Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Bob Diesel »

Als het werkt wel :roll:
De hele middag en avond al weg valllende verbinding op de koperen lijn
En voorlopig zitten er nog teveel haken en ogen aan die onbeperkte verbindingen

Maar het zou leuk zijn :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
ghelsendoorn
Berichten: 3552
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:25
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door ghelsendoorn »

Bob Diesel schreef:Als het werkt wel :roll:
De hele middag en avond al weg valllende verbinding op de koperen lijn
En voorlopig zitten er nog teveel haken en ogen aan die onbeperkte verbindingen

Maar het zou leuk zijn :thumbup:
Mobile internet is vaak sneller als jou koperen draadje.
Straks 5g nog sneller netwerken worden steeds beter.
Met een paar jaar kijken we allemaal tv, via internet thuis via kabel of glasvezel onderweg 5g
oost west zon wind en regen in mijn burstner T620 kom je mij niet meer tegen
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door javanes »

Gaat allemaal nog wel even duren, voordat er overal snelle verbindingen zijn.

Afgelopen voorjaar ergens op de route des Grandes Alpes helmaal geen GSM verbinding.
Blij dat ik met mijn abo van €10,- per maand bij CD en de schotel op het dak gewoon naar de Nederlandse zenders kon kijken. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door henk en lila »

En vorige week in Duitsland ook weer veel witte vlekken dus droom nog maar even door.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Jonas17
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 aug 2017, 8:52

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Jonas17 »

paul snip schreef:Dat satelliet gebeuren is echt een relikwie aan het worden. Inmiddels kun je in nagenoeg heel Europa al prima TV kijken via internet. De mobiele dekking wordt steeds beter.
"Heel Europa" afgereisd om dit te checken? Ik geloof er helemaal niets van. Europa is geen Nederland, en ook ni Nederland staan nog genoeg schotels en zijn internetverbindingen lang niet overal aanwezig dan wel snel genoeg. Alleen al op ons platteland genoeg vrijstaande woningen waar de schotel onmisbaar is en nog jaren zal blijven. Laat staan op het platteland buiten Nederland.
Ooit in Italië geweest? Daar is amper kabel en het zal er ook niet gemakkelijk komen. Men is aangewezen op dvb-t(2) en dvb-s.
En Italië is nog maar een voorbeeld.

Het krantenartikel dat jij aanhaalt, gaat trouwens over iets heel anders dan jouw vraag in de titel.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Bob Diesel »

Zo :shh:
Ook welkom
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Cee Pee »

Maar wel waarheid. :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Zwerfsteen »

Deze zomer had ik in Noord Spanje en in Frankrijk ook niet overal GSM bereik.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Bob Diesel »

Cee Pee schreef:Maar wel waarheid. :thumbup:
Dat wisten we dan ook al

Btw , voor die gene met een ouder Hollands Nieuwe abo 3G :!:
Ze hebben er geen berichtje over gestuurd :bang: :thumbdown:
Maar je kan gratis :thumbup: aanpassen naar 4G
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

De koperen kabel bestaat eigenlijk niet meer. Alleen het laatste stukje is nog koper. Maar dan toch, het is economisch zeer interessant om het oude netwerk te gebruiken omdat de infrastructuur er al ligt.

Ik probeer de grote groep te benaderen, niet de uitzonderingen!

Dus wat zou er tegen zijn om je KPN ontvanger mee te nemen in de camper, aansluiten op het netwerk op de camping of met een (speciaal) KPN dongel en klaar is Kees.

Vroeger reisde ik ook rond met vijf van dongels voor het internet. Iedere provider had zijn eigen dongel met zijn eigen software. Wat een getob was dat! Gelukkig is dat nu voorbij!

Het opvoeren van internet snelheden gaat nu heel erg snel. Misschien weten enkele van jullie nog dat we de eerste modems kregen die soms wel 9600 of 14400 b/ps. Ik denk ook niet dat het in 2018 gaat gebeuren! Maar binnen enkele jaren zal de schotel op je dak meer een last dan een lust zijn!

