Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door Vertrokken2 »

Na tientallen keren met de heggeschaar door de kabel te zijn gegaan, uiteraard om de UPS van de NAS te testen, heb ik de heggeschaar verkocht, het snoer in de container gedonderd en een paar
goede accu heggescharen van Husqvarna gekocht.
Ik heb een heerlijk seizoen achter de rug......
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door alkyone »

Beste Vopper.

Nee, laten we maar niet beginnen over wat ik in de jaren allemaal ben tegengekomen.
Ik geef gelijk toe dat ik in het verleden ook wel trucjes heb uitgehaald met verlengsnoeren en overige aansluitingen.
Ik was en ben niet heiliger dan de paus.
Maar de tijden zijn veranderd en met de kennis van nu gebeurd dit niet meer.

En of je nu een kant en klaar snoer koopt bij de Gamma, action of technische unie.
Gevaarlijke snoeren worden vandaag de dag niet meer verkocht.--------- ( ik kom ze niet meertegen)
Maar zoals Jan- aangeeft gevaarlijk gebruik komt nog te vaak voor.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door Atoz »

Ook al vind ik dit een slechte kabel

Anderzijds moet je de dingen gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn.
En dan is het een goede kabel.

Al wil dat nog altijd niet zeggen dat de verkoper deze kabel magische krachten (uitgedrukt in A of Watt) mag geven.
Elke techneut zal bij het lezen van de specificaties weten waarom hij deze niet zal kopen.
Elke niet techneut zal bij het lezen van de prijs er twee bestellen.

:bow:
Gegroet
Laatst gewijzigd door Atoz op za 12 aug 2017, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
tessenderlo
Berichten: 211
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 18:21

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door tessenderlo »

jan- schreef:Ik snap ook het probleem wat betreft veiligheid van dat Gamma snoer niet. Je moet het alleen niet jaren lang in zon, weer en wind buiten laten liggen. Maar af en toe gebruiken voor de heg lijkt mij prima. Je kan alleen beter een verlengsnoer bij de Action halen. Is goedkoper, heeft 1,5 mm2 en randaarde en geschikt voor buiten. Kan je zowel voor de heggenschaar gebruiken als voor je koffiemachine met randaarde

De oplossing van Rudy vind ik niet zo slim. Wat als er intern nog wat stuk gaat en iemand komt op bezoek, raakt de koffiemachine aan en wordt geëlektrocuteerd? Wat vertel je dan de nabestaanden? En waar is dat aangepaste snoer nu?
Het probleem met dat snoer is dat bij de specificatie's staat dat het voor binnengebruik is, en bij hun eerste aanbeveling staat dat het voor buiten is.
Dat is dus het probleem met dit snoer.
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door WimZ »

Dat is dus het probleem met dit snoer
nee dat is een probleem (foutje) op de website. Daar kan die kabel niets aan doen.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door Vertrokken2 »

Die heb ik eerder gehoord. Mijn naaste collega ging vreemd met een andere collega. Maar daar kon hij niets aan doen, hij was immers verleid door de overspelige dame in kwestie....
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door KTManiac »

Tja, da's overmacht. Is goed uit te leggen thuis. :thumbup:
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door Navigator »

Grumble schreef:
Navigator schreef:Mijn speakerkabels zijn dikker.
Appels/Peren
Nope. Beter lezen.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door Hoofdnoorman »

jan- schreef:De oplossing van Rudy vind ik niet zo slim. Wat als er intern nog wat stuk gaat en iemand komt op bezoek, raakt de koffiemachine aan en wordt geëlektrocuteerd? Wat vertel je dan de nabestaanden? En waar is dat aangepaste snoer nu?
Ik ben alleen thuis en de hond zit niet met z'n poten aan mijn koffiemachine.
Het snoer zit nu weer achter de kast aan de schemerlamp.
De koffiemachine is weer gemaakt en zit weer met zijn stekker in het originele stopcontact. De aardlek blijft weer aan.
En ik weet zeker wel wat ik doe, was een welbewuste actie en zonder ook een gevaar voor derden. Overigens vond ik het best wel slim, want de meeste heikneuters zouden in dat geval naar de winkel zijn gehold en zich een nieuwe machine à € 500,- hebben aangeschaft. Aangezien mijn machine pas 30.000 koppen heeft geschonken, kan die nog jaren mee. Er moet nu alleen, met gemak, het derde set maaltandwielen in.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22851
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door PaulBng »

Zo'n koffie machine in de camper staat nog op mijn wenslijst *heroverweegt maat nieuwe camper*
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door Vopper »

alkyone schreef:Beste Vopper.

Nee, laten we maar niet beginnen over wat ik in de jaren allemaal ben tegengekomen.
Ik geef gelijk toe dat ik in het verleden ook wel trucjes heb uitgehaald met verlengsnoeren en overige aansluitingen.
Ik was en ben niet heiliger dan de paus.
Maar de tijden zijn veranderd en met de kennis van nu gebeurd dit niet meer.

En of je nu een kant en klaar snoer koopt bij de Gamma, action of technische unie.
Gevaarlijke snoeren worden vandaag de dag niet meer verkocht.--------- ( ik kom ze niet meertegen)
Maar zoals Jan- aangeeft gevaarlijk gebruik komt nog te vaak voor.
:thumbup: Ben ik toch niet de enige electrieker die wel eens trucjes uithaalde ;;-)


:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
rinuss
Berichten: 401
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 17:49
Locatie: Delfgauw

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door rinuss »

Gobert schreef:Die heb ik eerder gehoord. Mijn naaste collega ging vreemd met een andere collega. Maar daar kon hij niets aan doen, hij was immers verleid door de overspelige dame in kwestie....
Heeft hij geluk dat het een DAME was.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door komtwelgoed »

Goedgekeurde verlengsnoeren en haspels hebben het opschrift HO7 RNF. De kabel is van neopreen. Deze kabel voldoet aan alle eisen van elektrische en mechanische veiligheid.
Gebruik je zo'n oranje verlengsnoer en iemand wordt geëlektrocuteerd door zo'n snoer, dan ben je goed de lul. Je hebt ongekeurd snoer gebruikt en het slachtoffer of de nabestaanden daarvan kunnen je aansprakelijk stellen voor het gebruik hiervan.
Ook je verzekering zal de kosten van aansprakelijkheid niet vergoeden want je bent nalatig geweest. Het is net zo erg als met veel te veel alcohol achter het stuur gaan zitten en een dodelijk ongeval veroorzaken.

Onvoorstelbaar dat mensen dit op hun geweten willen hebben en dat allemaal om een paar centen uit te sparen op een stuk verlengsnoer.

Gelukkig ben ik in mijn lange campingverleden wel eens campings tegen gekomen die niet goedgekeurde snoeren niet aansloten.
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Aanpassen 2 aderig verlengsnoer levensgevaarlijk



Bericht door Richie »

Er zijn ook slimmeriken die dan de stekker eraf knippen en een geaarde stekker eraan zetten...ook zo'n fout iets!
Plaats reactie