Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2435
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door pepon »

Er heeft zich een nieuwe aanbieder aangemeld (Joyne, zie elders op het forum).
Ik denk niet dat die investeert in iets wat gaat verdwijnen?

groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

javanes schreef:
jielus schreef: Vroeger reisde ik ook rond met vijf van dongels voor het internet. Iedere provider had zijn eigen dongel met zijn eigen software. Wat een getob was dat! Gelukkig is dat nu voorbij!
Dan had je er 4 teveel gekocht. Eén simlockvrij exemplaar was voldoende. :wink:
De volgende keer wanneer ik problemen heb in Zuid-Korea, de Filippijnen, Thailand, Maleisië of Indonesië zal ik direct contact met je opnemen. Ik ben blij dat jij zoiets voor me kan oplossen en de lokale telefoonwinkels niet! Bedankt voor de tip!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

pepon schreef:Er heeft zich een nieuwe aanbieder aangemeld (Joyne, zie elders op het forum).
Ik denk niet dat die investeert in iets wat gaat verdwijnen?

groet, Ron.
Dat zou je van Ziggo ook niet verwachten. Maar ik ben ook benieuwd hoe die verder de markt gaan bespelen. Dat het levendig wordt in de telecommunicatie wereld is zeker. In Thailand heb ik ook de satelliet providers zien opkomen, die zijn nu haast allemaal weer verdwenen. We gaan het zien!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door javanes »

jielus schreef:De volgende keer wanneer ik problemen heb in Zuid-Korea, de Filippijnen, Thailand, Maleisië of Indonesië zal ik direct contact met je opnemen. Ik ben blij dat jij zoiets voor me kan oplossen en de lokale telefoonwinkels niet! Bedankt voor de tip!

De telefoonaanbieders verkopen nu eenmaal graag dongels die alleen geschikt zijn voor hun producten.
Met een simlockvrije of gepatchte dongel kun je de gegevens van de dongle zelf aanpassen.

En voor problemen met het instellen van de APN gegevens enz. hoef je niet persé bij de medewerkers van de telefoonwinkels in die landen die je noemt te zijn. Dat komt overal voor.

Maar je probleem is toch over. :wink:
Wat een getob was dat! Gelukkig is dat nu voorbij!
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Jonas17
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 aug 2017, 8:52

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Jonas17 »

javanes schreef:
jielus schreef: Vroeger reisde ik ook rond met vijf van dongels voor het internet. Iedere provider had zijn eigen dongel met zijn eigen software. Wat een getob was dat! Gelukkig is dat nu voorbij!
Dan had je er 4 teveel gekocht. Eén simlockvrij exemplaar was voldoende. :wink:
Maar wel 4 simkaarten. Gelukkig is dat nu verleden tijd.
Jonas17
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 aug 2017, 8:52

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Jonas17 »

paul snip schreef: Ik vrees dat de mensen die zo fanatiek ingaan tegen het kijken via internet zelf banden hebben met de satelliet business. Ze zullen zelf ook wel doorhebben dat het einde wel een beetje in zicht is. En alleen de markt overblijft voor de echt afgelegen gebieden.
Ik zat je bijdrage met belangstelling te lezen...tot bovenstaande opmerking. Daaarna heb ik meteen geen zin meer om verder met je in debat te gaan. Idee hoe dat komt?
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door blizard »

Het medium TV helpt zichzelf wel om zeep met de steeds slechter wordende programma's. Heb ik het nog niet eens over de zwaar gefilterde nieuws en praatprogramma's
De nabije toekomst is Netflix, Amazon prime, enz.
Hierbij heb je geen schotel of digitenne meer nodig.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Cee Pee »

Ik was ook gelijk genezen, en heb zeker geen banden met, maar wel een schotel zowel op huis als op de camper.
We staan altijd vrij en vaak, eigenlijk meestal, is de internet verbinding niet snel genoeg om tv te kijken.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door blizard »

Netflix kun je tegenwoordig ook opslaan
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45233
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door thole »

We staan altijd vrij en vaak, eigenlijk meestal, is de internet verbinding niet snel genoeg om tv te kijken.
Helemaal eens Cor.
Afgelopen maanden van de Sahara t/m het zuiden van de Peloponnesus overal probleemloos tv ontvangen.
Dat was met tv via internet niet gelukt.
We zijn blij met onze schotel, kijken 's avonds naar tv, meestal nieuws en talk shows, we zien genoeg van onze gading.
Omdat we veel op reis zijn willen we wel op de hoogte blijven wat er in Nederland en in de wereld gebeurd.
Kranten lezen we wél via internet.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jonas17
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 aug 2017, 8:52

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Jonas17 »

blizard schreef:Het medium TV helpt zichzelf wel om zeep met de steeds slechter wordende programma's. Heb ik het nog niet eens over de zwaar gefilterde nieuws en praatprogramma's
De nabije toekomst is Netflix, Amazon prime, enz.
Hierbij heb je geen schotel of digitenne meer nodig.
Met "je" bedoel jij "ik",neem ik aan. De rest van de wereld - en waarschijnlijk ook een deel van Nederland - heeft niet zomaar snel internet en dezelfde kijkbehoeftes als jij.

Dagelijks komen er nieuwe satellietzenders bij, in SD, HD en UHD. Dus wat jij hier stelt, klopt niet met de feiten.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Hoofdnoorman »

Even los van het feit wat de toekomst gaat worden, zitten ze in het Caraïbisch gebied gewoon met het probleem dat ze NPO niet kunnen ontvangen. Ondertussen heeft het internet ook daar zijn intrede gedaan en is men er achter dat het mogelijk zou moeten zijn om programma's zonder geo blokkade te ontvangen.
Men kan daar via satelliet naar BVN kijken. Maar er is daar geen sat wat de NPO via de schotel zichtbaar kan maken.
Trouwens is het grote flauwekul. Onze regering kan gewoon verordonneren dat de IP range van onze Koninkrijkseilanden ook als Nederlands worden aangemerkt. Probleem opgelost. De uitzendrechten gelden voor Koninkrijk der Nederlanden en daar hoort de west ook bij, evenals dat kleine stukje op Antartica.

Maar ik wist het wel hoor, als ik in de west zou wonen had ik helemaal geen tijd om TV te gaan kijken maar zat dan de hele avond achter de mooie vrouwen aan. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door Atoz »

Misschien is het niet slecht om gewoon al die systemen mee op reis te nemen en dan gewoon met een goed boek de avond af te sluiten. :lol3:

Van zuid Polen tot zuid Spanje al dit jaar geweest en meestal werkt het internet niet.
Trouwens ook de Snipe vond zeer dikwijls geen Astra want ja je bent net buiten bereik of er staat wel een boom tussen.

En via DVB-T kan je wel al die zenders ontvangen maar ofwel heb je niet de juiste decoder of je tv is net niet geschikt voor de Franse norm of mijn Arabisch (gans onderaan in spanje) laat me in de steek.

Daarom hebben wij ook nog 500 MB opgenomen tv programma's mee.
(Dit jaar hebben we al twee films bekeken bij druilerig weer)

Het is altijd wel wat, maar daarom is het toch ook maar tv...
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het einde van satelliet TV weer een stap dichterbij?



Bericht door jielus »

@ Thole:
We zijn blij met onze schotel, kijken 's avonds naar tv, meestal nieuws en talk shows, we zien genoeg van onze gading.
Omdat we veel op reis zijn willen we wel op de hoogte blijven wat er in Nederland en in de wereld gebeurd.
Dan zou BVN via 4G toch voldoende moeten zijn? Dat kan in SD!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Plaats reactie