Zoals goed opgemerkt komt er ook nog DVB-T2 bij kijken. Gratis in Spanje soms wel meer dan 50 kanalen! Gratis! Op een plaats zelfs BVN op het DVB-T netwerk!

Maar uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze. Maar bedenk wel wanneer 25% van de Canal Digitaal hun abonnement opzeggen de prijs waarschijnlijk zal verdubbelen. En dan wordt het voor veel camperbezitters een punt van twijfel.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Bob Diesel »

De koperen kabel bestaat niet meer :crazy:

Ik heb al tehoren gekregen dat ze hem bij ons 1e kwartaal 2018 gaan verbeteren
En zit nu op een monteur te wachten om de ellende voor de 3e x in 3 maanden door te meten

Hij bestaat, alleen het werkt niet ,, meer,, zo best :-?
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

Ik bedoel het cynisch Bob! Die koperen kabel die van de verdeelkast naar je huis ligt is nu goud waard, de rest is nu glasvezel. De kabel die vroeger alleen voor de TV werd gebruikt is nu weer het ondergeschikte kindje. Ik heb kennissen die hun telefoon aansluiting onder in de meterkast gelijk met de vloer hebben afgeknipt! Alleen maar mobiele telefoon werd er geroepen. Dat vaste telefoon is dood!
Nu hebben ze Ziggo en zitten zichzelf op te vreten wanneer ik weer eens vertel over een nieuwe provider voor een jaar met € 180,- korting.
Wifi gaat weer verdwijnen. Dat koperen kabeltje in de meterkast heeft de toekomst! Mits het goed werkt natuurlijk!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door javanes »

jielus schreef: Vroeger reisde ik ook rond met vijf van dongels voor het internet. Iedere provider had zijn eigen dongel met zijn eigen software. Wat een getob was dat! Gelukkig is dat nu voorbij!
Dan had je er 4 teveel gekocht. Eén simlockvrij exemplaar was voldoende. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Toedeledoki

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Toedeledoki »

Duitsland is helaas nog steeds het slechtste voorbeeld van een goed mobiel netwerk. Zeker buiten de wat dichter bevolkte gebieden zit je nog wel eens met langzaam internet. Wij hebben een abonnement bij Vodafone en 1 bij T-Mobile. Dan heb je 2 kansen. En bijna altijd bruikbaar internet.

Echter merk ik wel een sterke verbetering. Bij grotere dorpen en steden in de buurt is het eigenlijk altijd snel genoeg om tv te kunnen kijken.

Landen waar je het niet van verwacht zoals Roemenië, Albanië, Polen etc hebben juist vaak supersnel internet. Zal wel iets met Europese subsidie te maken hebben...

Heel Europa heb ik (nog) niet afgereisd, maar wel alle windrichtingen uit geweest. En in 90% van de gevallen gewoon tv kunnen kijken via internet.

Ik vrees dat de mensen die zo fanatiek ingaan tegen het kijken via internet zelf banden hebben met de satelliet business. Ze zullen zelf ook wel doorhebben dat het einde wel een beetje in zicht is. En alleen de markt overblijft voor de echt afgelegen gebieden.

Er is wel iets anders gaande wat mij (een beetje) zorgen baart. Sommige apps zoals de Ziggo GO app en de NPO app willen na een update niet meer afspelen als ze zien dat er op een groot scherm gekeken wordt. (HDMI uitgang). Dit zal wel zijn omdat ze bang zijn dat ze op deze manier een beetje hun eigen glazen in gooien. De nieuwe NPO app heeft nu ineens ook reclame die je verplicht moet kijken. Ik gebruik mediaplayers van Ugoos. Die hebben hier geen last van. En wonderbaarlijk genoeg doen de 2 tientjes dingen van Ebay het ook prima. Daarbij "ziet" de app waarschijnlijk niet dat er via de HDMI uitgang gekeken wordt. De Himedia player die ik in de woonkamer gebruik is helaas niet meer bruikbaar met de nieuwste apps van Ziggo en NPO.
Maar goed, als Ziggo etc. hier mee doorgaat en het wordt echt een groter probleem dan komen er ongetwijfeld andere aanbieders voor TV kijken via internet. Als die er al niet zijn.
Plaats reactie