen met een draadloos camerasetje (camera en 7 inch monitor) via de snelle Chinees als alternatief voor een achteruitkijkspiegel. Altijd zicht op het verkeer achter je, voeding via een ventilatieluikje naar binnen, storingsloze ontvangst, voor ca € 50 euro binnen twee weken in huis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Kroppie »

google eens op: miroir de renvoi , met een spiegeltje 2 in 1
kun je zelf maken .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Going »

Hier een opdate van de vervangingen.
Ik heb al twee jaar een 7" spiegel monitor. Was bedoeld voor het Australische campertje. Om het aan de gewone binnen spiegel te klemmen vind ik geen optie wegens de ruime opening van de plise rond de spiegel arm. Ik prefereer als ik rij de monitor als binnen spiegel voor achter kijken. Blijft dan hetzelfde alsof in een gewone auto je in de spiegel kijkt. Ik heb de binnen verlichting los en even er uit gehaald. Boven de verlichting zitten twee voorgetapte gaten. Morgen een stukje staalplaat halen en een brugje maken dat onder een hoek naar beneden gaat naar de plaats waar de spiegel normaal zit. Van de Waeco monitor stand heb ik de balkop afgehaald en die komt op het brugje en de monitor spiegel daaraan. De linker zijkant van de A lijn losgehad en daar achter de kabel voor de monitor gelegd. Ook moest zonneklep los om de kabel naar het binnenverlichting opening te krijgen. Ook direct de Dab+ antenne tegen de A lijn geplakt. Dat is nu alles weer dicht. De kabel aansluitingen van de spiegel monitor komen precies onder het zekering kastje uit. Ondertussen zijn aangekomen twee camera's, een met 3,6 mm en 1 met een 6 mm lens. Ik zet die aan elkaar door de midden bout van de een links en de ander rechts. Dan moet de camera bruggen aan elkaar. Heb ik ooit aan ons oude camper ook gedaan. Hopelijk kan ik het deze week aanleggen. De kabels moeten onder de camper door en ik heb een hekel aan in de regen te werken.
De radio head unit heeft ook een achter camera aansluiting. Daarvoor heb ik een nummerplaat met camera gekocht. Ook een andere kabel er bij moeten kopen want die dingen komen met slechts 6 meter. Net tekort voor de camper.
Straks heb ik dus een binnenspiegel monitor met normaal spiegel zicht achter en wanneer achteruit rijdend zicht op de bumper. De radio head unit heeft dan zicht achter de bumber met de lijnen als in moderne auto's.
Kosten
Voor de Waeco vervanging is 2 camera's €26.00/stuk. 2 kabel adapters €6,00//stuk 2 lengtes 15 meter kabel @ €8,00/stuk. De spiegel monitor had ik nog maar kost vandaag ongeveer een €35,00 . Totaal ongeveer een €120,00 met wat extra's. De Perfect Waeco had voor zijn €830,00 makkelijker vervangen geweest.
De nummerplaat met camera was €22,00 en de de kabel €7,00.
Bijlagen
IMG_20170910_105132~01.jpg
IMG_20170910_105132~01.jpg (154.46 KiB) 1693 keer bekeken
IMG_20170910_105244~02.jpg
IMG_20170910_105244~02.jpg (140.44 KiB) 1693 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Going op zo 10 sep 2017, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Going »

Hier de camera's
Bijlagen
nummerplaat small dp.jpg
nummerplaat small dp.jpg (127.64 KiB) 1684 keer bekeken
cameras.jpg
cameras.jpg (138.59 KiB) 1684 keer bekeken
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door herbybg »

Momenteel gebruik ik een 7" tablet van Ali als GPS, met auto rearview funktie.
De achteruitrijcamera nu, heeft 120° en ik mis net de bumperhoeken. (hangt op hoogste punt nu)
Ik ben aan het overwegen om ook een rearview mirror te gebruiken met zo een camera (of die van 120° te gaan gebruiken, en een achteruitrijcamera boven nummerplaat.
Hoeveel ° moet die zijn?
Is er geen gevaar als die zó laag hangt dat opspattend water en stof die onbruikbaar maakt?
Zijn hier ervaringen over?
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Going »

