zenders opnieuw opladen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

zenders opnieuw opladen



Bericht door fokus »

Heb zowel thuis als in de motorhome Sat-TV. Regelmatig moet ik zenders in beide opnieuw opladen want er gaan er weg en er komen er bij. Raar maar de ontvanger thuis SAB en die in de zwerver REBOX zetten ze op verschillende nummers. ttz Alle Vlammse en Nederlandse staan op dezelfde nummers, De Duitse staan bij SAB ong. 20 plaatsen vroeger en de Engelse zelfs 400 plaatsen eerder! Da´s natuurlijk niet erg maar na een langere vakantie is het elke keer weer even zoeken.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: zenders opnieuw opladen



Bericht door travelscout »

Als je beiden op standby laat staan en het gebeurt niet:

Dan zou me het niet verbazen als er een back-up batterijtje overleden is (knoopcel), in één van de twee ontvangers.
Daardoor verliest die zijn geheugen instellingen en moet je de boel opnieuw laden.
Zit ergens op een printplaat, wip hem er uit en koop een nieuwe.
Paul.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: zenders opnieuw opladen



Bericht door fokus »

Denk dat ge me verkeerd begreep travelscout. Het opnieuw opladen doe ik een paar keer per jaar, niet omdat toestel geheugen verliest maar omdat er sommige zenders verdwijnen, andere komer erbij of worden verplaatst. Daarvan krijgt ge toch regelmatig info via TV Vlaanderen of Canalplus! Mijn vraag is waarom die zenders bij SAB en bij REBOX op verschillende plaatsen staan.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Plaats reactie