Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2889 ... ter__.html
Zou het dan echt gaan gebeuren dat we via een netwerk tv gaan kijken?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Atoz »

Tussen droom en werkelijkheid
Staan wetten en praktische bezwaren

Het zou toch maar al te gek zijn dat we alle zenders ter wereld overal zouden kunnen ontvangen.

En ondanks dat we redelijk goed uitgerust rondrijden (wat tv betreft) hebben we geen tijd om naar al die tv zenders te kijken.

Schreef Guido die zijn automatische schotel bijna enkel en alleen gebruikt om indruk te maken op die dikke campers die neerkijken op zijn zelfbouw-ding :cheers:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
sattaz
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 04 aug 2017, 22:20

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door sattaz »

@jielus,

Het gaat om het probleem van het niet kunnen kijken naar NPO in het buitenland
en zelfs in wat officieel tot het Koninkrijk der Nederlanden behoort, Bonaire.

Volgens mij betekent dat niet het einde van satelliettelevisie nabij, eerder het omgekeerde.


Met vriendelijke groeten ;)

sattaz
Toedeledoki

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Toedeledoki »

Dat satelliet gebeuren is echt een relikwie aan het worden. Inmiddels kun je in nagenoeg heel Europa al prima TV kijken via internet. De mobiele dekking wordt steeds beter.

Ik denk sowieso dat de lineaire programmering tzt gaat verdwijnen en er een soort "on demand" systeem voor terug komt.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

@sattaz

Eerst begrijpend lezen. Niet lezen om te antwoorden maar lezen om te begrijpen?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Cee Pee »

Waar heb ik datzelfde stopwoordje eerder gezien.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

Ja Cor, ik stoor me daar aan. Maar wij zijn dat punt toch al gepasseerd?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Cee Pee »

Ik snap ook heel de titel van het topic niet.
Wat heeft het met elkaar te maken?
Satelliet tv en NPO op de cariibiën.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

Het krantenbericht:

DEN HAAG - In het buitenland en in het Caribisch gebied moeten Nederlanders ook gewoon naar onze publieke omroep kunnen kijken. Nu zijn programma’s vaak niet terug te kijken en live NPO volgen blijkt al helemaal onmogelijk.

Dat zegt D66-Kamerlid Jan Paternotte die deze praktijk een doorn in het oog is. Hij kwam er bijvoorbeeld achter dat zelfs op Bonaire, wat uiteraard geen buitenland is en waar men gewoon belastinggeld betaalt voor de NPO, het voor velen onmogelijk is om gemiste uitzendingen te kijken.


Geoblocking
De NPO stelt dat kijken in het buitenland zo veel mogelijk wordt opengesteld. Bij sommige programma’s en beelden worden echter alleen de uitzendrechten voor Nederland gekocht en mogen ze dus niet online voor de hele wereld beschikbaar gesteld worden. Daarom kijkt de NPO op welke plek iemand online is en als de rechten het niet toestaan, wordt een programma via geoblocking vergrendeld. „Van de circa 70 programma’s die we dagelijks online plaatsen, worden er gemiddeld 5 geblokkeerd voor het buitenland”, zegt een woordvoerster van de NPO. Het probleem met eilanden als Bonaire erkent de NPO en de organisatie is druk met een oplossing.
Zoveel mogelijk uitzendrechten inkopen
Paternotte wil dat zo veel mogelijk programma’s uitzendrechten zo inkopen dat ze overal vertoond mogen worden, het huidige aanbod is hem te beperkt. Bovendien wil hij dat online live naar de NPO kijken wereldwijd beschikbaar wordt, in plaats van alleen het terugkijken. Als een programma dan écht niet buiten de landsgrenzen uitgezonden mag worden, moet het live-beeld maar even op zwart. „Nu is alleen terugkijken mogelijk.” En met de huidige technieken en de goedkopere tarieven voor mobiel internet in het buitenland, willen vakantiegangers en expats steeds vaker NPO kijken over de landsgrenzen, weet Paternotte.

Ik heb het krantenbericht even duidelijker gemaakt Cor, in het rood. Dus tv kijken via het internet of 3G. Geen schotel meer nodig! Tenminste, ik neem aan dat het merendeel van die schotels voor RTL en NPO zijn? Ik hoor het graag.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik het verkeerd lees. Ik weet wel dat in het verre oosten Wifi bijna niet te vinden is in hotels. Alles gaat via een netwerk kabel. Wifi alleen voor toeristen in de bekende fastfood en koffie ketens.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
sattaz
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 04 aug 2017, 22:20

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door sattaz »

@jielus,

Zoals Cee Pee ook al aangeeft hebben titel van het topic en inhoud van het topic
weinig met elkaar te maken.


Met vriendelijke groeten ;)

sattaz
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

Bovendien wil hij dat online live naar de NPO kijken wereldwijd beschikbaar wordt
(Online betekend via het internet of 3/4/5G)

Wie gaat er dan nog een schotel op zijn dak zetten?

Wie gaat er dan nog bandbreedte op een satelliet huren?

Is een netwerk kabel of een 3/4/5G ontvanger niet gemakkelijker?

Wanneer je het nog niet kan volgen dan kan ik je niet meer helpen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Atoz »

We zijn hier toch op Camperforum echt ik :-B
Dus die kabelverbinding ben ik niet mee

En 3g 4g en zelfs 5g .. waarom sta ik dan op zoveel plekken waar je amper je e-maildienst lezen.

En als we nu allemaal tv willen kijken via de gsm verbinding dan zal er toch eerst een serieuze netwerkupdate moeten komen.

In Spanje aan de costa's loopt het sinds de roaming al redelijk vast wat up en download betreft op de mobiele netwerken.

Vandaar mijn opmerking (het origineel berust bij Willem Elsschot) van wetten en praktische bezwaren.
En en niet alleen de juridische maar ook de natuurkundige wetten.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

Klopt als een zwerende vinger. Waar geld valt te verdienen wordt er geïnvesteerd! Dat netwerk komt er wel!

Iedere staanplaats op de camping een netwerkaansluiting? Zou dat de toekomst kunnen zijn?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Ger en Loes »

Afgelopen winter in Portugal twee maanden TV ( niet de hele dag natuurlijk :-B ) kunnen kijken via internet van een Portugese provider voor 1 euro per dag. Had daarvoor ONBEPERKT internet en TV in HD kwaliteit. Schotels zie je volgens mij over een aantal jaren niet meer op de camper. Heb nu overigens een t Mobile abo met 10 gig in de hele EU, dus overal internet voor 31 euro per maand en in Nederland ONBEPERKT. Geen extra antenne' s meer nodig voor internet in het buitenland, geen aparte kaartjes in elk land etc. Het leven wordt steeds eenvoudiger toch? :cheers:

Groet

Ger
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Plaats reactie