Moderne auto's hebben het ook bij de nummer plaat. Ik heb het gister gemonteerd zal morgen foto van nemen. Camera op nummer plaat is 170°.
De achteruitzicht camera en de bumberzicht camera's zijn ondertussen gespoten in de camper kleur ook gemonteerd. Hun hoek is resp. 35° en 90°. Ik zal het morgen hier plaatsen.
Ondertussen ook de spiegel monitor heb ik geplaatst.
Als het morgen wat droog is zal ik de kabels onder de camper en door de accu bak naar binnen leggen in de cabine. Ik moest wel de entree bak loshalen om een al vrij pad voor de kabels naar onder het dashboard te krijgen.
Bijlagen
spiegel met balhoofd en plafond beugel.jpg
spiegel met balhoofd en plafond beugel.jpg (132.75 KiB) 1580 keer bekeken
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door seth_space »

De camera achter op mijn Nissan zit net boven de nummerplaat en wordt met grote regelmaat erg vies. Om dat probleem op te lossen zit er een spuitsysteem die met enige regelmaat de lens schoonspuit als het systeem viezigheid op de lens ziet. Kost redelijk wat vloeistof.
Dus ja, laag geplaatste cameras worden sneller vies dan hoog geplaatste cameras. maar dat zal niemand verwonderen neem ik aan ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Going »

2 dagen zitten kl...n. Toen ik de Waeco er uit haalde zat de signaal voor de achteruit op een draadje aan de stekker onder de zekering kastje. Het zat met zo'n knijp verbinding. Het draadje daarachter liep naar de radio ruimte.
Ik heb alles aangelegd en dan test ik met het achteruit signaal aan het draadje in de radio ruimte. Mooi niet, schakelt niet over van camera 1 tot camera 2. Gek ik krijg netjes volle boardspanning als ik in achteruit zet. Eerste gedachte is het scherm software kapot?. Kan dat niet geloven en geef ten einde raad de scherm signaal kabel aan de boardspanning en ja hoor het scherm gaat van camera één naar camera twee. Dus dat is allemaal in orde. Vandaag nog eens gekeken en de draad die aan de stekker draad is verbonden heeft na 10 cm een soort spoel kapje men vaak ziet bij USB connectoren. Nog eens goed kijken staat er Pioneer op. Ging het lichtje branden. Pioneer wilt geen volle stroomsterkte maar alleen signaal. Nu verbind ik de achteruitabel van het scherm met boven dat filter blokje op die knijp verbinding en ja de boel werkt.
Nu probeer ik de relais en ja hoor netjes wipt het over. Dus nu kan ik met het ene signaal de camera's met het spiegel scherm en de camera van het nummerplaat gescheiden van de motor accu via de huishoud accu activeren. Morgen de draden netjes wegwerken en de radio weer inzetten.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
henkenanita
Berichten: 138
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 12:27
Locatie: Nieuwediep (Dr.)
Contacteer:

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door henkenanita »

Misschien een tip ten aanzien van invoerrechten bij het kopen via Alie, vraag de verkoper om 20 dollar op de factuur te laten zetten en deze zichtbaar op het pakket te plakken.
Betaal je geen invoerrechten meer.
Douane kijkt zeer zelden in de verpakking om te controleren als de factuur extern zit. Ik koop heel veel via Alie en betaal praktisch nooit invoerrechten.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen

http://www.drentschehoeve.nl
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Going »

Hierbij de foto's. Het regende en het is geparkeerd voor ons huis
Boven display van nummerplaat camera met display op radio scherm
Midden de twee achterwand camera's. Naar onder is de 90° naar achter is de 35°
Daar onder links het zicht op de spatbord. Is precies de wijdte te zien. De ander is het zicht tijdens rijden op de weg achter.
Ik heb er een 400 km mee gereden. Het is gewoon super om gewoon als in de personenauto van de linkerspiegel naar de midden binnen spiegel te kijken , de 35° hoek is precies goed.( Hoofdnoorman bedankt voor uw advies) Komt haast overeen als de buitenspiegel.
Bijlagen
2017-09-30_17.51.38~01.jpg
2017-09-30_17.51.38~01.jpg (107.75 KiB) 1134 keer bekeken
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vervangen Perfect View: welke?



Bericht door Hoofdnoorman »

Graag gedaan. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie