arsilicii AL 320 AL - rode led blijft knipperen/geen stroom

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
sunal
Berichten: 23
Lid geworden op: za 11 feb 2017, 9:29

arsilicii AL 320 AL - rode led blijft knipperen/geen stroom



Bericht door sunal »

Hallo,
Momenteel heb ik een probleem meet mij power unit arselicii al 320, deze wilt spontaan in error-mode gaan. De rode ledlamp blijft dan knipperen en alle spanning in woonunit schakelt dan uit.
Na het uit/aan te zetten werkr alles weer voor even.
Ik dacht even aan een kortsluiting ergens van de verbruikers dus heb ik alles uitgezet (water/licht op: off) maar dat maakte ook niets uit. De afschakeling gebeurt ook spontaan en kan van minuten tot uren duren alvorens ze uitachakeld..
Alle hulp is welkom aangezien ik nu in buitenland zit en de
Camper maar half werkt.
Groetjes
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1688
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: arsilicii AL 320 AL - rode led blijft knipperen/geen str



Bericht door Bakkertjes »

accuspanning te laag??
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: arsilicii AL 320 AL - rode led blijft knipperen/geen str



Bericht door Meine »

Staat op de display de snellaadstand ingeschakeld? Daar kan de AL 320 slecht tegen. Nooit gebruiken dus. Op de website van Arsilicii staan vele PDF's met uitleg. Daar kom je gegarandeerd verder mee. Het is een complex systeem waarbij alles aan boord geschakeld wordt met een soort van onbetrouwbaar canbus systeem, de "power nodes". Problemen kunnen daardoor heel moeilijk op te lossen zijn.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: arsilicii AL 320 AL - rode led blijft knipperen/geen str



Bericht door Meine »

Is het probleem met de generator inmiddels opgelost? Zo'n terugkoppeling is altijd leuk om te lezen als je ook een beetje hebt meegedacht.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: arsilicii AL 320 AL - rode led blijft knipperen/geen str



Bericht door rongreven »

Groet, Ron Greven
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: arsilicii AL 320 AL - rode led blijft knipperen/geen str



Bericht door Meine »

Sorry. :oops:
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: arsilicii AL 320 AL - rode led blijft knipperen/geen str



Bericht door rongreven »

:cheers:
Groet, Ron Greven
sunal
Berichten: 23
Lid geworden op: za 11 feb 2017, 9:29

Re: arsilicii AL 320 AL - rode led blijft knipperen/geen str



Bericht door sunal »

Heren,

Mijn excuses voor een te late antwoord.
De woonaccu was inderdaad plat, vandaar waarschijnlijk omdat we teveel zonder 230 gecamperd hebben.
Wat ik dan weer raar vind aangezien de accu wel zou moeten laden als ik met de camper rij.
Hoe dan ook na een paar keer zonder stroom te zitten en heel vaak de arsilici opnieuw gestart te hebben lijkt alles nu te werken. Nu kunnen we aan de andere problemen werken/vragen stellen:-)
Op de vraag van de generator: ja hij doet/deed het en dat heb ik ook op de forum gezet. Onderweg merkte ik ondertussen dat bij het starten van de generator de spanning veel te laag was (rond de 20/30V).
1. Na een beetje gas bij te geven zie ik'm dan direct springen op 230 V en dan blijft hij er ook netjes op.
Als je'm dan meteen opnieuw opzet levert hij netjes 230V. Indien je na enkele uren terug de generator opzet moet je weer gas bijgeven. Wat de oorzaak kan zijn weet ik niet maar ik hoop/gok op de condensator die kapot is.
2. De koelkast werkt enkel op 230V :-) wat een echt probleem is. Hiervoor zal ik nog een topic openenen:-)

Bedankt voor al de reacties
Plaats reactie