Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.

Heeft u een schotel op het dak van de camper?

Peiling eindigde op za 26 aug 2017, 10:47

Ja
114
60%
Nee
71
38%
Ik denk er over na om er een aan te schaffen
4
2%
 
Totaal aantal stemmen: 189

Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door PaulBng »

Waarom moet ik nu aan de Dik-voor-mekaar show denken?
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door jielus »

PaulBng schreef:Waarom moet ik nu aan de Dik-voor-mekaar show denken? Afbeelding
Brilliant! Ik ook!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door reinolt »

Ja wij hebben een schotel en ja wij gebruiken hem. Uiteraard is het gebruik gedoseerd en echt alleen voor programma's die wij interessant of leuk vinden.
En als het schitterend weer is en we lekker buiten zitten wordt er niet gekeken.
Sport en nieuws zijn favoriet.

Wij zijn ruim twee maanden op stap geweest en hebben een keer de hele avond gekeken. Dat was Zomergasten met onze burgemeester Van der Laan. Dat wilden we niet missen.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blokske
Berichten: 145
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 20:54
Locatie: Huldenberg centraal in Belgie

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door Blokske »

Hallo,
Ja wij hebben er eentje staan, en wel van het eerste uur al en op de vorige ook.
Kamperen zonder zou best een gemis kunnen genoemd worden.
In Juni stonden we voor het eerst op een overvolle Camping en moesten ons geruststellen met een plekje achter te hoge bomen waardoor we geen ontvangst hadden met de schotel.
Dat was wel even wennen, we weten dat er velen onder jullie hier leven zonder schotel op je dak en dachten laat ons eens terug naar de essentie van kamperen kijken en 10 dagen zonder schotelontvangst proberen te overleven.
We zijn inmiddels mooi weer thuisgeraakt met niet meer of niet minder huiselijk dispuut onderweg :-?
Wij gebruiken de schotel om series te volgen uit het eigen land maar vooral ook om het nieuws van de locatie waar we ons vertoeven te volgen zodat ik 's morgens bij de bakker niet per ongeluk zeg "Wir chaffen das" als mijn boodschappentas te klein blijkt voor de baguette die ik wil meenemen en men mij een grotere tas aanbied.
Het kwam niet in goede aarde terecht toen ik deze woorden gebruikte na dat men in het nieuws en ander duidingsprogramma de avond ervoor blijkbaar niet zo opgezet was met deze uitspraak van Angela.
Zonder kleerscheuren weggeraakt maar beter weel de media volgen dus.
Het lokale weer is dan ook weer zo handig om een wandeling of een bezoek aan een POI te plannen iets later op je vakantieweek of maand.
We hadden bovenop het kleine probleem met de bomen ook het gekende zwakke WIFI en konden dus ook niet het streaming nieuws online volgen.
De mens van vandaag is wel rotverwend en gaat na het avondeten naar binnen voor de buis zitten en geeft tenslotte wel tot ver na middernacht geen feestjes meer op het campingveld met een karaoketoestel zoals ik daar toen meemaakte.
Ik ben pro samen met de nieuwe buur onder de luifel ideeën uitwisselen en onze talen bijschaven bij kaarslicht maar zo nu en dan is er een groep die het niet begrijpt dat er op verlof wel moet geslapen worden, vooral als je de dag erop een lange rit voor de boeg hebt.
Ik wijk misschien een beetje af van het topic maar ik zit er bovenop als je de pro en de contra mensen bij mekaar zet.
Er is nl minder sociaal Contact tussen de kampeerders sinds er satellietschotels zijn en de mensen voor de buis lokt ipv met elkaar te verbroederen maar dat is nu eenmaal zo kijk maar naar al die oma's en opa's die met hun kleinkinderen meespelen op de tablet, de I Phone of een spelconsole.
We werken het sociale isolement een beetje in de hand en dat is een ander topic dat ik niet wil aansnijden wegens geen interesse wat een ander doet met zijn tijd op verlof.
Maar het ligt aan de basis van dit topic dat hier over schotels werd gestart en dat vind ik niet zo gek gevonden maar eerder confronterend.
Ik ga daarvoor mijn gebruik van de schotel niet veranderen en steeds proberen om ontvangst te hebben want het was me wel een beetje koffiedik kijken wat het weer en de actualiteit betreft in de streek waar we vertoefden, prettig was wel anders maar we hebben het alvast uitgeprobeerd om te kijken of we deze periode overleefden en ja dat lukt behoorlijk je moet gewoon openstaan voor compromis en niet gaan zeuren dat kan je thuis ook. :bang:
De toekomst brengt vast wel snel dataverkeer met zich mee maar of iedere Campinguitbater dat gaat volgen aan deze snelheid is zeer de vraag, ze hebben trouwens al een investering gedaan in WIFI en nu is iedereen nog niet blij genoeg met hun gemaakte kosten en moeten ze gaan upgraden tegen hun zin.
Blokske.

LMC A 654 G Black Selection met zitgroep achteraan.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door kampo »

Hier geen antenneschotel.
Omdat we regelmatig op slechte wegen rijden denk ik dat een schotel antenne bij ons snel stukgaat.
Gisteren zag ik nog een camper voorbijkomen op de autobaan. Flapperen dat die schotel deed, in gesloten toestand een +/- 3cm =6
Hoe lang gaat zo iets goed ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door Bob Diesel »

Langer als met waggelende fietsen :wink:

Hier ook schotel
Als het in voor en najaar om 16.00 al fris word en je naar binnen gaat
Is het fijn om na lezen eten weer lezen oid gewoon het journaal en een serie/film te zien
Een uurtje of 2 :roll:
Wij hebben geen vakantie ,wij verplaatsen ons huisje, met. Alles wat er bij kan :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
doffud
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 10:19

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door doffud »

Ook wij hebben een schotel en zijn er erg blij mee. Als je in het voor- en najaar er op uit trekt is het een genot, om 's avonds als het te koud is om buiten te zitten, lekker binnen naar het nieuws te kijken of een serie te volgen.
TV via internet is denk ik wel de toekomst. Maar zolang het bereik van 4G nog niet overal optimaal is doen wij het nog met de schotel.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groet,
Dick



Hymer B-514 SL 3 liter automaat uit 2011 op FIAT Ducato onderstel.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door Kroppie »

ik heb een tv met een stapel films, mijn schoteltjes liggen IN de camper, en heb een e-book met +10.000 boeken meer dan genoeg.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door Camperic »

Ik twijfelde al langer over het laten verwijderen van het "dode gewicht" op het dak. Nadat we echter meerdere keren in eerste instantie een slechtere plek kregen toegewezen en bleek dat het was omdat we een schotel op het dak hadden en daar betere ontvangst zou zijn :bang: wist ik het zeker: eraf met dat ding en nog geen moment gemist :D

Wel als gimmick een zeer compacte (formaat lucifersdoosje) DVB-T2 tuner gekocht, maar ook deze tot nu toe alleen gepakt om te testen of het werkt.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Peterr
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 14:41
Locatie: Schagen

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door Peterr »

Camperic schreef:
blizard schreef:Ik mis ook de optie:
Ik ben van plan de schotel te verwijderen
Dit voorjaar laten doen, want we gebruikten de schotel nooit en mijn antwoord in de poll is dus ook "nee" :D
Ben ook van plan de schotel te verwijderen.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door Kubo »

Heerlijk om s'avond als het minder weer is tv te kijken.
Verder gebruik wij hem voor radio ontvangst.
Maar ook lezen wij veel.
Dus gaat er zeker niet af.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door Gino608D »

Wat maakt het uit wat iemand anders heeft of doet. Doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door herbybg »

Optie-4: Wie kijkt DVB-T2
Optie-5: Wie kijkt zonder antenne naar opgenomen films/DVD's

Nu is die poll een marketingonderzoek voor de schotelverkoop
Gebruikersavatar
H & G
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 aug 2009, 17:52
Locatie: De Bommelerwaard

Re: Poll: Wie heeft er een schotel op zijn camper?



Bericht door H & G »

Inmiddels onze derde camper met een satelliet. Tv in woon- en slaapgedeelte, met de mogelijkheid om apart van elkaar te zappen.
Plaats reactie